Napoleon Ridleyho Scotta má daleko k absolutnímu průšvihu, nicméně přijetí v mírném nadprůměru, spousta hlasitých odpůrců, obecný nezájem o avizovanou a prozatím pozdrženou režisérskou verzi a naštvaný francouzský národ jistě nejsou vysvědčením, v nějž v Apple TV+ po investici 200 milionů dolarů doufali. Přesto se obvykle dočkává chvály alespoň Joaquin Phoenix v hlavní roli, protože Joaquin je přece Pan herec a určitě si zaslouží vstřícnost! Nebo snad ne? Inu… raději se neptejte Briana Coxe.
Články 25
Zřejmě nejkontroverznější prezident USA v novodobých dějinách dostane filmový portrét, který mu možná neudělá radost. Íránský režisérský objev Ali Abbasi (Svatý pavouk, The Last of Us) připravuje životopisný snímek The Apprentice (tedy učeň či nováček), v němž si posvítí na raná podnikatelská léta Donalda Trumpa. Ambicióznímu Newyorčanovi tehdy dělal společenský stín pravicový advokát a mistr politických kliček Roy Cohn a první fotografie z filmu odhaluje titulní dvojici v podání Sebastiana Stana (Captain America: Návrat prvního Avengera) a Jeremyho Stronga (Boj o moc). Očekávaný projekt, který už raná šeptanda šteluje na příští Oscary, bude mít v půlce května premiéru na festivalu v Cannes v rámci hlavní soutěže, a to vedle novinek Francise Forda Coppoly (Megalopolis), Yorgose Lanthimose (Kinds of Kindness) či Davida Cronenberga (The Shrouds).
Pověstné filmové metodické herectví si od své iniciace během padesátých let prošlo několika fázemi adorace i výsměchu. Herci, kteří odmítají vystoupit ze svých rolí, si vyslechli nejen spoustu chvály za své odhodlání, ale také výtek za narcismus, sobectví či komplikování produkce. Také za jednoduchý fakt, že zacházení do takového extrému značí nepochopení toho, co měla „metoda“ obnášet podle těch, kteří ji poprvé učili. Nyní se kyvadlo názoru veřejnosti nachází na straně odmítnutí, což demonstrují i nedávná slova Natalie Portman.
V Hollywoodu po 81. rozdali prestižní Zlaté glóby, jimiž asociace zahraničních novinářů každoročně oceňovala mimořádné umělecké úspěchy na poli filmu a televize. Letos ovšem hlasování poprvé připadlo novému a globálně vyváženějšímu sdružení 300 žurnalistů a žurnalistek z celého světa, kteří nejlepšími filmy roku zvolili drama Oppenheimer, komedii Chudáčci (Poor Things) a evropskou Anatomii pádu (Anatomie d'une chute). Na ceremonii, jíž provázel stand-up komik a herec Jo Koy, se z vítězství radovali rovněž herci Cillian Murphy, Paul Giamatti a Robert Downey jr. nebo herečky Emma Stone a Lily Gladstone. Nejlepším seriálem se jako tradičně stalo korporátní satirické drama Boj o moc, které si odneslo i tři herecké ceny. První Zlatý glóbus vyhrál také populární režisér Christopher Nolan.
Přestože úspěšný seriál Boj o moc (Succession) letos skončil, společnost Waystar Royco evidentně ještě neřekla poslední slovo. Fanynky a fanoušci totiž mají možnost zúčastnit se aukce, ve které se budou dražit některé z předmětů, co si v seriálu nejen zahrály, ale plnily v něm třeba i významnou úlohu určitých symbolů – nejednou právě moci.
Druhé nejprestižnější filmové ocenění světa zná své letošní nominované filmy, seriály a osobnosti. Zlaté glóby, jejichž hlasování nově neutváří asociace zahraničních novinářů působících v Hollywoodu, na podzim ohlásily také novou kategorii vyzdvihující filmy, jež zaznamenaly výjimečný tržební úspěch. Druhá novinka se týká stand-up komiků, šest z nich si za televizní vystoupení o minimálním rozsahu třiceti minut poprvé vysloužilo vlastní nominaci. O vítězích rozhoduje 300 žurnalistů a žurnalistek z celého světa, práva nyní drží společnost Dick Clark Productions. V pořadí 81. ceremoniál proběhne 7. ledna 2024 v hotelu Beverly Hilton, přičemž totožnost moderátora se ještě tají. Níže si můžete prohlédnout seznam nominovaných děl a osobností.
Donald Trump je pojem, který už v Hollywoodu ignorovat nemohou. Jeden z nejkontroverznějších prezidentů USA, známý podnikatel a člen bohaté dynastie kontrolující obchodní konglomerát The Trump Organization nastoupil do prezidentského úřadu ve svých sedmdesáti letech a momentálně čelí závažným právním žalobám. Jeho převážně podnikatelská minulost je však neméně pozoruhodná a právě na ni se zaměří nadcházející snímek The Apprentice od íránského režiséra Ali Abbasiho, v němž si Trumpa rozvíjejícího v 70. a 80. letech svůj byznys s nemovitostmi zahraje jednačtyřicetiletý Sebastian Stan.
Streamovací služba SkyShowtime nově nabízí dobové drama režiséra Jamese Graye Armageddon Time, v němž tvůrce meditativních filmů jako Ztracené město Z a Ad Astra vzpomíná na komplikované newyorské dětství. Po vzoru Stevena Spielberga, jenž loni uvedl semibiografické drama Fabelmanovi, Gray uzavírá období, v němž se vyjadřoval k blízkým tématům životů imigrantů či cestě za smělými cíli i za cenu nebezpečných podniků.
I přes oprávněnou kritiku na upřednostňování popularity nad kvalitou zůstávají Primetime Emmy, tedy ceny určené americkým televizním produkcím pro hlavní vysílací čas, nejvíce prestižními soškami svého oboru. Letos si musí mnout ruce hlavně HBO, jejíž show zabírají prominentní prostor na seznamu nominovaných.
V novém díle podcastu Kinoboxu se věnujeme právě skončenému seriálu Boj o moc (Succession). Probereme důvody, proč se vyplatí věnovat pozornost jeho nezřízeně bohatým protagonistům a protagonistkám a jejich problémům. A připomeneme, že vedle mnoha velmi závažných vrstev je to také skvělá satirická komedie.
Čerstvě završená čtvrtá řada seriálu Boj o moc opět vysílá na zteč manhattanské vlastníky mediálního impéria Waystar Royco, kteří řeší nejen budoucnost firmy, ale i americké ekonomiky a politiky jako takové. Oceňovaný seriál HBO z pera Jesseho Armstronga udržel vysoce nastavenou laťku a opět nabídl ohňostroj překvapení, který nepřestal ohromovat od první do finální minuty.
Ve filmech se často používají zkratky, které sice působí nerealisticky, ale všichni jim rozumíme. Občas si však musíme ťukat na čelo, když vidíme, že se postavy chovají vyloženě nesmyslně a nepřirozeně. Mezi tyto situace patří i něco zdánlivě tak banálního, jako je polykání prášků.
Třetí epizoda čtvrté a finální řady seriálu HBO Boj o moc (Succession) trvá hodinu, ale její ozvěny budou internetem kolovat ještě dlouho. Zásadní twist, na který se tvůrci připravovali od počátku seriálu roku 2018, díky nečekanému načasování a odzbrojujícímu provedení mocně rezonuje a ukazuje několik věcí. Památné televizní momenty vyniknou, nejsou-li schované v bing watchingu, a riziko spoilerů lze obejít, pokud je výsledné dílo stejně nepředvídatelné a komplexní jako život sám. Přesto se vyvarujte dalšího čtení, pokud chcete mermomocí zůstat překvapení.
Na HBO vyšla v pondělí první epizoda závěrečné čtvrté řady seriálu Boj o moc (Succession). Smyšlená rozpolcená mediální dynastie uzavírá další miliardovou akvizici, kde stojí proti patriarchovi Loganu Royovi jeho tři děti, které na konci třetí série připravil o možnost převzít rodinný podnik. Strhující start čeří nevyzpytatelnost vztahů mezi nejbohatšími a prozrazuje, proč zahraniční kritici a kritičky tomuto finále jednohlasně provolávají slávu.
Nemohou být tematicky odlišnější, přesto se v minulých letech hřály na vrcholu sledovanosti a sklízely řadu ocenění. Seriály HBO Boj o moc, pojednávající o dynastii multimiliardářů, a Euforie, v níž středoškoláci pobíhají bez oblečení a holdují drogám, mají pozornost publika jistou. Prvně jmenovaný titul čeká 26. března premiéra čtvrté série, která bude dle čerstvých informací poslední. Euforie má venku dvě řady a natáčení té třetí nabírá znepokojivé zpoždění.