Proslulý mytologický kříženec člověka s vlkem útočí ze zamlžených vřesovišť kinematografie od třicátých let, kdy studio Universal zhmotňovalo svůj katalog monster také Vlkodlakem v Londýně (Werewolf of London). Posledním velkým pokusem o mainstreamové probuzení zvířete, které nad člověkem přebírá kontrolu pod vlivem úplňku, byl roku 2010 Vlkodlak (The Wolfman) s Beniciem Del Torem a Anthonym Hopkinsem. Předražený a v průběhu přetáčený film však zaznamenal finanční průšvih a hororové studio Blumhouse se nyní pokusí vrátit lykantropy mezi populární filmové postavy s protřelým režisérem méně nákladných hitů Leighem Whannellem (Upgrade, Neviditelný).
Články 74
Wes Anderson si vybudoval útulný koutek v rohu filmového průmyslu. Jeho snímky v kinech většinou končí na nule, jak dokazuje i jeho poslední Asteroid City. Při rozpočtu zhruba 25 milionů a jen skromné reklamě vydělalo dvojnásobek, což tradičně považujeme za výsledek vyrovnávající všechny náklady. To umožňuje rodilému Texasanovi víceméně točit do nekonečna a těšit se ze svého postavení miláčka podstatné části cinefilů. Stvrdil ho i sérií krátkometrážních filmů pro Netflix, jimiž vyplnil druhou půlku roku. Možná jsme tedy čekali, že si dá po obzvlášť hektickém období pauzu. Pletli jsme se.
Od premiéry oceňovaného krimithrilleru Sicario: Nájemný vrah, v němž Emily Blunt, Benicio Del Toro a Josh Brolin pronikají do amorálního a sadistického světa mexických pohraničních kartelů pomocí neméně pochybných praktik, uplynulo osm let. Od té doby vzniklo přímé pokračování Sicario 2: Soldado (2018) bez účasti Blunt, které se rovněž dočkalo vřelého přijetí. Drsný svět pohraničí, kam jako by už nesahaly jakékoli etické kodexy FBI, je pro tvůrce i nadále atraktivní. Po nedávném avizování příprav scénáře potvrdili, že plánují návrat všech tří hlavních hvězd.
Žánr true crime, jehož podstatou je rekonstrukce kriminálního činu, v posledních letech válcuje žebříčky sledovanosti. Příběhy o policejní korupci, šokujících vraždách a nevysvětlených záhadách budou vždy přitažlivé. A diváci a divačky v nich rádi zapojují vlastní detektivní představivost při hledání stop.
„Nemůžete lidem sebrat právo na to, aby se chovali jako blbci,“ říká Simon Phoenix, hlavní záporák a neodolatelný šiřitel chaosu. Oblíbené akční sci-fi Demolition Man slaví 30. výročí a v něm představená sterilní antiutopická budoucnost může leckterým bojovníkům proti korektnosti připadat nadčasově prorocká. Důležitější jsou však jiné otázky, které film klade: Jak se totiž používají ony slavné tři mušličky? A kdy už se konečně postaví knihovna prezidenta Schwarzeneggera?
Každý týden vám představíme několik filmových a seriálových titulů, které najdete na některé ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.
Po nějaké době přistál na Netflixu snímek, který si říká o naši pozornost už excelentním obsazením. A také ambicemi vyprávět košatý mysteriózní příběh tak, abychom ho hned v prvním aktu neprohlédli. Detektivní thriller Ještěr s Beniciem Del Torem a Justinem Timberlakem má kvality mrazivých severských kriminálek a pozvedá ho hlavně důraz na tíživý psychologický vývoj protagonisty a ochota tepat do amerického policejního systému.
Boje s drogovými kartely na americko-mexické hranici stále nekončí. To je snad jediná jistota, kterou ohledně příběhu plánovaného třetího Sicaria máme. Otazníků je stále obrovské množství, přesto se fanoušci dospělých thrillerů mohou pomalu začít těšit na další porci politických pletich a realistického násilí.
Benicio Del Toro ztvárnil hlavní roli v novém thrilleru Netflixu, který režíroval Grant Singer. Spolu s ním se ve snímku objeví i Justin Timberlake a Alicia Silverstone, na streamovací platformě ho můžete vyhlížet na začátku října.
Dávno před BANGEREM. a dlouho po Bezstarostné jízdě natočil Terry Gilliam protidrogovou báchorku Strach a hnus v Las Vegas, jejíž překotné tempo a morálně nejednoznačné vyznění si vyloženě říkaly o to, aby film spoustu lidí naštval. Režisér svou imaginaci tentokrát podřídil nechvalně známému literátovi a výsledkem je dodnes značně rozporuplný kult.
Na karlovarský filmový festival na sklonku června zavítá oscarový herec Russell Crowe. Devětapadesátiletý Novozélanďan vystoupí 30. června na zahajovacím koncertu se svou kapelou Indoor Garden Party a následně převezme Křišťálový glóbus za mimořádný umělecký přínos světové kinematografii. Festival tuto informaci potvrdil na svém Facebooku.
Jak lépe zakončit akční či westernovou podívanou než strhující přestřelkou, v níž si to udatní hrdinové konečně rozdají se zákeřnými padouchy? Leckteré pamětihodné finále stojí za připomenutí, a tak se pojďme společně prostřílet desítkou ikonických závěrů filmů.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci.
Špatné recenze nemusí nutně znamenat, že film neuspěje u publika či alespoň u určité části, z odsuzovaných či přehlížených děl se pak lehce stanou klasiky či kultovky. To je případ následujících jedenácti snímků, které navzdory kritickým odsudkům v kinech jednoznačně vydělaly nebo se časem zapsaly do pomyslného zlatého fondu kinematografie.
Šance, že jste za celý život nezhlédli ani jediný snímek Stevena Soderbergha, je opravdu malá. Za svou čtyřiatřicetiletou kariéru jich americký režisér, jenž proslul jako pionýr nezávislé tvorby a experimentálních formálních postupů, natočil přes tři desítky. A vedle toho se podílel na výrobě pěti oceňovaných seriálů. Jeho projekty často propojují společná témata zabývající se psychologií, loupežemi či informačním cyklem médii a vládou řízené společnosti, ovšem každý je v podstatě jiný a originální.