Milan Cieslar

5.3
Milan Cieslar
Milan Cieslar
Absolvoval produkci na Střední průmyslové škole filmové v Čimelicích a vystudoval režii na pražské FAMU (1979–1984), kterou ukončil diplomovou prací „Strach a napětí ve filmu“ a snímkem Mistr Bída (1984). Po vojenské prezenční službě nastoupil v roce 1986 do Filmového studia Barrandov, kde začínal jako pomocný režisér na filmech Věry Chytilové (Vlčí bouda, 1985) a Petra Tučka (Copak je to za vojáka..., 1987). Mezitím externě spolupracoval s Československou televizí, pro niž natočil například inscenaci Ruce, která roku 1987 získala na Mezinárodním televizním festivalu Zlatá Praha Cenu OIRT a Cenu Svazu českých dramatických umělců. Samostatně debutoval dobrodružným snímkem ze zákulisí dostihů Dynamit (1989). Roku 1993 založil vlastní produkční společnost Happy Celluloid. Jeho zatím nejúspěšnějším snímkem je drama Der Lebensborn – Pramen života (2000), které kromě jiných cen získalo jednu nominaci na Českého lva za nejlepší scénář. Filmografie: Mistr Bída (Absolventský film FAMU, 1984), Dynamit (dobrodružný příběh z prostředí dostihů, 1989), Superdetektiv Klapp (dětský příběh – televizní film pro německého producenta, 1989), Někde je možná hezky (Looking for Lennon, celovečerní film – psychologický příběh muže, který nezapomněl na ideály Beatles, 1991), Jak chutná smrt (celovečerní film – kriminální příběh podle námětu Ladislava Mňačka, 1995), Markétin zvěřinec (televizní film podle knihy Ivana Klímy, 1997), Jabloňová panna (televizní pohádka, 1999), Pramen života – Der Lebensborn (celovečerní film podle předlohy Vladimíra Körnera, 2000), Černý slzy (televizní film, adaptace Romea a Julie W. Shakespeara, 2001), O Ječmínkovi (televizní pohádka na motivy moravské pověsti natočená v ostravském televizním studiu, 2002), Duše jako kaviár (celovečerní film – komedie ze současnosti, 2004), Krev zmizelého (celovečerní film podle původního scénáře Vladimíra Körnera, 2005).
Narození:
26. 4. 1960
Český Těšín, Československo

Znáte z


Milan Cieslar: Filmy a pořady 86