Anthony Hopkins

7.6

Články 139

Druhý Rebel Moon mlátí prázdnou slámu ještě nudněji. Snyder pokračuje ve svém vyhoření
Recenze20. 4. 2024

Dřívější blockbusterová hvězda Zack Snyder rozšiřuje svou egománii o druhý celovečerní příspěvek do vesmírné ságy Rebel Moon, kterou Netflix po prosincové premiéře jedničky víceméně přestal propagovat. Vykradený svět Star Wars s konceptem Sedmi statečných a hrstí environmentálního poselství o význačnosti agrikultury má znovu přes dvě hodiny a víc jak půlku stopáže zabírají světélkující akční scény s natolik topornou dynamikou, že zrychlení přehrávání minimálně o čtvrtinu se po pár minutách začne jevit jako zcela přirozené řešení.

Anthony Hopkins se představuje v novém gladiátorském seriálu. Režíruje král spektáklů
Seriály8. 4. 2024

Ještě předtím, než se letos v listopadu objeví druhý Gladiátor (Gladiator 2), se milovníci antických bojůvek mohou těšit na podobný kousek. Pod seriálovou řežbou Those About to Die (což bychom mohli přeložit jako Jdoucí na smrt), jež se představuje v první ukázce, je navíc podepsáno hned několik výrazných jmen.

10 absurdních filmových pokračování, které naštěstí nikdy nevznikly
Téma6. 4. 2024

Skoro každý úspěšný titul, jehož autorská práva jsou vydaná napospas obchodní mašinerii hollywoodských studií, se dříve či později dočká svého pokračování. Někdy se ale neústupný proces zadrhne a veřejně či zákulisně probírané koncepty rozvíjející světy a zápletky originálních filmů se na stříbrná plátna ne a ne dostat. Najít správný recept, z něhož by v porovnání s předchůdci nevznikla jen nevzhledná šlichta, bývá občas složité. Jindy nemají zájem tvůrci nebo herecké hvězdy a někdy je princip seqeuelu tak bláznivý, že si to ani Hollywood prostě nemůže dovolit. Nadcházející filmová pokračování nějaký čas měla vzniknout, ale pravděpodobně se jich nedočkáme. I když někdy může být čekačka natažená i na čtyři dekády a nové generace už vlastně ani neví, na co se navazuje.

Nový hororový Vlkodlak se natáčí. Uspěje víc než prokletý propadák s Hopkinsem?
Filmy19. 3. 2024

Proslulý mytologický kříženec člověka s vlkem útočí ze zamlžených vřesovišť kinematografie od třicátých let, kdy studio Universal zhmotňovalo svůj katalog monster také Vlkodlakem v Londýně (Werewolf of London). Posledním velkým pokusem o mainstreamové probuzení zvířete, které nad člověkem přebírá kontrolu pod vlivem úplňku, byl roku 2010 Vlkodlak (The Wolfman) s Beniciem Del Torem a Anthonym Hopkinsem. Předražený a v průběhu přetáčený film však zaznamenal finanční průšvih a hororové studio Blumhouse se nyní pokusí vrátit lykantropy mezi populární filmové postavy s protřelým režisérem méně nákladných hitů Leighem Whannellem (Upgrade, Neviditelný).

Druhý Rebel Moon se blíží. Zack Snyder servíruje v traileru nestřídmé akční hody
Filmy19. 3. 2024

Měsíc před premiérou druhého dílu sci-fi ságy Rebel Moon (Rebel Moon: Part Two - The Scargiver) jsme se dočkali plnohodnotného traileru. Přestože téměř dvouminutovou ukázku vypustil Netflix už koncem prosince, tedy po uvedení prvního dílu Zrozená z ohně (Rebel Moon - Part One: A Child of Fire), nyní máme k dispozici ještě o minutu materiálu víc. A je vidět, že tu někdo aspoň na poslední chvíli snaží zachraňovat už tak pošramocenou reputaci tohohle dvojfilmu.

Ikoničtí filmoví záporáci, jejichž představitelé získali Oscara. Který z nich je nejlepší?
Téma16. 3. 2024

Pokud k tomu máte vlohy, hrát filmového padoucha může být velice vděčné. Mnozí ikoničtí herci a herečky to preferují před úlohami klaďasů, které sice mají větší prostor a navrch i sympatie dané morálně žádoucím postojem. Skvělí záporáci jsou kořením průměrných žánrových filmů a tažnou silou těch hodnotných a kreativně napsaných produkcí, v nichž neříkají jen prázdné fráze, jde z nich strach a nutí k zamyšlení. Ať už jde o zcela smyšlené psychopaty, mocné byznysmeny s předobrazy v realitě nebo o kontroverzní historické figury, následující seznam zaměřený na oscarové herecké výkony v záporných rolích představí výkvět těch vskutku památných filmových postav. Americká Akademie možná zcela ignorovala Anthonyho Perkinse v Psychu, Jacka Nicholsona v Osvícení (The Shining) nebo Roberta Mitchuma v Lovcově noci (The Night of the Hunter) i Mysu hrůzy (Cape Fear), avšak v minimálně v těchto případech vložila Oscara do těch správných úlisných rukou.

Anthony Hopkins vzkřísí prokletou adaptaci, která pohřbila kariéry Marlona Branda a Vala Kilmera
Filmy12. 3. 2024

Britský držitel dvou Oscarů Anthony Hopkins ve svých 86 letech nadále ničí představy o poklidném důchodu a po sérii letošních projektů, z nichž vynikalo drama ze života Nicholase Wintona Jeden život (One Life), má v rozvrhu tucet dalších produkcí. Zahraje si císaře Vespasiána v historickém seriálu Those About to Die od Rolanda Emmericha (Den nezávislosti) a podle webu Deadline rovněž jako čtvrtý filmový herec zosobní šíleného doktora Moreaua v nové adaptaci prokleté literární klasiky H.G. Wellse Ostrov Dr. Moreau.

Top kina ČR: Matka v trapu je novou královnou a zachraňuje návštěvnost. Madam Web zkolabovala
Filmy26. 2. 2024

Tuzemská kina v uplynulých týdnech napjatě čekala na nový hit. A konečně se ho dočkala. Zatímco česká sci-fi Franta mimozemšťan je velkým únorovým propadákem, romantická komedie Matka v trapu s Petrou Hřebíčkovou boduje a bude nejspíš jedním z nejnavštěvovanějších českých filmů první poloviny roku.

Top kina ČR: Z Franty mimozemšťana je obří propadák. Návštěvnost zachraňovala Madam Web
Filmy19. 2. 2024

Česká kina mají za sebou velmi slabý víkend, které malinko spasila jen novinka Madam Web či trvalka Jeden život o Nicholasu Wintonovi. Opadá totiž zájem o tuzemské počiny a jeden z největších propadů poslední doby zažila sci-fi komedie Franta mimozemšťan, která u diváků naprosto vyhořela. Minule sice slavila prvenství, teď se ale ani nedostala do top 5!

Nejlepší i nejhorší filmy režiséra Requiem za sen. Je Aronofsky ujetý manýrista, nebo génius?
Téma12. 2. 2024

Milovník hlasitých alegorií a vkusných šátků Darren Aronofsky slaví 55 let. Rodilý Newyorčan si stihl vybudovat renomé jednoho z nejvýraznějších amerických režisérů své generace, byť jeho pozice v kánonu rozhodně nemůže být vrtkavější. Někteří si jeho tvorbu spojují s nejsilnějšími diváckými zážitky svého života, jiní ho mají za kýčaře a ezoterického patlala. Pokusme se tedy o nemožné a seřaďme si jeho filmy od nejhoršího po nejlepší.

Nové Mlčení jehňátek? Nicolas Cage bude šíleným vrahem, v traileru z něj jde strach
Filmy5. 2. 2024

Oscarový Nicolas Cage sice koncem roku vyhrožoval hereckým důchodem, ale v dohledném horizontu se jeho rázovitých výkonů ještě dosyta nabažíme. V létě do amerických (a snad také do tuzemských) kin zamíří tajuplný hororový thriller Longlegs od studia Neon, které vsadilo na unikátní kryptovanou propagaci. První půlminutové video stlačilo název i identitu projektu do obtížně čitelné šifry a nynější minutový teaser s informacemi rovněž šetří. Je ovšem snad nejatmosféričtější upoutávkou na audiovizuální dílo z nedávné doby a ikonického herce letmo představuje v jeho dosud nejděsivější úloze.

Na Oscarech se bojí oceňovat horory. Proč byl Hannibal výjimka a kdy se kletba zlomí?
Téma4. 2. 2024

Před pár týdny jsme se zabývali otázkou, proč se Oscary celé toto století vyhýbají úspěšným megafilmům. Podobných si však můžeme položit víc, a některé jsou staré takřka jako ceny samotné. Další vyvstává, když se podíváme na seznam více než tisícovky oceněných filmů a všimneme si, že počet přítomných hororů se pohybuje okolo dvacítky, často navíc v méně prestižních technických kategoriích. Přitom právě ve Spojených státech žije horor jako bohatá a populární nejen filmová subkultura, co se tedy děje?

Filmová pokračování, která kompletně změnila žánr své série
Téma3. 2. 2024

Výroba pokračování se stává standardem i v případě sebeméně úspěšných titulů, avšak se silným a odlišným konceptem mohou mít sequely nepopiratelné kouzlo. U sérií aplikujících polonávazné vyprávění, kdy každá další část rozvíjí kompletně jiný příběh a klade před hrdiny nové cíle, se nezřídka jede podle rovnice „čím větší, tím lepší“. Tvůrci však čas od času vsadí na moment překvapení a na etablovanou látku naváží stylem, který zcela převrací žánrovou polohu a někdy i explicitně komentuje charakter předchozích dílů. To se týká i následujících deseti filmů, jež pokračovaly v konkrétně škatulkovaném příběhu velmi neotřele – ať už v ryze pozitivním, nebo spíš záporném smyslu.

Gandalfa si málem zahráli dva slavnější herci než Ian McKellen. Ten roli stále zbožňuje
Téma3. 2. 2024

Gandalf v podání Iana McKellena se nesmazatelně zapsal do popkultury jako jedna z nejikoničtějších fantasy postav. Ať už v šedé, či bílé verzi, charismatický čaroděj je klíčovým tahounem dění ve Středozemi a nepostradatelnou součástí Společenstva Prstenu na jeho misi za zničením Jednoho prstene. Je proto těžké si představit, že by se v této roli mohl objevit někdo jiný než britský elegán McKellen, ale překvapivě k něčemu takovému mnoho nechybělo.

Jeden život o Nicholasi Wintonovi je neokázalá pocta neokázalému hrdinovi. Hopkins mu dává nový rozměr
Recenze2. 2. 2024

Na Jeden život (One Life) jsme byli notně zvědaví. K činu Nicholase Wintona a jeho kolektivu, který zachránil z Československa přes šest stovek především židovských dětí, přilnuli Češi ještě víc než Britové. Přesto panoval strach, že nás čeká dobře míněné, ale fádní válečné drama, v němž budeme maximálně vyhlížet české repliky a lokace. To se nakonec neděje. Filmařům se podařilo najít důvod, proč tenhle příběh odvyprávět. A není jím jen to, že hlavní roli v půlce stopáže ztvárňuje Anthony Hopkins.