Rodiče Antona Viktoroviche Yelchina udělali vše pro to, aby měl jejich syn lepší život než oni. A skutečně se jim podařilo ho vyslat na skvělou cestu. Stal se jedním z největších mladých talentů Hollywoodu, než se přidal k nechvalnému klubu 27 a podlehl tragicky zbytečné nehodě. Dnes by Anton oslavil 35. narozeniny, připomeňme si tedy jeho nadějnou kariéru.
Články 159
Davidu Robertu Mitchellovi stačily v minulé dekádě pouhé dva filmy k tomu, aby se stal jedním z jejích nejzajímavějších režisérů. Horor Neutečeš (It Follows) z roku 2014 i enigmatické retro Záhada Silver Lake (Under the Silver Lake) stály na hraně mezi mainstreamem a nezávislým autorským projektem. Jejich koncepty vyzněly originálně, přestože čerpaly z letitých žánrových tradic, v případě Neutečeš sahajících až k originálnímu Halloweenu. Mitchell po delší době pracuje na novém, dosud nepojmenovaném projektu, který by měl dle prvních informací nabídnout ještě neokázalejší zápletku. Ewan McGregor a Anne Hathaway totiž ztvární rodiče v dobrodružném rodinném filmu zasazeném do 80. let, který by měl mít mysteriózní rámec a snad i nečekané prehistorické štěky.
Existují dva ročníky, do nichž datujeme zrod seriálového boomu, jenž vedl k fenoménu quality TV a obecně skokovému zvednutí produkčních hodnot a prestiže televizní tvorby. Dnes mu říkáme zlatá éra televize. Tím prvním je rok 1999, kdy na HBO odpremiérovala Rodina Sopránů (The Sopranos). Mafiánská sága se stala první vlaštovkou boje o televizní éter, který naplno vypuknul před dvaceti lety, roku 2004. V důsledku toho si letos připomínáme výročí hned několika nejzlomovějších televizních show všech dob. Zmiňme dnes čtyři z nich.
Chopit se světelného meče je výsada náležící rytířům Jedi, která hollywoodským hercům a herečkám poskytuje milionové příležitosti. Ty se však mohou rázem proměnit v duševní i fyzické strádání, pokud vaše role či kompletní umělecké dílo upadnou v nemilost u fanatických fanoušků Star Wars. Představitele Jar-Jara Binkse Ahmeda Besta dohnala nenávist veřejnosti bezmála k sebevraždě a také Daisy Ridley, která v nové Disneyho trilogii ztvárnila protagonistku Rey, neměla na růžích ustláno. Režisér J. J. Abrams ji však předem varoval.
Společnost Paramount se nehodlá jen tak vzdát svého vesmírného rodinného stříbra a připravuje další snímek, který nás vezme na nejzazší hranici galaxie. Quentin Tarantino u toho sice nebude (ale třeba se jeho zrušeného filmu někdy v budoucnu dočkáme), studio však obsazení režisérského křesla zvolilo dobře.
„Užívám si, když muže zneklidňuji,“ okomentovala pákistánská režisérka Sharmeen Obaid-Chinoy svou tvorbu roku 2015. Tehdy natáčela úspěšné a důležité krátkometrážní dokumenty volající po emancipaci v její rodné zemi, kde jsou potlačována ženská práva a kde muži na ženách stále beztrestně páchají násilí. Nyní se má stát první ženskou režisérkou celovečerního Star Wars filmu, jímž bude pokračování příběhu Rey (Daisy Ridley), s názvem New Jedi Order.
Chtěli jste vědět, jak říkají čtvrtlibráku se sýrem ve vesmíru? Bohužel to nikdy nezjistíme, protože ze Star Treku od Quantina Tarantina nic nebylo. Ostatně, od začátku zněla tahle kombinace až příliš dobře na to, aby byla pravdivá. Jenže ona byla. Proč nakoec slavný filmař nabídku odmítl?
V předminulé dekádě patřil k nastupující herecké smetánce a zahrál si v několika důležitých a finančně úspěšných filmech od předních hollywoodských režisérů. Australský rodák Eric Bana začínal jako stand-up komik a přes tamní verzi pořadu Saturday Night Live se rychle propracoval až do kolébky showbyznysu. Víc než slávy si nicméně váží své rodiny a spoustu energie vrhá do automobilových závodů, tudíž dobu Hectora a Hulka nechal bez výčitek daleko za sebou.
Filmová Barbie vstoupila po sedmnácti dnech od premiéry do klubu miliardářů a nejen u distribuujících Warner Bros., nýbrž především u hračkářského giganta, firmy Mattel, pociťují šanci na zažehnutí úspěšné série. Po Barbie a Kenovi tudíž dostanou filmové adaptace další hračky jako růžový dinosaurus Barney, Wishbone, Polly Pocket nebo Masters of the Universe. A také dvojice červených a modrých zápasících robotů Rock 'Em Sock 'Em Robots, s nimiž si na stříbrném plátně pohraje Vin Diesel.
Hvězdné obsazení, showrunneři bratři Russoovi (režie Avengers: Endgame), příslib velkolepé špionážní akce a masivní rozpočet 300 milionů dolarů na pouhých šest dílů. S takovou sestavou nepřipadá nic menšího než alespoň pořádně odvedené řemeslo v úvahu. Realita je bohužel jiná.
V době internetu jsme novými ukázkami na televizní či hollywoodské premiéry každodenně zaplavení a tvůrci umí s trailery pracovat tak obratně, že pouze jim se věnuje řada webů či YouTube kanálů. Videa nám přitom často lžou, zatajují a prezentují úplně jiná díla, než jaká i na jejich popud nakonec zhlédneme v kinech nebo na streamu.
V cimrmanovském jazyce by se nečinnost jedince při týmové práci vysvětlila jednoduše tak, že daná osoba všechno organizuje. Televizní showrunneři mají u svých projektů absolutní rozhodovací moc, ale jejich úspěch se pochopitelně odvíjí od toho, co na streamovací služby a publiku doručí. Nebo to tak alespoň chodilo.
Na Netflixu nyní co do čísel sledovanosti poměrně boduje mysteriózní osmidílný seriál 1899. A není se čemu divit, tvůrci totiž nabízejí velmi pěkné retro. Ani ne tak tím, že se děj odehrává na konci předminulého století, ale protože celá produkce připomíná dobu „europudinků“, tedy velkých mezinárodních koprodukcí, kdy několik evropských národů spojilo síly, aby si zahrály na Spojené státy.
Adaptacím videoherních hitů se začíná pomalu dařit (Ježek Sonic, Uncharted), léta nicméně platilo, že co podobný titul, to nejen propadák, ale hlavně příšerný filmový zážitek.
Zprvu se nezdálo, že by se Constantine režiséra Francise Lawrence zapsal do dějin zvlášť tučným písmem. Tržby jakžtakž dorovnaly rozpočet, kritické přijetí se jakžtakž vyšplhalo nad průměr a komiksoví fanoušci nebyli příliš nadšení ze změkčení předlohy Hellblazer. Jenže čas je nejlepší lékař a producenti po dlouhém období náznaků potvrdili, že po dvou dekádách pracují na pokračování.