Jedno z největších filmových studií světa provádí kroky, jež by z kvalitativního hlediska mohly vyústit v obohacení distribuční nabídky kin. Přední hlavouni Warner Bros. Michael De Luca a Pam Abdy v lednu domlouvali strategické partnerství s Tomem Cruisem, které v případě vysněného scénáře možná zahrne i pokračování úspěšné sci-fi Na hraně zítřka (Edge of Tomorrow). Sám Cruise má však po letité sérii blockbusterů zájem znovu pracovat s autorskými režiséry jako Paul Thomas Anderson, do nichž hodlají Warneři rovněž investovat stamilionové částky. Pod křídly tradiční společnosti, která se před dvěma lety sloučila do konglomerátu Warner Bros. Discovery, by tak teoreticky mohl skončit poslední film Quentina Tarantina The Movie Critic, do něhož chce ikonický tvůrce obsadit i Toma Cruise.
Články 30
Definovat žánr thrilleru není úplně jednoduché. Většinou se jedná o temné příběhy s tajuplnými zápletkami plnými násilí a nebezpečí pro hlavní postavy, přičemž jejich tvůrci kooperují s přidruženými žánry jako krimi, drama nebo sci-fi, v ojedinělých případech také komedie. Takové filmy tvoří nezanedbatelný vzorek, avšak oscarová Akademie dlouhodobě nepřeje temnotě a „podřadným“ žánrům. Třebaže mnozí režiséři považují horor za nejčistší žánr, zlaté sošky sklízí převážně dramata přinášející sociální komentáře a dobově poplatné myšlenky. Thriller (zastoupený v inkriminovaných dílech v různé míře) shrábl Oscara za takřka stoletou historii předávání cen pouze v deseti případech, které si nyní představíme.
Přestože Barbie je evidentně snímek, který její jméno přiblížil masovému publiku po celém světě, Greta Gerwig předtím nebyla neznámou režisérkou. Nikdy však neobdržela nominaci na Zlatý glóbus za režii, které se dočkala až letos. Její Lady Bird (2017) nebo Malé ženy (2019) pokaždé vyšly z tohoto soutěžního klání s prázdnou.
Filmová trilogie Kmotr se po loňském padesátém výročí od premiéry prvního dílu opět dostává na televizní obrazovky. Stále diskutovaná a legendární klasika navazuje na kořeny gangsterského žánru, který však variuje a ohýbá, čímž položila základy pro zcela odlišný proud. V čem byla v rámci gangsterek skutečně inovativní?
Na Netflixu se mimo záři reflektorů objevil nenápadný a okouzlující dokumentární snímek Yellow Door: Devadesátkový filmový klub (Yellow Door: '90s Lo-fi Film Club), vzpomínající na filmem omámené seskupení lidí, jež díky sdílené lásce k umění založilo jeden z prvních jihokorejských filmových institutů. Vzpomínky jeho členů a členek vás nakazí nostalgií a cinefilií.
Česká televize uvedla jihokorejský oscarový film Parazit, který je nyní dostupný i na iVysílání, ale pouze do neděle 8. října. To, že neanglicky mluvený film vyhrál v roce 2019 i cenu za nejlepší film, byl průlom a zázrak. Vypovídá to něco i o tom, jak moc se svět globalizuje a jak různé společnosti stále víc řeší téma vykořisťování.
Jízda vlakem či metrem je pro většinu z nás rutinní záležitostí, která má na delší vzdálenosti uspávací účinek. V kinematografii však jde o jeden z esenciálních akčních motivů už od roku 1903, kdy Edwin S. Porter natočil průlomový desetiminutový kraťas Velká železniční loupež. Jeden z prvních snímků, který využíval složité narativní a stylistické techniky, vyšlapal cestu specifickému subžánru, jehož obliba se jeví nevyčerpatelně. Obzvlášť s přihlédnutím k nedávným premiérám pátého Indiana Jonese a sedmé Mission: Impossible, v nichž hrají vlakové akční sekvence zásadní úlohu.
Ne každý, kdo se věnuje vykopávkám, musí být takový dobrák jako Indiana Jones. Pro část italské spodiny se totiž snaha obohatit se na historii vlastního národa může stát jedinou možností, jak se ze dna vyhrabat. Vypráví o tom nový snímek režisérky Alice Rohrwacher Chiméra.
Pomalu se belhající silueta v temné chodbě zvířecky čichá, jestli zavětří pach lidského masa. Pokud neuniknete, až vás kousne, přidáte se k ní. Ale proč se vůbec snažit, když ve vaší postapokalyptické realitě beztak žijete v neustálém strachu a nejistotě? Zombie hororů a thrillerů je bezpočet, následující seznam vám pomůže k některým z těch nejlepších a nejpodnětnějších filmů a seriálů.
Filmové zjevení Trojúhelník smutku, které obdrželo Zlatou palmu na letošním festivalu v Cannes a svou alegoričností o třídní společnosti si získalo také karlovarské publikum, startuje tento týden v tuzemských kinech. Nabízí kvalitní herecké výkony, odvážný mix žánrů i nánosy fekálního humoru, pod nimiž se ale tyčí přímočará satira.
Když se objeví film jako Indián v čele s hercem, který by měl mít víc rozumu, komentuje se často frází: „Copak nemá na nájem?“ Už dlouho to neplatilo jako teď, když v podivné upoutávce sledujeme slovutného, málem hollywoodského Karla Rodena, jak do něj vstupuje indiánský duch.
Občas neuškodí vyměnit kontinenty a zaměřit svou pozornost mimo Evropu a USA. Dnes padla volba na Asii. Podle hodnocení uživatelů a uživatelek našich stránek jsme vybrali ty nejlepší filmy z asijské produkce, které můžete najít na Netflixu.
Oscarový tvůrce jihokorejského Parazita nezahálí a vybral si svůj příští projekt, jímž bude adaptace nadcházejícího sci-fi románu Mickey7. Hlavní role by pak měla připadnout Robertu Pattinsonovi, jenž se nebrání angažmá v netradičních a osobitých dílech, stejně jako ve velkých blockbusterech. Zde bychom mohli dostat spojení obojího.
Podle jihokorejského režiséra bude právě připravovaná americká verze jeho filmu 'hodna velkého génia'.
Momentálně dvacetidílný projekt Netflixu situuje svůj příběh do věčné vlakové soupravy, která v blízké budoucnosti objíždí zmrzlou planetu Zemi a je poslední kolébkou vyhynulé lidské civilizace.