Čtvrtý díl oblíbené teen ságy After s podtitulem Pouto měl nedávno premiéru v českých kinech a prozatím si v nich vede slušně. První víkend ovládl žebříček návštěvnosti a některá kina nabídla projekce maratonů všech dosud zpracovaných snímků podle knih Anny Todd. Ústřední dvojice Hardin a Tessa tak opět zaútočila na emoce svého loajálního publika. Přesto je čtvrtý díl zatím nejslabší a ve všech ohledech na své předchůdce nestačí. Místy se dokonce zdá, že sám sebe paroduje.
Články 10
Casablanca, Sunset Boulevard či Amadeus. Výpis slavných a vlivných hollywoodských titulů, které natočili režiséři a režisérky z neanglicky hovořících zemí, by byl vyčerpávající. Za více než 120 let existence kinematografie si do Hollywoodu přijela plnit své sny spousta evropských nebo asijských umělců, a jelikož si dnes připomínáme čtvrté výročí úmrtí Miloše Formana, nastává vhodná doba se za těmito režisérskými osobnostmi krátce ohlédnout. Málokdo si ostatně uvědomuje, jak výraznou stopu zahraniční tvůrci v USA zanechávají a kdo všechno se mezi ně řadí.
Výběr těch nejlepších romantických snímků, které jsou na Netflixu ke zhlédnutí, dost závisí na tom, zda zvládáte angličtinu, číst titulky anebo potřebujete český dabing.
Včera večer odvysílala Česká televize první část čtyřdílné minisérie věnované spisovatelce Boženě Němcové (vlastním jménem Barbora Panklová). Významnou představitelku národního obrození a ženského emancipačního hnutí ztvárnila Anna Kameníková a Aňa Geislerová. S prvně jmenovanou herečkou, pro níž šlo o dosavadní největší profesní výzvu, přinášíme obsáhlý rozhovor.
Část 1 - Silné a odhodlané, rebelující a sympatické, ale také křehké a citlivé - ty nejlepší snímky, v nichž hrají prim ženy, nabízí širokou škálu zajímavých hrdinek stříbrného plátna, a je potřeba si je v rámci tohoto byznysu, stále hlasitěji kritizovaného za mužskou nadvládu, pravidelně připomínat. Pojďme se ohlédnout za 40 výbornými filmy s ženskou hlavní hrdinkou (či hrdinkami).
Rodinu si člověk nevybírá, občas to ale může být docela dobrý základ pro budoucí úspěch. Ve filmové branži se pohybuje mnoho rodinných klanů, které v ní působí již po několik generací. Někdy se ale talent projeví až o mnoho let později a třeba v úplně jiném oboru.
Druhý týden promítají tuzemská kina v omezeném režimu a oproti předchozímu období se zájem o představení zrovna nezvýšil. Vše je při "starém".
V pořadí druhé premiéry od uvolnění koronavirových opatření přinášejí pětici snímků, v nichž hrají hlavní úlohu převážně ženy a diametrálně odlišné emoce.
Emma Woodhousová je krásná, inteligentní a slušně zajištěná mladá slečna na anglickém venkově někdy na počátku 19. století. Je mírně rozmazlená a neustále by ráda tlačila lidi kolem sebe (převážně chudší a méně inteligentní) do činů, které jsou pro ně podle ní nejlepší. Což se ne vždycky ukáže být dobrým nápadem.
Když romantická Jane Austenová psala dnes již legendární román Pýcha a předsudek, jistě si nepředstavovala, že jej budou milovat celé generace žen. Na světě není mnoho těch, které by knihu nečetly, nebo alespoň neviděly některou filmovou či televizní adaptaci.