Werner Schroeter: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Werner Schroeter: Filmy a seriály

  • Berlín, Alexandrovo náměstí
    Berlín, Alexandrovo náměstí (1980)
    Seriál

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    80%

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    1
  • Svět na drátě
    Svět na drátě (1973)
    SeriálRole: Party Guest
    76%
    2
  • Varování před svatou děvkou
    Varování před svatou děvkou (1971)
    FilmRole: Deiters
    69%
    3
  • Willow Springs
    Willow Springs (1973)
    Film
    67%
    4
  • Malina
    Malina (1991)
    Film
    66%
    5
  • Eika Katappa
    Eika Katappa (1969)
    Film
    65%
    6
  • Der Rosenkönig
    Der Rosenkönig (1986)
    Film
    64%
    7
  • Der Tod der Maria Malibran
    Der Tod der Maria Malibran (1972)
    Film
    64%
    8
  • Den idiotů
    Den idiotů (1981)
    Film
    Ve filmu Den idiotů (Tag der Idioten, 1982) se největší z marginálních filmařů německé kinematografie (Thomas Elsaesser) Werner Schroeter opět připomíná svým osobním tématem, jímž je operní směřování k smrti přes touhu, vášeň a zoufalství. Děj je soustředěn kolem krásné a vášnivé hrdinky Carole (známá francouzská herečka Carole Bouquet), jejíž citová a společenská frustrace se vystupňuje do té míry, že se dá dobrovolně zavřít do ústavu pro duševně choré, a když se odtud vrátí, nechá se zabít automobilem. Přestože se Schroeterovo psychodrama dotýká několika kritických témat (např. společenského konformismu a paranoie po zkušenosti s terorismem z druhé poloviny 70. let), tak přesvědčivěji vyznívá v obecně alegorické poloze tragického pojetí života, neprodyšně uzavřeného do jednoho místa ženského blázince, v němž se hrdinka marně snaží nalézt mentální azyl. Schroeterův filmový styl se s příznačnou teatrální okázalostí, rafinovanou zvukovou montáží a řadou vizuálních metafor především soustřeďuje na klinicky přesný popis vzájemného soužití a psychosomatického chování duševně chorých žen, které svým vzhledem nápadně kontrastují s tělesnou krásou nově příchozí.
    Žánry:DramaFantasy
    63%
    Ve filmu Den idiotů (Tag der Idioten, 1982) se největší z marginálních filmařů německé kinematografie (Thomas Elsaesser) Werner Schroeter opět připomíná svým osobním tématem, jímž je operní směřování k smrti přes touhu, vášeň a zoufalství. Děj je soustředěn kolem krásné a vášnivé hrdinky Carole (známá francouzská herečka Carole Bouquet), jejíž citová a společenská frustrace se vystupňuje do té míry, že se dá dobrovolně zavřít do ústavu pro duševně choré, a když se odtud vrátí, nechá se zabít automobilem. Přestože se Schroeterovo psychodrama dotýká několika kritických témat (např. společenského konformismu a paranoie po zkušenosti s terorismem z druhé poloviny 70. let), tak přesvědčivěji vyznívá v obecně alegorické poloze tragického pojetí života, neprodyšně uzavřeného do jednoho místa ženského blázince, v němž se hrdinka marně snaží nalézt mentální azyl. Schroeterův filmový styl se s příznačnou teatrální okázalostí, rafinovanou zvukovou montáží a řadou vizuálních metafor především soustřeďuje na klinicky přesný popis vzájemného soužití a psychosomatického chování duševně chorých žen, které svým vzhledem nápadně kontrastují s tělesnou krásou nově příchozí.
    Žánry:DramaFantasy
    9
  • Neapolitanische Geschichten
    Neapolitanische Geschichten (1978)
    Film
    61%
    10
  • Alabama: 2000 Light Years From Home
    Alabama: 2000 Light Years From Home (1969)
    Film
    Film začíná záběrem na kazetový magnetofon, který má v sobě jukebox. Vždycky v něm hraje hudba. Když se mě nějací kritici na tiskové konferenci na festivalu zeptali, o čem ten film je, řekl jsem, že "je o písni All Along The Watchtower a o tom, co se stane a co se změní v závislosti na tom, jestli ji zpívá Bob Dylan nebo Jimi Hendrix." Obě verze písně se ve filmu objeví a všichni si mysleli, že jsem dost arogantní, když jsem ten příběh takhle vysvětlil. Ale ten film je opravdu o rozdílu mezi Dylanovou verzí All Along the Watchtower a verzí od Jimiho Hendrixe. Jedna je na začátku a druhá na konci.
    60%
    Film začíná záběrem na kazetový magnetofon, který má v sobě jukebox. Vždycky v něm hraje hudba. Když se mě nějací kritici na tiskové konferenci na festivalu zeptali, o čem ten film je, řekl jsem, že "je o písni All Along The Watchtower a o tom, co se stane a co se změní v závislosti na tom, jestli ji zpívá Bob Dylan nebo Jimi Hendrix." Obě verze písně se ve filmu objeví a všichni si mysleli, že jsem dost arogantní, když jsem ten příběh takhle vysvětlil. Ale ten film je opravdu o rozdílu mezi Dylanovou verzí All Along the Watchtower a verzí od Jimiho Hendrixe. Jedna je na začátku a druhá na konci.
    11
  • Das Gespenst
    Das Gespenst (1982)
    FilmRole: Bischof
    57%
    12
  • Nuit de chien
    Nuit de chien (2009)
    Film
    Werner Schroeter režíroval tento temný a surreálný příběh muže odhodlaného zachránit ztracenou milenku před ponurým osudem v rukou násilnického davu. Město Santa Maria se hroutí do chaosu, protože ozbrojená vojenská frakce je připravena chopit se moci státním převratem. Ossorio kdysi nazýval Santa Marii domovem a vrátil se v její nejtemnější hodině, aby našel ženu, kterou miluje, a doufá, že ji zachrání před násilím, které číhá za rohem. Při hledání své lásky se Ossorio v ošumělém hotelu setkává s Victorií, která ho zase seznamuje se svým otcem Barcalou, který je za správnou cenu ochoten odvézt Ossoria a dalšího pasažéra na své lodi. I když je Ossorio ochoten zaplatit Barcalovi, co chce, dokáže najít záhadnou ženu dřív, než loď vypluje?
    Žánry:Drama
    55%
    Werner Schroeter režíroval tento temný a surreálný příběh muže odhodlaného zachránit ztracenou milenku před ponurým osudem v rukou násilnického davu. Město Santa Maria se hroutí do chaosu, protože ozbrojená vojenská frakce je připravena chopit se moci státním převratem. Ossorio kdysi nazýval Santa Marii domovem a vrátil se v její nejtemnější hodině, aby našel ženu, kterou miluje, a doufá, že ji zachrání před násilím, které číhá za rohem. Při hledání své lásky se Ossorio v ošumělém hotelu setkává s Victorií, která ho zase seznamuje se svým otcem Barcalou, který je za správnou cenu ochoten odvézt Ossoria a dalšího pasažéra na své lodi. I když je Ossorio ochoten zaplatit Barcalovi, co chce, dokáže najít záhadnou ženu dřív, než loď vypluje?
    Žánry:Drama
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.