Djimon Hounsou

7.1

Články 40

Druhý Rebel Moon mlátí prázdnou slámu ještě nudněji. Snyder pokračuje ve svém vyhoření
Recenze20. 4. 2024

Dřívější blockbusterová hvězda Zack Snyder rozšiřuje svou egománii o druhý celovečerní příspěvek do vesmírné ságy Rebel Moon, kterou Netflix po prosincové premiéře jedničky víceméně přestal propagovat. Vykradený svět Star Wars s konceptem Sedmi statečných a hrstí environmentálního poselství o význačnosti agrikultury má znovu přes dvě hodiny a víc jak půlku stopáže zabírají světélkující akční scény s natolik topornou dynamikou, že zrychlení přehrávání minimálně o čtvrtinu se po pár minutách začne jevit jako zcela přirozené řešení.

Maximův odkaz je zatím v bezpečí. Dotočený Gladiátor 2 naváže podle prvních zpráv skvěle
Filmy20. 2. 2024

Pokračování sandálového velkofilmu Gladiátor (Gladiator) od Ridleyho Scotta se z natáčecích lokací přesunulo do střižny, písky Kolosea znovu nasáknou krví od 21. listopadu, takřka čtvrtstoletí po premiéře jedničky. Hrdina Maximus v podání Russella Crowa je sice definitivně po smrti, ale výpravný snímek stočí pozornost na už dospělou postavu Lucia (Paul Mescal), synovce usmrceného císaře Commoda (Joaquin Phoenix). A podle první šeptandy ze studiového zákulisí by epické měřítko rozhodně nemělo stagnovat.

Nové Tiché místo děsí v prvním traileru. Ukazuje začátek mimozemského teroru
Filmy7. 2. 2024

Hororová sci-fi série Tiché místo (A Quiet Place) vzala publikum do rok a půl vzdálené postapokalyptické budoucnosti, kdy zbytky lidstva v úkrytech přežívají pod jednou zásadní podmínkou. Nesmí vydat ani hlásku, jinak je nelítostní mimozemští vetřelci s extrémně vyvinutým sluchem zbystří a nedají jim šanci. Dosavadní dva díly s Emily Blunt od režiséra Johna Krasinskiho si vedly dobře a prostor dostává dějový prequel s názvem Tiché místo: První den (A Quiet Place: Day One), který v prvním atmosférickém traileru znázorňuje počátek osudové invaze. V českých kinech se film s Lupitou Nyong'o (12 let v řetězech) představí od 27. června.

Rebel Moon: Star Wars podle Zacka Snydera ještě nejsou venku a už se chystá animovaný seriál
Seriály7. 11. 2023

Když už se Zack Snyder pro něco nadchne, jde do toho s plným nasazením. Jeho chystaný vesmírný epos pro Netflix už byl rozdělen na dva filmy, přičemž Snyder plánuje vydat i dva různé sestřihy každého z nich (jeden s ratingem PG-13, druhý s R). Samotný projekt, který vznikl jako režisérův pitch pro Star Wars (ale nakonec u Disneyho nenašel uplatnění) kombinuje prvky sci-fi a fantasy a sleduje skupinu bojovníků, která se spojí, aby pomohla obyvatelům Měsíce v boji proti totalitní vůdkyni a její mocné armádě. Je to nápad, který Snyder rozpracovával mnoho let, což mu poskytlo dostatek času a prostoru na vytvoření patřičné mytologie pro různé další projekty.

Denzel Washington má v Gladiátorovi 2 roli, která kopíruje i rozvíjí první díl
Filmy9. 10. 2023

Russella Crowea sice tvůrci nevzkřísí a Gladiátor 2 bude vyprávět o Luciovi s tváří Paula Mescala, ale návrat do římského impéria má mít s úspěšným originálem několik styčných bodů. Jedním z nich je postava ztvárněná oscarovým Denzelem Washingtonem, o níž se režisér Ridley Scott rozhovořil pro magazín Total Film a která navazuje na Proxima v podání Olivera Reeda.

Rebel Moon: Zack Snyder odhaluje „své Star Wars“ v první ukázce
Filmy22. 8. 2023

Spolupráce Zacka Snydera a Netflixu pokračuje. Po divácky úspěšné, i když nepříliš povedené Armádě mrtvých přichází velkolepá sci-fi Rebel Moon, která původně mířila do předaleké galaxie.

Gran Turismo nepřekvapí, ale strhne. Automobilový adrenalin i povrchní emoce šlapou naplno
Recenze9. 8. 2023

Nejprodávanější videoherní série na playstation Gran Turismo je závodní simulátor, jenž si klade za cíl co nejpřesněji imitovat realitu. Týká se to především skupování licencí skutečných strojů a závodních drah, jež jsou důsledně rekonstruované v digitálním prostoru. V roce 2011 se marketingový tým rozhodl, že úroveň simulace došla tak daleko, že nejlepšího hráče světa může posadit do skutečného závoďáku a vpustit přímo do asfaltového ringu. Právě o cestě mladého Brita Janna Mardenborougha na výsluní je nový celovečerní snímek.

AI předpovídá: Kazmův film ujde, nové Želvy Ninja zaválí a Equalizer III slušně uzavře sérii
Téma2. 8. 2023

Možná jste si všimli, že u filmů, které ještě neměly premiéru v kinech, na Kinoboxu svítí hodnocení s nálepkou AI. Nová funkce ukazuje pravděpodobné hodnocení filmů s několikaměsíčním předstihem na základě složitých, ale ve výsledku poměrně přesných algoritmů. V tomto speciálu se podíváme na nejočekávanější filmy měsíce srpna a jejich AI predikci.

Pěkně postaru. Produkce Gladiátora 2 staví na Maltě obří koloseum
Filmy29. 6. 2023

Vypadá to, že takřka po čtvrt století se zase jednou královsky pobavíme. Maximus v podání Russella Crowea se pro dvojku Gladiátora sice nevrátí, ale jeho herečtí nástupci v čele s Paulem Mescalem, Denzelem Washingtonem a Pedrem Pascalem vypadají víc než slibně. A navrch se budou ohánět mečem v kolosálních kulisách, které nyní produkce staví na Maltě a jež na fotografii zachytil šéfredaktor webu Collider.

10 komiksových filmů, na které už svět dávno zapomněl
Téma4. 5. 2023

Třetí Strážci Galaxie míří do kin a v Marvelu si od nich slibují velký návrat fanoušků a fanynek do kin. Ti totiž v poslední době začínají být, pokud budeme soudit ze slabších tržeb, komiksy již přejedeni. Patříte tak k těm, který současná komiksová vlna nebaví a chcete si takzvaně doplnit vzdělání? Přinášíme desítku netradičních tipů na komiksové filmy, na které už si dnes vzpomene málokdo.

Filmová verze videohry Gran Turismo má režiséra District 9, Hoppera, Legolase a Spice Girl
Filmy3. 5. 2023

V Sony se rozjeli s adaptacemi svých herních hitů. Po úspěchu filmového Uncharted a seriálu The Last of Us se není co divit. V budoucnu nás tak čekají filmy Ghost of Tsushima a Days Gone a seriály God of War a Twisted Metal, ke kterému jsme vám před pár dny na Kinoboxu představili krátký teaser.

Shazam! má v pokračování lepší formu, ale stále připomíná dětinského Deadpoola z výprodeje
Recenze21. 3. 2023

Filmový vesmír DC prochází pod novým vedením radikální proměnou a momentálně uváděný Shazam! Hněv bohů pomyslně uzavírá nepříliš zdařilý pokus o sérii konkurující Marvelu. Komediální komiksovka s pubertálně se chovajícím superhrdinou a několika hereckými osobnostmi chce přinést svěží vítr do temného světa DC a po vzoru Deadpoola parafrázovat popkulturu. Nabízí ale spíš nadšenecký produkt středoškolských scenáristů, jimž by superhrdinské kostýmy a schopnosti zajistily pozornost spolužaček či samotné Wonder Woman.

Druhý Gladiátor může velkolepostí předčit jedničku. Do arény zamíří i hvězdný Denzel Washington
Filmy20. 3. 2023

„Vy se snad nebavíte?“ křičel Russell Crowe před třiadvaceti lety na publikum v gladiátorské aréně. V sandálovém velkofilmu Ridleyho Scotta ztvárnil zrazeného římského vojevůdce Maxima, jenž bojuje za svobodu i za lepší zítřky zkorumpovaného impéria. Lidé se v kinech bavili náramně a Hollywood dvě dekády vymýšlel, jak na Gladiátora navázat. Zodpovědnost si ponechal sám Scott a natáčení dvojky začne už koncem měsíce, přičemž herecká sestava se rozrůstá o jednoho oscarového uchazeče za druhým.

Dwayne Johnson konečně jako superhrdina. Zamračený Black Adam však nudí i přemírou akce
Recenze20. 10. 2022

Klopýtání DC nebere konce. Zmatené univerzum nahodile představuje postavy a doufá, že se některá z nich mezi fanoušky uchytí. S Black Adamem to není jiné, rozdíl je však v nemalé star power Dwayna Johnsona, jež by mohla do kina přilákat i komiksem nepolíbené publikum. Výsledek však přesto vypadá jako další ze snaživých, leč bolestně nedotažených DC produktů, které se snaží diváky a divačky zahltit vyprázdněnou akcí.

Kung Fu Panda má konkurenci. Přichází Paws of Fury se psem Hankem, co má zachránit kočky
Filmy15. 4. 2022

Studio Paramount Pictures vydalo první oficiální trailer k chystanému animovanému snímku Paws of Fury: The Legend of Hank, který zamíří do kin v polovině letošního července.