?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Marisa Amenta: Filmy a seriály

  • Herencia
    Herencia (2002)
    Film
    73%
    1
  • Whisky Romeo Zulu
    Whisky Romeo Zulu (2005)
    Film
    • iTunes
    Měl by mít zisk přednost před bezpečností práce? Odvážné kritické nahlédnutí do prostředí deregulovaného civilního letectví nabízí sociálně výstražný a filmařsky napínavý thriller o sérii událostí, které vedly k havárii Boeingu 737 argentinské letecké společnosti Linea Aerea Privada v Buenos Aires v roce 1999. Realita běžného leteckého provozu je v příkrém protikladu s očekáváními a dětskými sny, které měl hlavní hrdina. Jako profesionální pilot trvá na dodržování bezpečnostních opatření, čímž si ovšem znepřátelí vedení společnosti, které ho neustále nutí, aby létal bezohledně a nedbal bezpečnosti cestujících. Jeho kolegové, kteří se snaží udržet si práci, se mu začnou vyhýbat. Je až bolestně jasné, kam vede nefungující vybavení, prázdné hasicí přístroje a zastrašování pracovníků. Je jenom otázkou času, kdy a kde se katastrofa stane. Morálnímu dilematu čelí i federální vyšetřovatel, který je vystaven fyzickým výhrůžkám za to, že odmítá uznat jako příčinu nehody jen selhání pilota. (MFF Karlovy Vary)
    72%
    Měl by mít zisk přednost před bezpečností práce? Odvážné kritické nahlédnutí do prostředí deregulovaného civilního letectví nabízí sociálně výstražný a filmařsky napínavý thriller o sérii událostí, které vedly k havárii Boeingu 737 argentinské letecké společnosti Linea Aerea Privada v Buenos Aires v roce 1999. Realita běžného leteckého provozu je v příkrém protikladu s očekáváními a dětskými sny, které měl hlavní hrdina. Jako profesionální pilot trvá na dodržování bezpečnostních opatření, čímž si ovšem znepřátelí vedení společnosti, které ho neustále nutí, aby létal bezohledně a nedbal bezpečnosti cestujících. Jeho kolegové, kteří se snaží udržet si práci, se mu začnou vyhýbat. Je až bolestně jasné, kam vede nefungující vybavení, prázdné hasicí přístroje a zastrašování pracovníků. Je jenom otázkou času, kdy a kde se katastrofa stane. Morálnímu dilematu čelí i federální vyšetřovatel, který je vystaven fyzickým výhrůžkám za to, že odmítá uznat jako příčinu nehody jen selhání pilota. (MFF Karlovy Vary)
    2
  • Syn nevěsty
    Syn nevěsty (2001)
    Film
    Štyridsaťdvaročný Rafael má krízu. Žije v tieni svojho otca, má výčitky svedomia, že zanedbáva svoju matku, jeho bývalá manželka mu vytýka, že trávi málo času s ich dcérou a rozhodol sa, že sa rozíde so svojou priateľkou. Keď už je úplne na dne a začne mať problémy so srdcom, stretne sa so svojím priateľom z detstva Juanom, ktorý mu pomôže usporiadať si minulosť a odhaliť prítomnosť v novom svetle.

    Syn nevesty bol nominovaný v r. 2002 na Oscara v kategórii najlepší zahraničný film a získal množstvo cien na rôznych latinsko-amerických festivaloch.

    71%
    Štyridsaťdvaročný Rafael má krízu. Žije v tieni svojho otca, má výčitky svedomia, že zanedbáva svoju matku, jeho bývalá manželka mu vytýka, že trávi málo času s ich dcérou a rozhodol sa, že sa rozíde so svojou priateľkou. Keď už je úplne na dne a začne mať problémy so srdcom, stretne sa so svojím priateľom z detstva Juanom, ktorý mu pomôže usporiadať si minulosť a odhaliť prítomnosť v novom svetle.

    Syn nevesty bol nominovaný v r. 2002 na Oscara v kategórii najlepší zahraničný film a získal množstvo cien na rôznych latinsko-amerických festivaloch.

    3
  • Motocyklové deníky
    Motocyklové deníky (2004)
    Film

    Je mu třiadvacet, studuje medicínu - a ještě netuší, že vstoupí do dějin jako Ernesto Che Guevara. S kamarádem Albertem Granadem se vypraví na cestu po Latinské Americe na staré motorce Norton 500. Píše se rok 1952 a před nimi není nic jiného než volná silnice - bez turistů, hotelů a map, jen s čerstvým větrem v zádech. Dostat se z Argentiny až do Venezuely, to je sen, který výlet dlouhý 8000 kilometrů mění v realitu. Snímek inspirovaly Guevarovy deníky Notas de viaje a Granadova kniha Con el Che por America Latina. Záměrně apolitický pohled pro nás objevuje Guevaru jako ikonu, jež jako by se na film obtiskla z čistě vypraného trička: jen oklikou totiž připomíná postavu příštího kubánského revolucionáře. Film získal Cenu BAFTA a François Chalais Award a Cenu ekumenické poroty na MFF v Cannes 2004. (MFF Karlovy Vary)

    70%

    Je mu třiadvacet, studuje medicínu - a ještě netuší, že vstoupí do dějin jako Ernesto Che Guevara. S kamarádem Albertem Granadem se vypraví na cestu po Latinské Americe na staré motorce Norton 500. Píše se rok 1952 a před nimi není nic jiného než volná silnice - bez turistů, hotelů a map, jen s čerstvým větrem v zádech. Dostat se z Argentiny až do Venezuely, to je sen, který výlet dlouhý 8000 kilometrů mění v realitu. Snímek inspirovaly Guevarovy deníky Notas de viaje a Granadova kniha Con el Che por America Latina. Záměrně apolitický pohled pro nás objevuje Guevaru jako ikonu, jež jako by se na film obtiskla z čistě vypraného trička: jen oklikou totiž připomíná postavu příštího kubánského revolucionáře. Film získal Cenu BAFTA a François Chalais Award a Cenu ekumenické poroty na MFF v Cannes 2004. (MFF Karlovy Vary)

    4
  • Drsňák a frajer
    Drsňák a frajer (2008)
    Film
    Dva bratři žijící těžký život manuální práce na venkově v Mexiku mají jednoduchý sen: našetřit dost peněz na postavení vysněného domu pro svou matku. Osud má ale jiné plány. Přátelský fotbalový zápas vede k tomu, že si národní vyhledávač talentů všimne nejprve Ruda a pak Cursiho. Najednou se ocitnou v luxusním životě hvězdných sportovců: sláva, bohatství, rychlá auta a krásné ženy.
    70%
    Dva bratři žijící těžký život manuální práce na venkově v Mexiku mají jednoduchý sen: našetřit dost peněz na postavení vysněného domu pro svou matku. Osud má ale jiné plány. Přátelský fotbalový zápas vede k tomu, že si národní vyhledávač talentů všimne nejprve Ruda a pak Cursiho. Najednou se ocitnou v luxusním životě hvězdných sportovců: sláva, bohatství, rychlá auta a krásné ženy.
    5
  • Navždy s vámi
    Navždy s vámi (2024)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +3
    69%
    6
  • Aura, El
    Aura, El (2005)
    Film

    Aura je předzvěst epileptického nebo hysterického záchvatu. Bezejmenný hrdina tohoto příběhu pracuje jako vycpávač zvířat. Avšak jeho život skrývá jedno tajemství. Když se rozhodne vydat se na lov se svým kolegou, netuší, jak takový „obyčejný“ víkend změní jeho dosavadní život. Vzdálen od města a svého přirozeného prostředí začne experimentovat se svou aurou, což ho nakonec dovede až k extrémně nebezpečnému podniku. Scénář filmu byl poprvé napsán v roce 1984 a poté mnohokrát přepisován. Fabián Bielinsky chtěl tímto příběhem vyjádřit svůj pohled na násilí, ale také natočit žánrově čistý film. Zároveň dílo působí jako psychologická studie individua vymykajícího se většinové společnosti, osamoceného ve svém mrtvém světě. (FEBIOFEST)

    69%

    Aura je předzvěst epileptického nebo hysterického záchvatu. Bezejmenný hrdina tohoto příběhu pracuje jako vycpávač zvířat. Avšak jeho život skrývá jedno tajemství. Když se rozhodne vydat se na lov se svým kolegou, netuší, jak takový „obyčejný“ víkend změní jeho dosavadní život. Vzdálen od města a svého přirozeného prostředí začne experimentovat se svou aurou, což ho nakonec dovede až k extrémně nebezpečnému podniku. Scénář filmu byl poprvé napsán v roce 1984 a poté mnohokrát přepisován. Fabián Bielinsky chtěl tímto příběhem vyjádřit svůj pohled na násilí, ale také natočit žánrově čistý film. Zároveň dílo působí jako psychologická studie individua vymykajícího se většinové společnosti, osamoceného ve svém mrtvém světě. (FEBIOFEST)

    7
  • Bažina
    Bažina (2001)
    Film
    67%
    8
  • Derecho de familia
    Derecho de familia (2006)
    Film
    Ariel Perelman je právník jako jeho otec. Je mezi nimi však jeden zásadní rozdíl. Zatímco jeho otec zastupuje nejrozmanitější barvité postavy kriminálníků, Ariel má co do činění spíše s duchy... Pracuje totiž pro právní oddělení, které zastupuje své klienty v jejich nepřítomnosti. Jeho život je dost šedivý. Pak se věci začnou měnit k lepšímu. Ožení se s krásnou ženou, která se zdála pro něj nedosažitelná. Má s ní dítě, jeho sebevědomí začíná růst... Uprostřed těchto změn se však na něj otec obrátí s naléhavou záležitostí. Ariel musí učinit rozhodnutí, které má zásadním způsobem změnit jeho život. Postaví se konečně na vlastní nohy, nebo setrvá ve stínu svého starého otce?
    67%
    Ariel Perelman je právník jako jeho otec. Je mezi nimi však jeden zásadní rozdíl. Zatímco jeho otec zastupuje nejrozmanitější barvité postavy kriminálníků, Ariel má co do činění spíše s duchy... Pracuje totiž pro právní oddělení, které zastupuje své klienty v jejich nepřítomnosti. Jeho život je dost šedivý. Pak se věci začnou měnit k lepšímu. Ožení se s krásnou ženou, která se zdála pro něj nedosažitelná. Má s ní dítě, jeho sebevědomí začíná růst... Uprostřed těchto změn se však na něj otec obrátí s naléhavou záležitostí. Ariel musí učinit rozhodnutí, které má zásadním způsobem změnit jeho život. Postaví se konečně na vlastní nohy, nebo setrvá ve stínu svého starého otce?
    9
  • Historie jednoho útěku
    Historie jednoho útěku (2006)
    Film

    Buenos Aires, 1977. Vojenská diktatura. Spořádaný občan Claudio Tamburrini je unesen vojenskou tajnou policií do dnes již proslulého bývalého aristokratického sídla Mansión Seré. Tam byli krutě a rafinovaně mučeni odpůrci režimu. Někteří tam byli zavlečeni omylem. Nicméně odchod odtamtud byl téměř nemožný. Primitivní i inteligentní věznitelé se střídají ve vymýšlení různých druhů psychického i fyzického utrpení. Film je téměř detailním popisem skutečné události, kterou režisérům zprostředkovali dosud žijící účastníci útěku. V argentinské kinematografii existuje jen málo snímků snažících se reflektovat neradostnou minulost. Adrián Caetano se podobným tématům věnuje ve všech svých filmech, v posledním se však poprvé pokouší o dokumentární rekonstrukci.

    67%

    Buenos Aires, 1977. Vojenská diktatura. Spořádaný občan Claudio Tamburrini je unesen vojenskou tajnou policií do dnes již proslulého bývalého aristokratického sídla Mansión Seré. Tam byli krutě a rafinovaně mučeni odpůrci režimu. Někteří tam byli zavlečeni omylem. Nicméně odchod odtamtud byl téměř nemožný. Primitivní i inteligentní věznitelé se střídají ve vymýšlení různých druhů psychického i fyzického utrpení. Film je téměř detailním popisem skutečné události, kterou režisérům zprostředkovali dosud žijící účastníci útěku. V argentinské kinematografii existuje jen málo snímků snažících se reflektovat neradostnou minulost. Adrián Caetano se podobným tématům věnuje ve všech svých filmech, v posledním se však poprvé pokouší o dokumentární rekonstrukci.

    10
  • Nińa santa, La
    Nińa santa, La (2004)
    Film
    Zima ve městě La Ciénaga. Ve středu dychtivé pozornosti dvou katolicky vychovávaných čtrnáctiletých dívek, Josefiny a Amalie, stojí velké otázky týkající se existence Boha a ďábla i tajený zájem o tělesnost a sex. Právě do této oblasti Amalii nečekaně zavede lékařská konference, konající se v městském hotelu, který vlastní její rodina a kde dívka bydlí s rozvedenou matkou Helenou a strýcem Freddym. Specialisté na ušní, nosní a krční problémy se zdají skutečně nudným tématem, ovšem jen do chvíle, kdy Amalii silně zaujme jeden z nich - doktor Jano. Objeví, že respektovaný specialista má zájem o její matku a že jde o známost staršího data. Už jako dospívající dívka ho totiž Helena obdivovala a on její zájem opětoval. Nyní nastala příležitost, jak dávnou fascinaci proměnit v čin. Helena však váhá: muž má závazky k vlastní rodině. Amalia do věci zasvětí Josefinu: mají před sebou úkol zachránit duši muže, kterému hrozí pád do hříchu.
    67%
    Zima ve městě La Ciénaga. Ve středu dychtivé pozornosti dvou katolicky vychovávaných čtrnáctiletých dívek, Josefiny a Amalie, stojí velké otázky týkající se existence Boha a ďábla i tajený zájem o tělesnost a sex. Právě do této oblasti Amalii nečekaně zavede lékařská konference, konající se v městském hotelu, který vlastní její rodina a kde dívka bydlí s rozvedenou matkou Helenou a strýcem Freddym. Specialisté na ušní, nosní a krční problémy se zdají skutečně nudným tématem, ovšem jen do chvíle, kdy Amalii silně zaujme jeden z nich - doktor Jano. Objeví, že respektovaný specialista má zájem o její matku a že jde o známost staršího data. Už jako dospívající dívka ho totiž Helena obdivovala a on její zájem opětoval. Nyní nastala příležitost, jak dávnou fascinaci proměnit v čin. Helena však váhá: muž má závazky k vlastní rodině. Amalia do věci zasvětí Josefinu: mají před sebou úkol zachránit duši muže, kterému hrozí pád do hříchu.
    11
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    Film
    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila. Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niña santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy“: odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme. Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)
    65%
    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila. Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niña santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy“: odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme. Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)
    12
  • Nube, La
    Nube, La (1998)
    Film
    Černý mrak přináší do Buenos Aires 1600 dní deště, zatímco se doprava i chodci pohybují pozpátku. Stárnoucí herec Max (Eduardo Pavlovsky) vede Divadlo zrcadel v bývalé tržnici, ale nedostatek financí znamená možnou demolici. Maxa přitahuje brazilská tanečnice Fulo (Angela Correa), která se stará o svou dceru doma. Uprostřed politické korupce a policejní brutality vede Maxův starší kolega Enrique protest za nevyplacené starobní důchody. Důchodci ve svém úsilí uspějí, ale od vládního úředníka se dozvědí, že na jejich výplatu nejsou k dispozici žádné peníze.
    Žánry:Drama
    65%
    Černý mrak přináší do Buenos Aires 1600 dní deště, zatímco se doprava i chodci pohybují pozpátku. Stárnoucí herec Max (Eduardo Pavlovsky) vede Divadlo zrcadel v bývalé tržnici, ale nedostatek financí znamená možnou demolici. Maxa přitahuje brazilská tanečnice Fulo (Angela Correa), která se stará o svou dceru doma. Uprostřed politické korupce a policejní brutality vede Maxův starší kolega Enrique protest za nevyplacené starobní důchody. Důchodci ve svém úsilí uspějí, ale od vládního úředníka se dozvědí, že na jejich výplatu nejsou k dispozici žádné peníze.
    Žánry:Drama
    13
  • À Deriva
    À Deriva (2009)
    Film
    • iTunes
    63%
    14
  • Zemřít v San Hilariu
    Zemřít v San Hilariu (2005)
    Film
    60%
    15
  • Na cestě
    Na cestě (2012)
    Film
    • MUBI
    56%
    16
  • Alma mía
    Alma mía (1999)
    Film
    56%
    17

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.