Petr Jeništa: Filmy a seriály
Petr Jeništa se narodil 20. února 1977 v Liberci. Již od mládí projevoval zájem o herectví, což ho vedlo k rozhodnutí věnovat se této profesi. Po absolvování základního vzdělání nastoupil na Pražskou konzervatoř, kde studoval herectví. Během studií měl příležitost účinkovat v Národním divadle, což významně ovlivnilo jeho budoucí kariéru.
Začátky divadelní kariéry
Po ukončení studia na konzervatoři získal Petr Jeništa angažmá v Divadle F. X. Šaldy v rodném Liberci. Zde se podílel na řadě inscenací a získával cenné zkušenosti na divadelních prknech. Jeho talent a oddanost herectví mu brzy otevřely dveře k dalším příležitostem v českém divadelním prostředí.
Působení v Klicperově divadle
Po angažmá v Liberci se přesunul do Hradce Králové, kde nastoupil do Klicperova divadla. Zde spolupracoval s významnými režiséry a ztvárnil řadu výrazných rolí. Toto období bylo klíčové pro jeho profesionální růst a upevnilo jeho postavení na české divadelní scéně.
Brněnská etapa
V následujících letech se Petr Jeništa přestěhoval do Brna, kde působil v několika významných divadlech, včetně Divadla Husa na provázku, HaDivadla a Národního divadla Brno. Jeho všestrannost a schopnost přizpůsobit se různým hereckým stylům mu umožnily ztvárnit širokou škálu postav v různorodých inscenacích.
Filmové a televizní role
Kromě divadla se Petr Jeništa prosadil i ve filmu a televizi. Debutoval ve filmu "Nuda v Brně" (2003) a následně se objevil v dalších snímcích, jako například "Hrubeš a Mareš jsou kamarádi do deště" (2005), "Kuličky" (2008) či "Příběh kmotra" (2013). V televizi účinkoval v seriálech jako "Specialisté" (2017) nebo "Krejzovi" (2018).
Současné aktivity
V současné době působí Petr Jeništa na volné noze a spolupracuje s různými divadly po celé České republice. Účinkuje v inscenacích v pražských i mimopražských divadlech a věnuje se také načítání audioknih. Jeho všestrannost a oddanost hereckému řemeslu z něj činí vyhledávaného umělce na české kulturní scéně.
Osobní život a názory
Petr Jeništa je otevřený ohledně své sexuální orientace a v rozhovorech zdůrazňuje důležitost autenticity v herectví. Věří, že herec by měl být schopen ztvárnit jakoukoli roli, bez ohledu na osobní identitu, a že diverzita v umění obohacuje celou společnost.