Nový dokumentární snímek Poslední naděje Věry Bílé (2018) pojednává o talentované zpěvačce původem z Rokycan, jejíž život zaznamenal po "hvězdných" vyhlídkách v posledních letech hned několik těžkých ran a zvratů. Režiséry filmu jsou David Ondráček (ceněná Láska v hrobě) a Roman Šantúr.
Články 5
Jako každoročně hledá se i letos český filmový adept do širšího klání na Oscara za nejlepší cizojazyčný film. Akademici České filmové a televizní akademie mohou o svém favoritovi hlasovat do 20. září. Velkou šanci mají Donšajni (2013) Jiřího Menzela nebo historická rekonstrukce Hořící keř (2013) režisérky Agnieszky Holland. Ceněný dokumentární snímek Láska v hrobě (2012) na seznamu chybí. Proč? Promluvili jsme si s režisérem mrazivého existenciálního snímku Davidem Vondráčkem.
Pobral všechna ocenění, která může v naší zemi dokumentarista získat. A to o něm nikdo ještě před rokem nevěděl. Režisér David Vondráček uspěl na Cenách teoretiků a kritiků i na vyhlašování Českého lva. Jeho naturalistický dokument Láska v hrobě (2012) ocenili i tuzemští recenzenti, snímek se stal nejlépe hodnoceným za loňský rok. S Davidem Vondráčkem jsme pohovořili nejen o tom, co pro něj ocenění znamená.
Ceremoniál vedený Annou Geislerovou v komorním prostředí divadla Archa dospěl ke svému konci a můžeme rekapitulovat. Kritici se nenechali zahanbit a nejednou svou volbou překvapili. Hlavní favorit Davida Ondříčka každopádně zůstal hlavním favoritem.
Karlovy Vary – Láska v hrobě a Pod sluncem tma – dva dokumenty, které kromě toho, že jejich názvy jsou s drobnou úpravou zaměnitelné za česká přísloví, respektive slovní spojení, mají společné i premiérové uvedení na karlovarském festivalu. (...) Snímek Pod sluncem tma režiséra Martina Marečka je uváděn v rámci soutěže dokumentů; film Láska v hrobě Davida Vondráčka je ve Varech promítán mimo soutěž.