Nákladné a dlouhotrvající natáčení se přetavilo v pestrý, tematicky i žánrově bohatý snímek, jehož rozpětí i po dvou dekádách od premiéry bere dech. Historické melodrama Ondřeje Trojana Želary rozhodně není bez chyb, přesto se za něj po letech nikdo ze zúčastněných nemusí stydět.
Články 21
Hudební publicista Pavel Klusák má na kontě řadu knižních publikací, z nichž nejvíce zarezonoval titul Gott: Československý příběh (ověnčený dvěma cenami Magnesia Litera). Bratr režiséra Víta Klusáka vystudoval scenáristiku a dramaturgii na FAMU, od devadesátých let spolupracuje s režisérem Markem Najbrtem. Od roku 2012 má na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava, který začne již příští týden, vlastní sekci Zkouška sirén. Seznamuje v ní publikum s mimořádně zajímavými tituly, v nichž hraje výraznou roli hudba, Klusákova celoživotní láska a fascinace.
Ve čtvrtek 14. listopadu bude mít v českých kinech premiéru komorní komediálně laděné drama "Karel, já a ty" mladého českého režiséra, scenáristy a herce Bohdana Karáska. Autor začínal natáčet amatérské filmy již v 90. letech, přičemž dospěl tvorbě takzvaných "bytových filmů". Jeho celovečerní debut se zabývá vztahovým tápáním třicátníků. Nejen o nich se více dozvíte v následujícím rozhovoru.
Jan Prušinovský toho má za sebou poměrně hodně. 38 letý režisér zaujal seriálem Okresní přebor, který dostal celovečerního "bratříčka". Doménou Prušinovského nicméně stále zůstává seriálová tvorba. Po Čtvrté hvězdě, Autobazaru Monte Karlo a Trpaslíkovi uvede na letošním festivalu v Karlových Varech zbrusu nový kus, desetidílný sitcom Hra.
Premiéry tohoto týdne jsou takové nijaké, do kin totiž míří samé nemastné/neslané kousky. A postarali se o ně kupříkladu kreativci z Pixaru v případě Rebelky nebo autoři, kteří se pokusili oživit kouzlo sci-fi kriminálky Total Recall.
Mohlo by se zdát, že po patnácti letech je Dogma 95 už jen kapitolou filmové historie. Ale jak ukazuje tento snímek, je více než životaschopné, zábavné, a to i v českých podmínkách.
Je až s podivem kolik pozitivních, nadšených reakcí vzbudil poslední filmový projekt Petra Marka Nic proti ničemu, uvedený v soutěžní sekci Na východ od západu. Dle slov uměleckého ředitele festivalu Karla Ocha jde hned o dvojí radost: jednak o radost z faktu, že součástí této soutěžní sekce může být i další český film, navíc netradiční, nekonvenční a podvratně vtipný (dokonce hned jeden z nejlepších za posledních deset let); jednak o radost z možnosti podpořit všestranného tvůrce, který by si zasloužil i mezinárodní uznání.
Rozhovor - O filmu Petra Marka Nic proti ničemu toho bylo už napsáno hodně. A vůbec je v poslední době v médiích nějak přepetromarkováno i kvůli tomu, že shodou okolností vydal se svou skupinou Midi Lidi novou desku Operace Kindigo. Ale zatím se dělo víceméně jen to, že ti, kterým se snímek nelíbil, Marka kritizovali za schválnosti a okázalé neumětelství, a naopak názorově spříznění publicisté hájili Markův přístup v opozici k tomu, jak vypadá většina současné české popkultury. Nikdo se Marka neptal do hloubky na metodu a záměry. Jako nejvhodnější osoba nám přišel Jan Bušta, externí spolupracovník Aktuálně.cz, který u Marka studoval na FAMU. Koneckonců už sám dialog dvou režisérů je docela výjimečný.
Nový snímek Nic proti ničemu je v českých kinech od 13. října. A už stihl spravedlivě rozezlít nemálo diváků. I několik kritiků: tohle že je film? Ano, naštěstí i takto může vypadat film.
Od dob bratrů Lumierů se filmaři snažili dělat svou práci co možná nejlíp. Poslední dobou se však šíří móda snímků, jež řemeslem záměrně pohrdají, chyby vydávají za přednost, amatérský ráz za průkopnictví – a diváky, co netleskají, za měšťáky hodné leda tak Ordinace v růžové zahradě. Jako Nic proti ničemu.
Pankáčsky podvratný film Petra Marka jako dětsky hravý obraz naší současnosti. Kašle na formální postupy, mění žánry, utahuje si z přepjatých zápletek, smývá hranice mezi reality show a hraným filmem a přitom servíruje koňskou dávku téměř dokumentární autentičnosti. To vše ve svérázné komedii s víc než svérázným podtitulem: Falešný pedofil v občanském sdružení!
Ironická komedie Petra Marka Nic proti ničemu vypráví o úskalích demokracie, pasti tolerance a alternativní filmařině. Film Petra Marka Nic proti ničemu je spolu s druhou českou novinkou tohoto týdne - snímkem Rodina je základ státu Roberta Sedláčka - v čemsi spřízněný. V obou případech jde o díla „zlobivých“ tvůrců, kteří vytvářejí alternativu k morálně i formálně rozbředlému českému mainstreamu. Sedláček i Marek také tíhnou k ironii a natáčejí osobní filmy, záměrně neučesané a pracující s náhodami, trapností a přehmaty.
Návštěvníci festivalů už nový film režiséra a hudebníka Petra Marka viděli během léta, oficiálně však "příběh falešného pedofila" s názvem Nic proti ničemu vstupuje do kin až tento týden.
Praha - Falešný pedofil na srazu adoptovaných – jednoduchá zápletka s komediálním potenciálem, na které staví film Petra Marka Nic proti ničemu. Ironická komedie o integraci, toleranci a šlechetných záměrech, které mohou ve finále víc škodit než pomáhat, vstupuje do kin 13. října.
Do českých kin vstupuje komedie Nic proti ničemu. Jejím režisérem je Petr Marek, muž mnoha profesí. Marek učí na FAMU, skládá hudbu pro film i pro zábavu, věnuje se divadelní tvorbě. Serveru Kinobox.cz autor poskytl rozhovor formou e-mailu.