Dnes večer si v televizi (od 20:00 na ČT2) můžete pustit celovečerní debut režiséra Zdeňka Jiráského Poupata. Sociální drama obdrželo v roce 2012 hned čtyři sošky Českého lva, včetně tu za nejlepší film roku. Stojí za to si snímek připomenout? Otevíráme původní recenzi z roku 2011: Podle prvních informací a traileru jsem odhadoval, že půjde o další typický názavislý evropský filmeček o lidech, kteří jsou 1) někde v zasmogované uhelné pánvi a 2) totálně v hajzlu. Odhadoval jsem správně.
Články 25
Loni začal režisér Zdeněk Jiráský (Poupata) natáčet celovečerní film pojednávající o víře, naději a oběti s názvem Kryštof. Historické drama dramaturga a scenáristy Kristána Sudy (Příliš mladá noc) nás zavede do 50. let minulého století, kdy se komunisté soustředili též na útlak věřících. Natáčení Kryštofa vyvrcholí v nejbližších dnech. Do kin jej společnost Bontonfilm uvede na podzim roku 2020.
Dnes večer uvede Česká televize historický snímek Bůh s námi - od defenestrace k Bílé hoře (2018), který pojednává o událostech, které před 400 lety výrazně ovlivnily podobu Evropy. Důležitou úlohu zde má postava Eleonory Gonzagové v podání herečky Evy Josefíkové (Kosmo, Fair Play). Šlo o ženu, která přesvědčila Ferdinanda II. Habsburského o nutnosti popravy 27 českých pánů. Jak se na ony události a postavy dívá herečka Josefíková? A proč by v oné době nechtěla žít?
Před 400 lety došlo k vyhození královských místodržících Slavaty a Martinice z okna České kanceláře na Pražském hradě. Defenestrací začalo české stavovské povstání, které přerostlo v konflikt, který zasáhl celou Evropu a stál hlavu sedmadvaceti českých pánů na Staroměstském náměstí.
Státní fond kinematografie zveřejnil informaci o tom, kterých osm tuzemských hraných snímků obdrží na svůj vznik celkovou dotaci v objemu 66 milionů korun. Kromě humoristického celovečeráku se "starým známým" Tondou Blaníkem se dočká například snímek o Janu Palachovi nebo drama z roku 1948, kdy došlo v Československu ke komunistickému převratu.
Distributoři si pro nás tentokrát přichystali šest snímků. Převládají ty nezávislé, chcete-li artové. A jeden mainstream. Drákula: Neznámá legenda (2014) se utká se Zimním spánkem (2014), vítězem festivalu v Cannes. Odolá hrabě Vlad III. artovému ataku z Turecka? A co vy?
Osudy několika spolu nesouvisejících židovských umělců těsně před okupací a po ní.
Příběh snímku Fair Play (2014) pojednává o mladé atletce, která se v normalizačním Československu dostane do státem řízeného dopingového programu. Hlavní hrdinka filmu, sprinterka Anna (Judit Bárdos), se připravuje na olympijské hry a i přes svůj špatný kádrový profil je zařazena do programu specializované lékařské péče. Její matka Irena (Anna Geislerová) začne mít podezření, že podpůrné prostředky, které její dcera dostává, jsou zakázaným dopingem, a vydává se do souboje s totalitním systémem. Přinášíme vám rozhovor s herečkou Judit Bárdos, kterou jste mohli vidět již v dramatu Dům (2011).
V exkluzivních prostorách Capitol Theater, budovy, která byla dokončena v roce 1924 a patří k nejvzácnějším historickým budovám v Melbourne, zahájí festival letošní vítěz Českých lvů film Ve stínu Davida Ondříčka. Zahájení předcházelo otevření výstavy Jiřího Trnky v Gallery Domov a také uvedení několika Trnkových filmů.
Rodinný historický seriál, cyklus filmových povídek, seriál ze soudního prostředí, komediální seriál, televizní filmy zabývající se tématy minulosti i současnosti nebo celovečerní distribuční snímky – to jsou některé nové projekty dramatické tvorby, které Česká televize natáčí nebo připravuje.
Loňským zástupcem české filmové scény byl Alois Nebel. Letošní rok Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) rozhodla, že na nadcházejících Oscarech bude Českou republiku reprezentovat koprodukční česko-slovensko-polsko-izraelský snímek Ve stínu.
Letošní 47. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary je úspěšně za námi. Fanoušci pomalu balí své stany, celebrity se tiše odebraly do svých domovů (případně k hojně vybaveným barům) a my vám přinášíme kompletní výsledky letošního festivalu.
Letošní 47. Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary se ponese v duchu představování menších národních kinematografií. Amerika ustupuje do pozadí, větší pozornost bude věnována palčivým regionálním problémům, mimo jiné těm řeckým, íránským a polským. MFF Karlovy Vary letos v hlavní soutěžní sekci přinese osm světových a čtyři mezinárodní premiéry.
Před pár vteřinami skončil přímý přenos a pódium bere doslova útokem armáda fotoreportérů a novinářů. Český lev 2011 je minulostí. Bezprostřední pocity a komentáře i plány do budoucna. Vítězný režisér Zdeněk Jiráský chce točit film o studentkách medicíny, které se živí prostitucí, poražený producent Pavel Strnad chystá snímek situovaný do atletického prostředí 80. let.
Role největšího favorita bývá na Českých lvech ošidná! Loni Občanský průkaz ze třinácti nominací neproměnil ani jednu, letos se Odcházení po dvanácti nominacích muselo spokojit jen se dvěma trofejemi. Triumfoval jiný debut - Poupata režiséra Zdeňka Jiráskového brala pět Českých lvů, Alois Nebel má tři, po dvou Odcházení a Nevinnost, jednoho Dům. Obecně se dá ROK 2011 nazvat ROKEM DEBUTŮ. Prvotiny dokázaly triumfovat v deseti ze dvanácti kategorií, vklínit se mezi ně dokázal jen velezkušený Jan Hřebejk! Začíná docházet v české kinematografii k výměně generací?