Chcete vidět co nejvíc tuzemských herců a hereček, kteří se v rolích sebe sama zesměšňují a nastavují odvrácenou tvář filmového byznysu, v němž je materialismus denním chlebem a lži s přetvářkou zase podobnou samozřejmostí jako vdechování kyslíku? Dnes na TV Prima startuje osmidílná série Vytoč mého agenta z prostředí smyšlené herecké agentury, jejíž zaměstnanci by i měli dost vlastních starostí, kdyby v jednom kuse nemuseli řešit manýry a vzájemné škorpení svých klientů, obávanou návštěvu z finančáku nebo věčné tření mezi lidskou empatií a necitlivou pracovní morálkou. Na to, že dané prostředí je stavěné pro nebojácné lvy, seriál nekouše a neodpouští si především vztahovou teatrálnost. Jenže nudit se při něm moc nebudete, scénář nevyznívá na úrovni jednotlivých epizod blbě a herci, kteří tu sobě i kancelářskému zákulisí nastavují kousavé zrcadlo, to dělají s viditelným zápalem.
Články 58
Klíč svatého Petra je další štědrovečerní pohádkou Karla Janáka a dalším filmem, který se vzpírá jakémukoli kritickému hodnocení. Je předem prohraný boj pouštět se do pomyslné diskuze s dílem, jež se v každém svém bodu vzdává dosažení jakéhokoli ideálu kvality a dobře odvedené práce ve jménu performativního kýče, jímž starší generace dokazuje svou dominanci nad tou mladší. Ne, u nás se nebude točit moderně! Nebude se točit tak, aby to odpovídalo skutečnému vkusu dětí! Budeme žít v pseudonormalizačním skanzenu našeho mládí, dokud nám nevyrvou ovladače z našich studených rukou!
Jen málokdy se naskytne příležitost, jak v kinech během pouhých pár dnů vidět celou sérii uznávaných klasik. Díky přehlídce s názvem KVIFF Classics však můžete mezi čtvrtkem 14. a sobotou 16. prosince vyrazit do pražských kin Světozor a Ponrepo, kde bude k vidění hned devět pečlivě vybraných snímků.
Česká filmová pohádka Tři oříšky pro Popelku režiséra Václava Vorlíčka z roku 1973 patří mezi jeden z nejoblíbenějších českých počinů tohoto žánru vůbec. Proč je tento snímek tak úspěšný? Co je na něm tak zvláštního, že ho chceme vidět znovu a znovu? A jak se tento obraz pozmění nazíraný feministickou kritickou optikou?
Přestože se česká kinematografie na horory nikdy nezaměřovala, vybrat desítku nejděsivějších titulů není snadný úkol – lákavých adeptů je totiž mnohem víc. Spousta krátkometrážních děl si proto vysloužila „jen“ čestnou zmínku a vybraná desítka se snaží odrazit různé proudy a přístupy, jimiž se tuzemští filmaři a filmařky během uplynulých dekád snažili vystrašit publikum.
Nejkratší měsíc roku je tady a společně s ním i nejkratší výhled filmových a seriálových novinek. Na tento měsíc si toho HBO ze své originální produkce moc nepřipravila, ale přesto je z čeho vybírat. Přinášíme přehled toho nejzajímavějšího, na co se můžete těšit. Nechybí pokračování seriálů The Last Of Us, animák či česká komedie.
Na samotě u lesa, Ostře sledované vlaky, Skřivánci na niti, Kdyby tisíc klarinetů, Pension pro svobodné pány, Radúz a Mahulena. To jsou jen některé z populárních českých filmů, v nichž zanechala svou nesmazatelnou stopu herečka a zpěvačka Naďa Urbánková, jež v pátek ve třiaosmdesáti letech zemřela. Pojďte se proto podívat, v čem si ji budeme připomínat.
Herec Šnajdr (Pavel Šimčík) využívá svět a lidi jako kulisy pro své umělecké ambice. Jeho žena Markéta (Klára Melíšková) troubí na lesní roh, neustále mluví a táhne muže za psychologem (Jakub Žáček). Nic se pochopitelně nevyřeší a Šnajdr odjíždí na svou životní misi, zrežírovat one man show v olomouckém divadle, jemuž šéfuje ředitel Grunt v podání Miroslava Krobota.
Vypadá to, že se točí a distribuuje jako o život. Po více než dvou letech od propuknutí covidu se do kin dostává řada českých a koprodukčních filmových projektů, které usilují o pozornost diváků. Přinášíme druhou část velkého přehledu letošních českých premiér, tentokrát od června až do konce roku 2022. Termíny uvádí Unie filmových distributorů na základě informací z jednotlivých produkcí a distribučních společností. Data premiér se můžou měnit.
Čtyři představitelé Třech Tygrů Albert Čuba, Robin Ferro, Štěpán Kozub a Vladimír Polák to od mimořádně populárních krátkých skečů, divadelních improvizací a úspěšného covidového online seriálu sKORO NA mizině dotáhli až na plátna kin. Komediální roadmovie s akčními prvky JACKPOT vstupuje tento čtvrtek do promítacích sálů. Čtveřici doprovází režisér Emil Křižka, který loni zaujal syrovým thrillerem Hrana zlomu. Podařilo se mu vybičovat Tři Tygry k mimořádnému výkonu a pobavit publikum?
Pokud něčí kariéra trvá přes šedesát let a objeví se na plátně a na obrazovkách ve více než 190 titulech a desítkách úloh na divadle, nejde o něm prakticky napsat komplexní portrét. Zároveň by bylo nepřesné ustrnout u pár nejznámějších rolí. Všichni milují Vrchní, prchni! a mnoho lidí vzpomíná na Nemocnici na kraji města jako na onen seriál seriálů. Zkusme se ale nejprve podívat, na co se u Josefa Abrháma takřka zapomnělo, a potom na to, jaký typ člověka pro nás ztělesňoval.
Nakladatelství UMPRUM představilo v první polovině letošního dubna publikaci s prozaickým titulem Ester Krumbachová. Obsáhlá kniha vznikala několik let z nalezené pozůstalosti originální a významné tuzemské výtvarnice, scenáristky a režisérky. Ta se kromě jiného podílela na řadě filmových skvostů nejen československé nové vlny. Knihu sestávající z esejistických textů a archivních materiálů si na Kinoboxu podrobně představíme v následujících týdnech. Pojďme se však nyní zaměřit na život a dílo Ester Krumbachové, která stále zůstává pozapomenutá.
O retro dětských seriálech jsme psali již ve dvou článcích, jeden byl věnovaný zahraničním animovaným seriálům a druhý hraným pořadů pro děti v zahraniční produkci. Jelikož je ale česká tvorba pro děti velmi bohatá, nemůžeme vynechat ani tu naši.
I letos si Česká televize připravila novou štědrovečerní pohádku. Ta letošní se jmenuje Jak si nevzít princeznu a vznikla v koprodukci se Slovenskem a Německem. A docela se povedla.
Vánoční svátky se blíží a s nimi i tradiční sváteční televizní program plný pohádek, rodinných filmů a klasik, bez kterých si většina z nás neumí toto období představit.