Minulý rok nás český snímek Její tělo vzal na menší výlet do branže filmů pro dospělé. Tento rok se pak domácí scéna dotkne erotiky zase trochu jiným způsobem. Novinka Jedna noc si posvítí na internetový fenomén platforem a livechatů typu OnlyFans, jejichž popularita každým rokem roste a k podobnému způsobu obživy se uchyluje stále více žen. Jaké skutečnosti je mohou k takovému kroku donutit? A co to udělá s jejich blízkými?
Články 14
„Zprvu jsem si říkal, že bych si teď mohl dát roční přípravu ve smyslu bohatých večírků a intenzivních delirií, ale pak mi došlo, že by se to nemuselo líbit mé rodině a že jsem přece jen herec a měl bych to umět zahrát,“ žertoval Štěpán Kozub o roli Jaroslava Haška v chystaném životopisném filmu.
„Každý rodič občas lásku přehání a děti zase bývají k rodičům nefér. A ani tam není potřeba ta nemoc,“ vysvětlovala Veronika Žilková pochopitelnost filmu i pro publikum, jež se v rámci rodiny s poruchami autistického spektra potýkat nemusí. Ale stačí to na opravdu dobrý snímek?
Přestože je v mediálním světě nejvíc prostoru věnováno službám velkých zahraničních hráčů (Netflix, Disney+, HBO Max), své místo ve streamovací válce zkouší ukořistit i české televize. Nejlépe si zatím vede Nova, která v případě Voya vsadila na český dabing a uspěla s hity jako Love Island, Survivor, Iveta nebo s pokračováním Ordinace. Nováčkem mezi streamovacími službami je teď Prima+.
Poslední týdny se Jan Žižka a Avatar přetahují o pozici komerčně nejúspěšnějšího filmu víkendu (statistiky přináší Unie filmových distributorů). Tentokrát to však bylo těsné mezi celou úvodní pěticí. Ve výsledku ale zájem o návštěvu kin během druhého říjnového víkendu výrazně poklesl.
Jáklův Žižka se vrací na vrchol. Stále mu konkuruje Cameronova klasika Avatar (2009) a nově též komediální drama Spolu (2022) se Štěpánem Kozubem v roli autistického chlapce. Více se o víkendových tržbách a návštěvnosti českých kin (statistiky přináší Unie filmových distributorů) dozvíte v dalším díle našeho pravidelného článku.
A k tomu depresivní „scifárna“, příběh kanibalistických milenců a hororová hostina na ostrově.
Do soutěže o videoklip roku No Stress Music Video Awards (NSMVA ) bylo celkem přihlášeno 111 videoklipů z 19 zemí světa. Oborná porota vybrala z každé kategorie pět finalistů, výherci budou vyhlášeni na slavnostním galavečeru, který se kvůli koronavirové situaci přesouvá.
Nejen v České republice, ale po celém světě vzniknou každý rok stovky až tisíce videoklipů. Pracují na nich jak začínající, tak respektovaní filmoví tvůrci, a přitom vlastní ocenění nemají. Většinou se musí spokojit s obecnou kategorií v rámci hudebních cen, případně filmových festivalů. A právě to chtějí No Stress Music Video Awards (NSMVA) změnit. První ocenění budou známi v dubnu 2021.
Tento čtvrtek mělo v českých kinech premiéru psychologické drama Poslouchej, v němž se v jedné z hlavních rolí po boku Kristýny Podzimkové představil herec Aleš Bílík (Sever, Křižáček, Spravedlnost). Jak se mu improvizovalo, komunikovalo hned s dvojicí režisérů a natáčely erotické scény?
V pondělí 11. května začala v České republice za speciálních bezpečnostních podmínek po delší době promítat vybraná kina a multiplexy. O naši přízeň a důvěru se ucházejí nejen spolu s premiérovými tituly, ale též s filmy, které byly premiérovány před začátkem koronavirové pandemie. Pojďme se ale zaměřit na snímky, které mají premiéru dnes.
Kina se po dvou měsících znovu otevírají a z novinek na nás již tento čtvrtek zaútočí tuzemský psychologický thriller Poslouchej. Mladý pár v hereckém podání Kristýny Podzimkové a Aleše Bílíka vyráží na cestu, aby do vztahu vnesl novou energii. Když se ale z rádia ozve hlas cizí ženy, dojde na podezření z nevěry a atmosféra se rázem změní. Více v rozhovoru s herečkou Kristýnou Podzimkovou (Bez vědomí, Metanol).
Neuvěřitelná soudržnost lidí, vzájemná podpora a vůle bojovat s koronavirem dobrou náladou inspirovala české filmaře ke vzniku projektu, který prostřednictvím videí od obyčejných lidí z celého světa zachytí, jak trávili čas v karanténě. Snímek bude po svém dokončení zdarma zveřejněn na online platformách.
Převážná část současné české filmové produkce je realizována na digitální záznam. Stejně tak záložní kopie výsledného filmového díla jsou digitální. Producentům na celém světě ale dělá těžkou hlavu dlouhodobá archivace jejich filmů. Absence bezpečného a levného archivování v digitálním světě budí obavy z budoucnosti. Pravděpodobnost ztráty digitálních dat a neschopnost data „přečíst“ díky změně softwaru je velká. Jak docílit toho, aby současná filmová produkce jednoho dne prostě „nezmizela“ a zůstala zachována pro budoucí generace?