Třicetiletý nostalgický cyklus už vzal naplno do spárů devadesátá léta, takže je načase vytahovat díla popkultury, na něž se lidé doposud dívali často skrz prsty, a začít na ně hledět skrz růžové brýle. Můžeme to přijmout buď cynicky, nebo se upřímně pobavit a s lehkou hlavou docenit fláky, na než jsme dřív nadávali. Třeba Twister.
Články 93
Režisér Zack Snyder se během poslední dekády proměnil z jednoho z nejoblíbenějších hollywoodských jmen v postavičku, kterou už leckdo nedokáže brát úplně vážně. Měl pod palcem komiksové impérium DC, ale po obstojném Muži z oceli (2013) přišla podivná splácanina Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) a poté extrémně problematická produkce Ligy spravedlnosti (2017), kterou nakonec dotočil Joss Whedon.
Přestože slýcháme, že filmové kritiky dnes již nikoho nezajímají, samotná filmová studia mají jiný dojem. Světem kinematgorafie nedávno otřásla zpráva dokumentující, jak se producenti generováním vlastních filmových recenzí, jež jsou publikovány v obskurních médiích, pokoušejí buď navyšovat průměrná hodnocení na metakritických agregátorech, nebo škodit konkurenci. Nyní zas magazín The Rolling Stone zjistil, že jeden z nejvýše postavených hlavounů HBO, prezident a programový ředitel Casey Bloys, organizoval podrývání kritických hlasů na sociálních sítích.
Společnost Warner Bros. Discovery má na krku jeden obrovský problém, jímž je už pár let filmová série DC. Adaptacím známých komiksů se především letos vůbec nedaří a Shazam 2, Flash i Blue Beetle prodělaly miliony dolarů. Prosincová premiéra očekávaného Aquamana 2 dělí společnost od toho, aby udělala tlustou čáru a začala znovu s komiksovým vesmírem pod palcem nikoli Zacka Snydera, nýbrž Jamese Gunna a Petera Safrana. Anebo k tomu, aby vše zkrachovalo a studio Warner Bros. Pictures zamířilo do dražby. V zákulisí Aquamana se totiž dle překvapivého zdroje děly šílené věci, které se vymykají standardním produkčním problémům.
O Jossovi Whedonovi jsme v posledních letech mnoho neslyšeli. V roce 2020 si na něj totiž začali stěžovat herci a herečky, s nimiž spolupracoval na přetáčkách komiksové Ligy spravedlnosti (2017). Následně se ozvaly i další hlasy z Whedonovy minulosti, které spolupráci s ním popisovaly jako toxickou, neprofesionální, překypující urážkami, výhrůžkami a obecně vytvářením nepřátelské atmosféry. Dlouhotrvající mediální přestřelka s hereckými hvězdami Whedonově kariéře rozhodně neprospěla, a tak v posledních letech o příliš zajímavou práci nezavadil.
Buffy, přemožitelka upírů, se zrodila v hlavě producenta a scenáristy Josse Whedona v roce 1992, nejprve v celovečerním filmu, jehož obliba však o pět let později zajistila vznik seriálu. Poprvé se vysílal v roce 1997 a v hlavní roli představil Sarah Michelle Gellar. Dočkal se sedmi sezón, přičemž většina z nich měla přes dvacet epizod, nadšení mezi fanynkami a fanoušky různých cílových skupin a dodnes je i tématem seriózních vědeckých konferencí. Buffy zkrátka změnila svět.
Kdo miluje akční devadesátkové klasiky, rozhodně by si v sobotu večer neměl nechat ujít Nebezpečnou rychlost, kterou od 20 hodin vysílá Prima Max. Keanu Reeves a Sandra Bullock nás vezmou na pěkně divokou jízdu ulicemi Los Angeles.
Čtvrtého května 2012 návštěvníci amerických kin poprvé tleskali dnes ikonickému záběru, na němž se šestice marvelovských superhrdinů shromažďuje v ulicích New Yorku. Ambiciózní komiksová týmovka, která svedla dohromady Iron Mana, Kapitána Ameriku, Thora či Hulka znamenala nejen vyvrcholení první fáze Marvel Cinematic Universe, ale především počátek zcela nové etapy filmové tvorby, která připomíná spíše očekávané sportovní události. Avengers nastavili trend, který vydělává peníze jaksi automaticky a ostatní se ho snaží napodobovat. A kdokoli v posledních letech žehrá nad mizející autorskou tvorbou a dnešní filmy považuje jen za zábavní atrakce, může prstem ukázat právě na tento dekádu starý snímek.
Jejich tváře zná každý a úlohy marvelovských superhrdinů jim zajistily armádu věrných fanoušků. Následující herci však logicky touží dosáhnout kariéry, která by je nespojovala pouze s jedinou komiksovou postavou. A jelikož Tom Holland, dosud poslední představitel Spider-Mana, právě dobývá kina v adaptaci videoherního dobrodružství Uncharted, můžeme se ohlédnout za dalšími marvelovskými tvářemi, které v průběhu minulé dekády zkusily štěstí u jiné blockbusterové série. A asi vás moc nepřekvapí, že většina z nich nedopadla dvakrát úspěšně.
Coby uvězněný superpadouch máte ve světě DC dvě možnosti: shnít navěky ve vězení, nebo se přidat ke speciální jednotce, oficiálně zvané Task Force X, známější nicméně pod názvem Sebevražedný oddíl. Skupinu vede chladná Amanda Wallerová, která se neštítí naverbovat ani nejhorší vrahouny, kterým za účast na extrémně nebezpečných misích slibuje snížení trestu. Pokud se ovšem rozhodnou neuposlechnout její rozkaz či dokonce dezertovat, na příkaz Wallerové jim detonuje v hlavě umístěná nálož. Jak výmluvně vyplývá z názvu oddílu, tihle vojáci jsou postradatelní.
Fanouškové komiksů DC zbystřili, poněvadž se pravděpodobně brzy dočkají filmové adaptace své oblíbené komiksové superhrdinky. Casting je v plném proudu. Jak vypadá seznam favoritek?
Joss Whedon se ve svém novém projektu pokusil zkombinovat to, co zná nejlépe - silné ženské bojovnice a superhrdiny zachraňující svět. Vše navíc zasadil do atraktivního historického prostředí. Jak moc se mu jeho nový seriál povedl?
Nový seriál z dílny Josse Whedona Viktoriánky má za sebou premiéru prvního dílu, který odvysílala stanice HBO v pondělí. Ve Spojených státech si však svou premiéru odbyl již v neděli večer, a to nejen na HBO, ale i na streamu HBO Max, pro který to byl historický okamžik.
Natáčení komiksové Ligy spravedlnosti bylo studnicí tragických osobních zvratů, problémů a konfliktů, které zdánlivě neberou konce. A hlavním záporným aktérem je podle všeho náhradní režisér, jenž je trnem v oku pro herce i scenáristy.
Fanoušci DC Comisc dostali v březnu dáreček v podobě úplné čtyřhodinové verze Ligy spravedlnosti, tedy první regulérní týmovky v rámci nově budovaného filmového vesmíru DC. Jejich nadšení je bezpochyby na místě, ale jak lze tento sledovaný režisérský sestřih vnímat střízlivější optikou diváka, jenž se neřadí ke skalním fandům a není ovlivněn původní, negativně přijímanou kinoverzí?