České filmy obecně moc nezobrazují, že žijeme ve věku internetu. Postavy ho málokdy používají, téměř nikdy není součástí zápletek a celkově málokdy někoho napadne si dohledat něco, co by vyřešilo problém nebo celý plot během pěti minut. Nicméně už vyrůstá generace, která se narodila do digitálního světa a v mnohém je pro ně důležitější než „svět venku“. Přichází první český kyberthriller o tom, že si máme dávat pozor na svá data.
Články 29
„Já ze sebe nenechám dělat oběť,“ říká Anna, hlavní hrdinka nového českého thrilleru #annaismissing o úskalích kyberšikany a online bezpečnosti. Její tragický osud uvidíme v kinech už brzy.
Před pár dny zveřenila Asociace producentů v audiovizi (APA) zprávu o stavu tuzemské kinematografie a vyhlídkách do budoucích let. Není to dvakrát veselé čtení. Vláda šetří a ministerstvo kultury nemá páky na to, jak do kinematografie nalít víc peněz. Předsedou APA je zkušený producent Vratislav Šlajer (držitel Českého lva za Pouta, producent snímků Shoky a Morthy, ceněného seriálu #martyisdead nebo v Karlových Varech premiérovaného dokumentu PSH o kultovní rapperské trojici, který získal Cenu diváků). V rozhovoru Šlajer pojmenovává to, co tuzemskou kinematografii pálí, jakou roli v tom hrají politici a na koho se naopak čeští filmaři mohou spolehnout.
Ačkoli český audiovizuální průmysl ohlásil rekordní obrat za loňský rok, do budoucna ho čeká dramatický propad. Finanční pobídky ze strany státu jsou nedostatečné, tuzemští politici a úředníci navíc nejsou schopní vybrat peníze od světových streamovacích platforem (Netflix, HBO Max, Disney+ a další), které by podobně jako v jiných evropských státech přispívaly na rozvoj kinematografií daných zemí. Podrobnou zprávu představila minulý týden Asociace producentů v audiovizi (APA).
Letošní Febiofest uvedl v předpremiéře celovečerní debut režiséra Emila Křižky Hrana zlomu. Autor ceněného hororového kraťasu Ruchoth Raoth (2017) obsadil do své novinky opět Štěpána Kozuba, ovšem tentokrát se během sledování jeho výkonu výjimečně ani jednou neuchechtnete. Nekompromisní Hrana zlomu vstoupí do českých kin tento čtvrtek 4. listopadu pod hlavičkou distribuční společnosti Bionaut.
Bez rychlé nápravy bude audiovizuální průmysl nucen žádat po státu další odškodění.
Zástupci APA (Asociace producentů v audiovizi), APK (Asociace provozovatelů kin), UFD (Unie filmových distributorů) a ASAF (Asociace animovaného filmu) důrazně žádají ministra zdravotnictví, aby přeřadil kina do odpovídajícího třetího stupně v matici PES. Filmové projekce nejsou podle nich součástí živé kultury a tvůrci matice na ně a celá kina ve třetím stupni snad jen zapomněli. Jinak jde podle nich o zvýhodňování určité části podnikatelů na úkor jiných.
Loňský český webový seriál pojednávající o odvrácené straně internetu a sociálních sítí zaznamenal vskutku neuvěřitelný úspěch. Je prvním domácím počinem v historii, který získal mezinárodní cenu Emmy. V on-line přenosu včera v New Yorku vyhlásila Akademie televizních umění a věd dílo producentů Milana Kuchynky a Vratislava Šlajera vítězem kategorie nejlepší krátký seriál. Níže si můžete připomenout naši recenzi oceněného titulu.
Mezinárodní akademie televizních umění a věd vyhlásila internetový seriálový thriller #martyisdead v nominacích na mezinárodní ceny Emmy. Seriál o kyberšikaně se tak stal historicky prvním a jediným českým seriálem, který může získat tuto televizní cenu. Vítězové celkem jedenácti kategorií budou oznámeni dnes, v pondělí 23. listopadu, během slavnostního vyhlášení 48. ročníku International Emmy Awards v New Yorku.
Zavřená kina, plně zastavená distribuce hraných, animovaných i dokumentárních filmů nebo zrušené filmové festivaly a úplné stopnutí na to navázaných činností spojených s produkcí či propagací jednotlivých projektů – audiovizuální průmysl byl znovu vypnutý. Lidé z Asociace producentů v audiovizi (APA), Asociace provozovatelů kin (APK) a Asociace animovaného filmu (ASAF) spolu se zástupci distributorů chápou restriktivní opatření zavedená v souvislosti s pandemií, ale jsou v šoku z toho, že podle dostupných informací celý audiovizuální průmysl a jeho podpora vypadla z nově připraveného programu COVID – Kultura II.
Čeští filmaři právě natáčejí celovečerní hraný snímek Hrana zlomu na pomezí hororu a thrilleru. Hrana zlomu je temnou příběhovou mozaikou, v níž je všechno jinak, než se na první pohled může zdát. V jedné z hlavních rolí se objeví mladá herecká hvězda Štěpán Kozub. Film vstoupí do českých kin na jaře 2021.
PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2011: Ondřej Vetchý v životní a sebezničující roli. Vydal se na cestu šílené odplaty, na níž sice znovu a znovu selhává, ale kterou nedokáže opustit. Cítí povinnost trestat krev krví a nehodlá před ničím couvnout. Potom se mu ale do cesty postaví někdo, kdo s celou záležitostí nemá vůbec nic společného - Oldřich Kaiser! Fanoušku žánrových filmů, raduj se, tak drsný a dechberoucí thriller jsem tu od Zániku samoty Berhof neměli!
Pravá ruka doktora Martina, strážmistr Topinka, dnes na televizních obrazovkách kpnčí svůj seriálový spin-off. Detektivních případů se tak chopí postava v podání Roberta Mikluše (Dukla 61, Doktor Martin, Muži v říji), který poskytl následující rozhovor.
V produkci Vratislava Šlajera ze společnosti Bionaut vzniká nový celovečerní hraný film Divoký hon, mysteriózní pohádka s prvky hororu. Na spolupráci se sešel scenáristický tým v čele s Petrem Koubkem, talentovaným režisérem Pavlem Soukupem a producentem Jakubem Košťálem.
Debutující scenárista, režisér, který točil naposledy před dvanácti lety a byl z toho Plyšový lev, a herci, které zná málokdo. A výsledek? Jeden z nejlepších thrillerů v dějinách české kinematografie! Pouta si dnes večer můžete pustit v televizi a my "oprašujeme" naši dobovou recenzi.