Buster Keaton

7.5

Články 24

Stovky bobrů jsou nejzábavnější komedií za poslední roky. Ztřeštěný gejzír nápadů patří do kin
Recenze10. 4. 2024

Pražskému kinu Aero se podařil husarský kousek. Ve spolupráci s Aerofilms zakoupilo distribuční práva k obskurní černobílé grotesce Stovky bobrů (Hundreds of Beavers), která je navzdory předpokladům natolik kvalitní a zábavná, že si zaslouží mnohem širší diváckou základnu, než jakou může nabídnout Festival otrlého diváka, kde film mohli vidět první čeští diváci a divačky.

Jackie Chan slaví 70. Během divoké kariéry změnil akční žánr i styl bojových umění
Téma7. 4. 2024

Jackie Chan se nikdy nesoustředil na nevyhrávání prestižních sportovních utkání jako někteří jiní velikáni akčního filmu, kteří se k herectví uchýlili s rostoucím věkem či po utrpěném zranění. Jeho srdce bylo vždy u filmu. A jeho vliv na to, jak se dají bojové sporty zobrazovat na plátně, je nezměrný. Dnes slaví 70 let a má za sebou skoro stejně dlouhou a bohatou kariéru plnou úžasných a šílených kousků.

Film jako žádný jiný. Chris Hemsworth natáčí akční nářez, který chce překonat rekordy
Filmy7. 2. 2024

Kaskadéři jsou od počátků kinematografie málo oceňovaným motorem skoro každého filmu, v němž se herci musí vedle chůze také rozběhnout, skákat, bourat s autem, jezdit na koni nebo absolvovat náročné bojové sekvence. Pro slavného režiséra Matthewa Vaughna (Kick-Ass, X-Men: První třída) představují skutečné hrdiny stříbrného plátna a v nadcházejícím nepojmenovaném projektu s Chrisem Hemsworthem (Vyproštění, Thor) a Samem Rockwellem (Zelená míle) jim coby producent umožňuje napsat, režírovat i hrát ve vlastním celovečeráku, který prý „zlomí světové rekordy“ a „zrenovuje akční film jako takový.“

Indiana Jones a nástroj osudu je ode dneška k vidění na Disney+
Filmy15. 12. 2023

Poslední dobrodružství kultovního archeologa s názvem Indiana Jones a nástroj osudu je ode dneška k vidění na streamovací platformě Disney+. Pokud jste ho tedy nestihli v kinech nebo jsme s návštěvou kinosálu otáleli, teď si ho můžete pustit v pohodlí domova.

Mezi 10 extrémně drahými scénami nechybí stavění dálnice, zničená auta i šokující cameo
Téma17. 9. 2023

Žebříček skutečně nejdražších filmových scén lze sestavit jen těžko. Každá produkce totiž náklady počítá trochu jinak a někdy se dozvíme jen cenu kulis či herců, ale už ne samotného štábu. O spoustě skutečně velmi drahých taškařic však nelze pochybovat a jako publikum můžeme jen žasnout nad tím, jak hluboko jsou filmaři občas ochotní sáhnout do (cizích) kapes.

Známého komika obvinili z pedofilie a skončil. Když nedávno zemřel, nikdo si toho nevšimnul
Téma12. 8. 2023

Jméno Paul Reubens je pro české publikum téměř neznámé. Dokonce ani jeho nejslavnější postava Pee-wee Herman nepatří k těm, u nichž si hned vybavíme její podobu. V USA byl přitom Pee-wee možná větší ikonou než Mr. Bean, jemuž se v mnohém podobá. Přitom tu byl podstatně dřív. Jeho představitel Paul Reubens zemřel letos 30. července v 71 letech na následky rakoviny. V amerických médiích se k jeho smrti vyjádřily desítky kolegů a kolegyň a vycházely rozsáhlé nekrology. V Česku nestál Reubens skoro nikomu za řeč. Jeho umělecký odkaz i životní příběh jsou přitom fascinující a velmi kontroverzní.

Stovky tun v pohybu, přestřelky a rozviklané mosty. 10 nejlepších železničních akčňáků
Téma16. 7. 2023

Jízda vlakem či metrem je pro většinu z nás rutinní záležitostí, která má na delší vzdálenosti uspávací účinek. V kinematografii však jde o jeden z esenciálních akčních motivů už od roku 1903, kdy Edwin S. Porter natočil průlomový desetiminutový kraťas Velká železniční loupež. Jeden z prvních snímků, který využíval složité narativní a stylistické techniky, vyšlapal cestu specifickému subžánru, jehož obliba se jeví nevyčerpatelně. Obzvlášť s přihlédnutím k nedávným premiérám pátého Indiana Jonese a sedmé Mission: Impossible, v nichž hrají vlakové akční sekvence zásadní úlohu.

Indiana Jones a nástroj osudu bojuje hlavně s časem. A vyhrává v akci a dobrodružství
Recenze27. 6. 2023

Pátý díl Indiany Jonese je přímo posedlý časem. Nejenže dimenze času je zásadní pro celou zápletku, ale navíc žádný z předchozích filmů série nebyl tak zahlcený připomínkami různých událostí z historie jak samotného Jonese, tak i celého lidstva. Pětka je asi už definitivně hodnotící díl celé série nebo minimálně té její části, kde doktora Jonese hraje Harrison Ford. Jak radostné tohle bilancování je, závisí hodně na tom, jak vysoko Nástroji osudu nastavíme laťku.

Jackie Chan se ve filmu zjevil před 45 lety. Bojová umění postavil na hlavu
Recenze1. 5. 2023

Před pár dny oslavila 60. narozeniny největší čínská kung-fu hvězda Jet Li. Nyní máme skvělou záminku připomenout si světově nejúspěšnějšího hongkongského akčního herce Jackieho Chana, neboť od premiéry jeho prvního velkého filmu Škola hada právě uplynulo 45 let.

Rami Malek ztvární další ikonickou osobnost. Má si zahrát legendu grotesek a pionýra kaskadérství Bustera Keatona
Filmy21. 1. 2023

Jednačtyřicetiletý herec Rami Malek, jemuž role frontmana kapely Queen v životopisu Bohemian Rhapsody vynesla Oscara, si zřejmě připíše další atraktivní úlohu. Pro Warner Bros. Television vzniká série o životě a díle legendárního herce a režiséra Bustera Keatona, jenž ve 20. letech minulého století směle konkuroval Chaplinovi a předváděl kaskadérské kousky, nad nimiž zůstává i dnes rozum stát.

Mezi nejlepšími filmy z roku 1923 jsou krkolomné grotesky, Chaplinův dramatický neúspěch, biblický opus i tři minuty abstrakce
Téma14. 1. 2023

Které sto let staré snímky stojí dodnes za vidění? Rok 1923 napsal řadu příběhů, jež jsou z hlediska vývoje filmu podstatné a pomáhají nám dotvořit obrázek doby vyznačující se poválečným rozkvětem i blížícími se vrcholy němé éry. Nabídnutý soupis filmů tedy můžete brát jako inspiraci k doplnění mezer v dějinách kinematografie – leckterá díla jsou totiž stále velmi poutavá.

Celoživotní zákaz v talkshow, dva shořelé domy a film o ojížděčích odpadků. Režisérské enfant terrible Harmony Korine slaví 50
Téma5. 1. 2023

Život a tvorbu filmaře, malíře, básníka a známého provokatéra Harmony Korineho nelze připodobnit k žádné postavě amerického showbyznysu. Na prahu dospělosti se proslavil scénářem o teenagerech potýkajících se s AIDS a drogami, sám podlehl heroinu a slavný moderátor David Letterman s ním nechce mít nic společného. Jeho filmografie budí vášně, rozpaky i znechucení.

Proč se žebříčky nejlepších filmů všech dob neustále mění a nedávají smysl? Stejné problémy byly vždycky
Téma13. 12. 2022

Vlivný britský magazín Sight & Sound na začátku prosince zveřejnil výsledky své věhlasné ankety, kterou pořádá každých deset let. I díky této periodicitě, již se daří držet už od roku 1952, působí výběr nejlepších filmů všech dob seriózně a důležitě, což kdysi zmínil i slavný kritik Roger Ebert, podle něhož je tato anketa tou jedinou důležitou.

Děsuplné filmy, co jsou online, potěší dětské halloweenské publikum a nebudou se u nich nudit ani rodiče
Téma31. 10. 2022

Pokud vaše děti zrovna neplánují v děsuplných kostýmech obcházet sousedství a koledovat o cukrovinky, což u nás ostatně nebývá tolik zvykem, máme pro ně filmové tipy, které je seznámí s hororovým žánrem.

Halloweenský tip pro otrlé: Nejkrvavější a nejvtipnější horor všech dob od režiséra Pána prstenů dráždí bránici i žaludeční šťávy
Téma31. 10. 2022

Pokud existuje jediný snímek, který možnosti praktických filmových triků posunul daleko za hranici běžně tolerovaného násilí a doloval z publika hurónský smích, musí jím být Braindead – Živí mrtví z roku 1992. Kultovní novozélandský počin Petera Jacksona slaví třicáté narozeniny, a jestli na Halloween nestojíte rovnou o seriózní krváky či napínáky, můžete zvolit kompromis v podobě tohoto nejkrvavějšího a současně nejvtipnějšího z hororů.