6.6

Kate Benton: Filmy a seriály

  • Show Jerryho Seinfelda
    Show Jerryho Seinfelda (1989)
    Seriál
    • Netflix
    Show Jerryho Seinfelda, prezentovaná jako show o ničem, je jedním z nejvýznamnějších a nejpopulárnějších amerických televizních sitcomů všech dob. Seriál, vytvořený Larrym Davidem a komikem Jerrym Seinfeldem, se zaměřuje na každodenní život Jerryho Seinfelda a jeho skupiny přátel v New Yorku. Hlavními postavami jsou Jerry Seinfeld, neurotický a sebereflexivní stand-up komik, jeho nejlepší přítel George Costanza, věčně neúspěšný a neurotický, bývalá přítelkyně a nynější dobrá kamarádka Elaine Benesová a jejich excentrický soused Cosmo Kramer.
    Žánry:Komedie
    76%
    Show Jerryho Seinfelda, prezentovaná jako show o ničem, je jedním z nejvýznamnějších a nejpopulárnějších amerických televizních sitcomů všech dob. Seriál, vytvořený Larrym Davidem a komikem Jerrym Seinfeldem, se zaměřuje na každodenní život Jerryho Seinfelda a jeho skupiny přátel v New Yorku. Hlavními postavami jsou Jerry Seinfeld, neurotický a sebereflexivní stand-up komik, jeho nejlepší přítel George Costanza, věčně neúspěšný a neurotický, bývalá přítelkyně a nynější dobrá kamarádka Elaine Benesová a jejich excentrický soused Cosmo Kramer.
    Žánry:Komedie
    1
  • Columbo
    Columbo (1971)
    Seriál
    • SkyShowtime
    75%
    2
  • Právo v Los Angeles
    Právo v Los Angeles (1986)
    Seriál
    Právo v L. A. je americký televizní právnický dramatický seriál, který se vysílal osm sezón na stanici NBC od 15. září 1986 do 19. května 1994. Seriál, jehož autory jsou Steven Bochco a Terry Louise Fisherová, obsahoval mnoho z Bochcových charakteristických prvků, včetně velkého množství paralelních dějových linií, sociálního dramatu a neotřelého humoru. Odrážel sociální a kulturní ideologie 80. a počátku 90. let a mnohé případy v seriálu se zabývaly aktuálními tématy, jako jsou potraty, rasismus, práva homosexuálů, homofobie, sexuální obtěžování, AIDS a domácí násilí. Seriál často odrážel i sociální napětí mezi bohatými staršími právníky a jejich hůře placenými mladšími kolegy. Seriál byl populární u diváků i kritiků a během svého vysílání získal 15 cen Emmy, z nichž čtyři byly za vynikající dramatický seriál.
    Žánry:Drama
    69%
    Právo v L. A. je americký televizní právnický dramatický seriál, který se vysílal osm sezón na stanici NBC od 15. září 1986 do 19. května 1994. Seriál, jehož autory jsou Steven Bochco a Terry Louise Fisherová, obsahoval mnoho z Bochcových charakteristických prvků, včetně velkého množství paralelních dějových linií, sociálního dramatu a neotřelého humoru. Odrážel sociální a kulturní ideologie 80. a počátku 90. let a mnohé případy v seriálu se zabývaly aktuálními tématy, jako jsou potraty, rasismus, práva homosexuálů, homofobie, sexuální obtěžování, AIDS a domácí násilí. Seriál často odrážel i sociální napětí mezi bohatými staršími právníky a jejich hůře placenými mladšími kolegy. Seriál byl populární u diváků i kritiků a během svého vysílání získal 15 cen Emmy, z nichž čtyři byly za vynikající dramatický seriál.
    Žánry:Drama
    3
  • Strip Mall
    Strip Mall (2000)
    Seriál
    Tammi Tylerová je bývalá dětská herečka, která ve dvanácti letech zavraždila svého dospělého kolegu poté, co snědla cupcake s PCP. Nyní, v dospělosti, pracuje Tammi jako servírka v baru Funky Fox, který se nachází na náměstí Plaza del Toro. V první epizodě se Tammi provdá za majitele čistírny Starbrite, Harveyho Krudupa, o kterém si myslela, že má miliony, ale zjistila, že jediné pobočka Starbrite je právě na náměstí. Po zbytek seriálu se Tammi snaží své manželství ukončit.
    Žánry:Komedie
    68%
    Tammi Tylerová je bývalá dětská herečka, která ve dvanácti letech zavraždila svého dospělého kolegu poté, co snědla cupcake s PCP. Nyní, v dospělosti, pracuje Tammi jako servírka v baru Funky Fox, který se nachází na náměstí Plaza del Toro. V první epizodě se Tammi provdá za majitele čistírny Starbrite, Harveyho Krudupa, o kterém si myslela, že má miliony, ale zjistila, že jediné pobočka Starbrite je právě na náměstí. Po zbytek seriálu se Tammi snaží své manželství ukončit.
    Žánry:Komedie
    4
  • Josh a S.A.M.
    Josh a S.A.M. (1993)
    Film
    Josh a Sam jsou dva bratři, kteří čelí velkým změnám. Jejich matka se chystá provdat za francouzského účetního a kluci jsou posláni na Floridu, aby žili se svým otcem. Josh mezitím Samovi tvrdí, že je "S.A.M.", což znamená, že bude poslán do Afriky bojovat ve válce. Kanada je podle Joshe bezpečným útočištěm pro každého "S.A.M.", který nechce bojovat. Dostatou se Josh a "S.A.M." do Kanady, nebo si budou přát, aby nikdy neopustili domov?
    63%
    Josh a Sam jsou dva bratři, kteří čelí velkým změnám. Jejich matka se chystá provdat za francouzského účetního a kluci jsou posláni na Floridu, aby žili se svým otcem. Josh mezitím Samovi tvrdí, že je "S.A.M.", což znamená, že bude poslán do Afriky bojovat ve válce. Kanada je podle Joshe bezpečným útočištěm pro každého "S.A.M.", který nechce bojovat. Dostatou se Josh a "S.A.M." do Kanady, nebo si budou přát, aby nikdy neopustili domov?
    5
  • 18 Again!
    18 Again! (1988)
    Film
    59%
    6
  • Proč já?
    Proč já? (1990)
    Film
    Proč právě já? ptá se sympatický zloděj klenotů Gus, který je po nevydařeném zátahu donucen spolu se svým komplicem Brunem utíkat před policií, agenty CIA a před mafií newyorského podsvětí. Příčinou je mimořádně cenný rubín, zvaný Oheň z Byzance, který se náhodně ocitl v rukách nešťastných zlodějů. Zpočátku odvážné trio, které doplnila Gusova krásná žena June, vůbec nic netuší. Až malá náhoda, při které všichni pochopí, co to vlastně hodili do papírového koše, rozpoutá pekelný kolotoč pronásledování a útěků...
    57%
    Proč právě já? ptá se sympatický zloděj klenotů Gus, který je po nevydařeném zátahu donucen spolu se svým komplicem Brunem utíkat před policií, agenty CIA a před mafií newyorského podsvětí. Příčinou je mimořádně cenný rubín, zvaný Oheň z Byzance, který se náhodně ocitl v rukách nešťastných zlodějů. Zpočátku odvážné trio, které doplnila Gusova krásná žena June, vůbec nic netuší. Až malá náhoda, při které všichni pochopí, co to vlastně hodili do papírového koše, rozpoutá pekelný kolotoč pronásledování a útěků...
    7
  • Hračky
    Hračky (1992)
    FilmRole: Researcher
    Režisér Barry Levinson se po ambiciózních dramatech (např. RAIN MAN, BUGSY) vrací k žánru komedie, v němž se dovede též spontánně a inteligentně vyjadřovat. Příběh HRAČEK se pohybuje v silně stylizované rovině, smysl je však hlubší. Vyprávění o výstředním mladíkovi Lesliem, který by si chtěl hrát, ale musí se svým militantním uzurpátorským strýcem svést souboj o rodinnou továrnu na hračky, má svůj smysl teprve v přesně promyšleném druhém plánu. Na Levinsonově snímku je však především pozoruhodná velmi nezvyklá, ryzí metaforická forma. Způsob vyprávění je holdem poetice doslovnosti amerického typu (např. když si strýc zabírá stále více prostoru v továrně, místnosti se skutečně zmenšují). Realita je ve filmu potlačena ve prospěch bizarních kostýmů, exteriérů i interiérů, inspirovaných jednak samotnými hračkami, jednak krajinami René Magritta (veselá továrna se stroji-hračkami, dům hrdiny jako domeček pro panenky). Závěrečná bitva Dobra a Zla se realizuje jako souboj klasických starých hraček s moderními, elektronickými.
    53%
    Režisér Barry Levinson se po ambiciózních dramatech (např. RAIN MAN, BUGSY) vrací k žánru komedie, v němž se dovede též spontánně a inteligentně vyjadřovat. Příběh HRAČEK se pohybuje v silně stylizované rovině, smysl je však hlubší. Vyprávění o výstředním mladíkovi Lesliem, který by si chtěl hrát, ale musí se svým militantním uzurpátorským strýcem svést souboj o rodinnou továrnu na hračky, má svůj smysl teprve v přesně promyšleném druhém plánu. Na Levinsonově snímku je však především pozoruhodná velmi nezvyklá, ryzí metaforická forma. Způsob vyprávění je holdem poetice doslovnosti amerického typu (např. když si strýc zabírá stále více prostoru v továrně, místnosti se skutečně zmenšují). Realita je ve filmu potlačena ve prospěch bizarních kostýmů, exteriérů i interiérů, inspirovaných jednak samotnými hračkami, jednak krajinami René Magritta (veselá továrna se stroji-hračkami, dům hrdiny jako domeček pro panenky). Závěrečná bitva Dobra a Zla se realizuje jako souboj klasických starých hraček s moderními, elektronickými.
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.