?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Biagio Barone: Filmy a seriály

  • Il Capo dei capi
    Il Capo dei capi (2007)
    MinisérieRole: Pio La Torre
    80%
    1
  • Kaos
    Kaos (1984)
    FilmRole: Salvatore (segment "Requiem")

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    77%

    Čtyři tváře Sicílie. Italský film natočený na motivy Novel na celý rok Luigiho Pirandella.
    Prolog: Vysoko ve skalách chytí pastýři krkavce, sedícího jako samička na vejcích. To je pro ně důvod, aby ptáka začali týrat. Házejí po něm vejce a nakonec mu na krk uvážou zvonec. Krkavec krouží nad krajinou, ze své výše pozoruje „chaos lidských životů a duší.“ A tam, kam zamíří svůj let, se po čtyřikráte odehraje příběh... „Jsem synem Chaosu. Ne přeneseně, zcela skutečně. Narodil jsem se ve vsi poblíž hustého lesa, kterému místní lidé říkali Cavusu, což je nářeční zkomolenina řeckého slova „chaos.“ Těmito slovy Luigiho Pirandella je uveden snímek Kaos Paola a Vittoria Tavianiových. Čtyři příběhy filmu, jeho prolog a epilog, převzali tvůrci z Pirandellova rozsáhlého cyklu Novely na celý rok (psal je v letech 1901–1919, souhrnně vyšly roku 1922), jenž měl podat co nejcelistvější obraz Sicílie a všech tamních společenských vrstev.

    Bratři Tavianiové si vybrali příběhy z venkovského prostředí a usilovali nejen o postižení přirozenosti, krásy, bizarnosti a krutosti tohoto mikrosvěta, ale i hodnot nadčasových: takřka mýtických forem myšlení a prožívání. Vyprávějí o matce, upínající se k synům v zámoří a odmítající toho, kterého má nablízku (Jiný syn), o manželovi, který zatajil před ženou svou chorobu podněcovanou úplňkem měsíce (Měsíční nemoc), o hrnčíři, jenž sám sebe uvězní v obřím džbánu (Džbán), o chudých horalech, dožadujících se vlastního hřbitova (Rekviem)... Vyprávějí o tom všem s klasickým nadhledem (ten je ostatně symbolizován leitmotivem letícího krkavce a pohledem z jeho perspektivy) a s neobvyklou, až udivující stylizací rytmu a obrazového ztvárnění. Sami bratři Tavianiové o Kaosu řekli: „...Pirandello ve vesnických povídkách přistupuje ke svým hrdinům s ostychem, respektem a soucitem k jejich těžké práci, s pochopením pro jejich pověry a předsudky. Nám se však zamlouvá ještě něco jiného: povídky, které jsme vybrali, nevymyslel autor, vyprávěla mu je jeho matka Maristelle... Jestliže Fellini tvoří skutečnost v divadle, my vytváříme divadlo ve skutečnosti. Proto milujeme Sicílii. Tam je epika vždy přirozená.“ (citace z polského Filmu 18/87, str. 15) (Česká televize)

    2
  • Komisař Montalbano
    Komisař Montalbano (1999)
    Seriál
    69%
    3
  • Placido Rizzotto
    Placido Rizzotto (2000)
    FilmRole: Pasquale Criscione
    Jako dítě byl sicilský rodák Placido Rizzotto svědkem uvěznění svého otce za zločin, který nespáchal. V mládí bojoval ve druhé světové válce, nejprve jako voják a poté jako protifašistický partyzán. Tyto události v něm zanechaly odpor k malicherné tyranii a touhu prosazovat sociální spravedlnost. Po návratu domů si stále více uvědomuje, že mafie ovládla jeho vesnici, a s hněvem a frustrací sleduje, jak gangsteři řídí místní politiku a berou si od lidí, co chtějí. Placido pomáhá založit odborový svaz, který má být výzvou pro mafiánskou autoritu, a pokouší se zorganizovat vesničany do kolektivu, aby pěstovali plodiny na polích zabraných mafií.
    68%
    Jako dítě byl sicilský rodák Placido Rizzotto svědkem uvěznění svého otce za zločin, který nespáchal. V mládí bojoval ve druhé světové válce, nejprve jako voják a poté jako protifašistický partyzán. Tyto události v něm zanechaly odpor k malicherné tyranii a touhu prosazovat sociální spravedlnost. Po návratu domů si stále více uvědomuje, že mafie ovládla jeho vesnici, a s hněvem a frustrací sleduje, jak gangsteři řídí místní politiku a berou si od lidí, co chtějí. Placido pomáhá založit odborový svaz, který má být výzvou pro mafiánskou autoritu, a pokouší se zorganizovat vesničany do kolektivu, aby pěstovali plodiny na polích zabraných mafií.
    4
  • Slunce i v noci
    Slunce i v noci (1990)
    FilmRole: Father Biagio
    Film *Noční slunce*, natočený podle románu Lva Tolstého, vypráví příběh Sergia, šlechtice z 18. století, kterého hraje Julian Sands. Sergio má si vzít vévodkyni, kterou ztvárnila Nastassja Kinski. Když ale zjistí, že byla dříve královou milenkou, obrátí se zády ke společnosti a stane se mnichem. V poustevně se snaží odolat všem sexuálním pokušením, a brzy se proslaví jako zázračný léčitel. Nakonec podlehne mladé svůdnici, a protože ví, že si nezaslouží obdiv, opustí poustevnu a putuje jako bezdomovec.
    67%
    Film *Noční slunce*, natočený podle románu Lva Tolstého, vypráví příběh Sergia, šlechtice z 18. století, kterého hraje Julian Sands. Sergio má si vzít vévodkyni, kterou ztvárnila Nastassja Kinski. Když ale zjistí, že byla dříve královou milenkou, obrátí se zády ke společnosti a stane se mnichem. V poustevně se snaží odolat všem sexuálním pokušením, a brzy se proslaví jako zázračný léčitel. Nakonec podlehne mladé svůdnici, a protože ví, že si nezaslouží obdiv, opustí poustevnu a putuje jako bezdomovec.
    5
  • Leonora Addio
    Leonora Addio (2022)
    FilmRole: Don Biagio
    • Edison

    Groteskní a surreálně laděný snímek sleduje průběh tří pohřbů, které se prolínají s vraždou sicilského chlapce v americkém Brooklynu. Snímek slouží jako náhled do zdecimované poválečné Itálie, což umocňuje i využití archivních dobových záběrů. Po smrti bratra Vittoria se jedná o první samostatný kus režiséra Paola Tavianiho, který se po letech navrací k oblíbenému spisovateli a dramatikovi Luigimu Pirandellovi. 

    Žánry:Drama
    64%

    Groteskní a surreálně laděný snímek sleduje průběh tří pohřbů, které se prolínají s vraždou sicilského chlapce v americkém Brooklynu. Snímek slouží jako náhled do zdecimované poválečné Itálie, což umocňuje i využití archivních dobových záběrů. Po smrti bratra Vittoria se jedná o první samostatný kus režiséra Paola Tavianiho, který se po letech navrací k oblíbenému spisovateli a dramatikovi Luigimu Pirandellovi. 

    Žánry:Drama
    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.