Američané už dávno vstoupili do volební sezóny, jež se nese jednak v duchu obecné frustrace nad oběma kandidáty, tak i nejistoty ohledně toho, jestli vítězství kteréhokoliv z opotřebovaných seniorů vyřeší ostrý politický a ideologický rozkol v zemi. Ta po minulých volbách zažila poněkud amatérský a k neúspěchu předem odsouzený pokus o převrat a britský režisér a scenárista Alex Garland nyní nabízí náhled na situaci, kdy agrese neskončí u několika zmatených konspirátorů bloudících Kapitolem, ale promění se v plnohodnotnou Občanskou válku (Civil War). Co tento film říká o Američanech a co si z něj můžeme vzít my?
Články 13
Nezávislé filmové studio A24 začíná do své oceňované produkce sypat víc peněz a Občanská válka (Civil War) od jejího nejosobitějšího režiséra Alexe Garlanda (Anihilace, Men) rázem vypadá jako jeden z nejintenzivnějších výpravných filmů letoška. V blízké budoucnosti se Spojené státy rozkmotří a americké vláda v čele s prezidentem (Nick Offerman) vede ozbrojený konflikt se separatistickým západním územím pod vedením Texasu a Kalifornie. Válka objektivem titulní reportérky (Kirsten Dunst) probouzí v lidech to nejhorší a pod nálety masivních vojenských helikoptér se na americké bratříčkování rozhodně nehraje.
Shortování je v obecném smyslu způsob amorálního investování, kdy lidé skupují akcie společností, jejichž propad jim vydělá peníze. V podstatě sází na to, že nezajímavé akcie půjdou dolů, čímž mocní hráči na Wall Street udržují své pozice a brání úspěchu drobných investorů, totiž „tupců“. V kinech uváděný snímek Peníze těch tupců (Dumb Money) vypráví o skutečné akciové revoluci, která se odehrála v době koronavirové pandemie, kdy lidé organizovaně nakupovali a neprodávali shortované akcie ztrátové videoherní společnosti GameStop. Přestože stominutový a skvěle obsazený film řadu věcí jen nakousne a musí hodně vysvětlovat, pro určitou skupinu lidí by mohl být nejvýmluvnějším portrétem současné ekonomiky a kapitalismu.
Pedro Almodóvar, jeden z nejslavnějších evropských filmařů a držitel dvou Oscarů za filmy Mluv s ní a Vše o mé matce, letos v Cannes uvedl svůj krátkometrážní queer western Strange Way of Life. Půlhodinový snímek s Pedrem Pascalem a Ethanem Hawkem uvedla rovněž španělská kina a v USA ho od října distribuuje společnost Sony Pictures Classics. Věhlasný tvůrce v něm unikátním způsobem rozvádí maskulinitu, která je pro westernový žánr zásadní.
Již zítra jde seriálový hit The Last of Us do finále. V recenzích už si pravděpodobně nemohl vést lépe, a co víc, baví nejen fanoušky a fanynky předlohy, ale i nové diváky a divačky. Dokonce má díl od dílu větší sledovanost, což se stává velmi vzácně.
Největší seriálový fenomén dneška, který vznikl na motivy stejnojmenné videohry, sklízel ještě minulý týden samou chválu. Po uvedení třetí epizody, která na HBO vyšla v pondělí, se ale publikum náhle rozdělilo. Emociálně laděný díl totiž odbočil od hlavní linie a sledoval vztah dvou osamělých gay mužů, kteří si v postapokalyptickém světě vytvořili uzavřený a poklidný prostor. A ačkoli se objevují některé oprávněné pochyby nad adekvátností a provedením této LGBTQ+ reprezentace, pomstychtivá odezva homofobů je opět zarážející.
V Brazílii probíhá fanouškovské setkání CCXP a program zahrnuje představování nadcházejících televizních pořadů, seriálů i filmů. Zřejmě nejcennější želízko třímá HBO, která v příštím roce uvede seriálovou adaptaci videohry The Last of Us. Ta nyní dostává plnohodnotný trailer a odkrývá postapokalyptické Spojené státy zasažené smrtelným virem.
Velké vítězství je jednou z nejoblíbenějších amerických komedií z 90. let. Podařilo se jí totiž skloubit zajímavý příběh, dobovou atmosféru a hvězdné herecké obsazení.
Samozřejmě myslíme příběh toho, jak se ona nechvalně proslulá kazeta dostala do oběhu.
Prozatím v rámci streamovacích služeb nejčastěji na českém trhu slyšíme o Netflixu. I Amazon tu ale má své želízko v ohni. A jakkoli je jeho Prime Video z technického i uživatelského hlediska na hraně tragédie (rozhraní pomalé, česká podpora až na pár výjimek nulová), pokud jde o nabídku, je tu pár kousků, kvůli nimž stojí služba za hřích.
Měsíc listopad je tradičně věnován akci Movember, která se snaží upozornit na problém rizikové rakoviny prostaty tím, že si pánové nechají narůst knír.
The Little Hours (2017) je nový film scénáristy a režiséra Jeffa Baeny, který se "proslavil" sympatickou obskurností Mám rád Huckabees (2004), jež napsal, pak celovečerním režisérským debutem Life After Beth (již méně sympatická, ale stále obskurnost) a poté filmem Joshy.
Zlaté Glóby zpravidla napoví, kdo dostane Oscary. Ceny televizních kritiků lze zase vnímat jako nápovědu pro Emmy. Kdo si letos získal porotu?