Skoro každý úspěšný titul, jehož autorská práva jsou vydaná napospas obchodní mašinerii hollywoodských studií, se dříve či později dočká svého pokračování. Někdy se ale neústupný proces zadrhne a veřejně či zákulisně probírané koncepty rozvíjející světy a zápletky originálních filmů se na stříbrná plátna ne a ne dostat. Najít správný recept, z něhož by v porovnání s předchůdci nevznikla jen nevzhledná šlichta, bývá občas složité. Jindy nemají zájem tvůrci nebo herecké hvězdy a někdy je princip seqeuelu tak bláznivý, že si to ani Hollywood prostě nemůže dovolit. Nadcházející filmová pokračování nějaký čas měla vzniknout, ale pravděpodobně se jich nedočkáme. I když někdy může být čekačka natažená i na čtyři dekády a nové generace už vlastně ani neví, na co se navazuje.
Články 104
Rozmohl se nám tady takový nešvar. Na sociálních sítích můžeme v posledních letech sledovat velké množství videí i komentářů, v nichž filmoví a seriáloví fanoušci lomí rukama nad temnotou vyskytující se na jejich televizních obrazovkách. Nejde však ani tak o znepokojující zobrazení odvrácených stran lidské duše, nýbrž doslova o nezřetelné obrazy, v nichž kvůli zdrcující dominanci černé barvy nelze rozpoznat, co se na nich vlastně nachází.
Taylor Sheridan, tvůrce úspěšných seriálů Yellowstone, 1923, 1883 či Starosta Kingstownu, vyprodukoval nový osmidílní pořad Special Ops: Lioness. V příběhu o boji CIA s teroristickou skupinou hrají například Zoe Saldana, Laysla De Oliveira, Nicole Kidman a Morgan Freeman. První díl má premiéru v neděli 23. července na Paramount+, u nás by ho měla nabízet platforma SkyShowtime.
Těžko říct, co očekávají lidé, kteří budou první týden s představou letní růžové romantické komedie masově chodit na film Barbie. Přinejmenším v USA to z předprodeje vypadá, že do pokladen přinesou kolem 80 až 100 milionů dolarů. Reklamní kampaň dalece zamlžuje, o čem snímek vlastně je a pro koho. Možná jde o největší trolling v dějinách Hollywoodu, krátce předtím, než se zhroutí celý systém letních blockbusterů.
Dávno předtím, než Jigsaw začal trestat hříšníky vynalézavými pastmi v sérii Saw, tu byla detektivka Sedm. V ní byl vrah zodpovědný za sérii děsivých vražd, jejichž oběti spojovalo sedm smrtelných hříchů. Přestože šlo teprve o druhý Fincherův film, dosáhl s ním ohromného úspěchu.
Kvůli jakým hercům či herečkám byste si zaplatili lístek do kina? Fenomén hollywoodských hvězd je na ústupu, podle nového průzkumu však lidé na oblíbené tváře přece jen vyrazí. I když se především jedná o stejná jména jako před pár desítkami let.
Když je vaším otcem jeden z nejslavnějších akčních herců všech dob a rozhodnete se postavit před kameru, dává smysl, že se v určité chvíli pokusíte vydat v jeho šlépějích. Začínající herec Joseph Baena má přesně takový plán.
85letý Morgan Freeman nemohl chybět na posledním ročníku předávání Oscarů. Jeho fanoušky a fanynky zaujalo, že se na pódiu objevil s dlouhou černou rukavicí na levé ruce.
Populární rocker z Lásky nebeské ztvárňuje v oscarovém dramatu Žít o poznání civilnější úlohu stárnoucího úředníka, jemuž neléčitelná rakovina žaludku změní pohled na život. Remake japonské klasiky Ikiru z roku 1952 se odehrává v 50. letech v Londýně a skýtá emočně silné vyprávění, které nás přiměje zamyslet se nad vlastní existencí a přetvářkou v odtažitém byrokratickém světě.
Navrch přidáme novou hranou adaptaci klasického animovaného hitu od Disneyho a muzikálový seriál, který by měl být šitý na míru všem fanouškům a fanynkám žánru.
Do velkých studiových produkcí hollywoodské společnosti každoročně pumpují miliardy dolarů a jejich návratnost je vrtkavá. Zvlášť v posledních letech se zdá, že výdělečné tituly z řad blockbusterů se smrskly na komiksové adaptace či legacy sequely jako Top Gun: Maverick. Následujících deset filmů natočených po roce 2010 mělo obří rozpočty, hvězdné obsazení a mohutnou reklamní kampaň, přesto v kinech propadly a dnes si je pamatuje málokdo.
Poslední dobou se v médiích hodně mluví o tom, co chceme od správného prezidenta. Není o čem debatovat, existuje velmi důvěryhodná série návodů i varovných příkladů, která už všechny důležité otázky zodpověděla. Je jí hollywoodská kinematografie. Podívejme se na deset nejpamátnějších filmových a seriálových hlav státu.
Cena americké filmové Akademie představuje nejvyšší poctu, jaké může herec či herečka ve filmové branži dosáhnout. Její zisk ovšem skýtá i paradoxy a zásluhy jednotlivých vítězů lze zpochybňovat. Může jim dopomoci jejich dlouholetá prestiž, popřípadě dřívější neúspěch s rolí (či rolemi), za niž by si oscarové vavříny zasloužili víc. A to se děje nezřídka.
Možná už jste jméno Tylera Perryho zaznamenali. Jde o černošského filmaře, který točí výhradně snímky pro černošské publikum, povětšinou jde o hrubozrnné komedie, a slaví s nimi v USA ohromný úspěch. Na svém kontě má dvě desítky filmů s celkovými tržbami přes miliardu dolarů. Jistě, něco takového zvládne jedna marvelovka za dva týdny. Perry ale ke svým filmům nepotřebuje drahé triky ani hvězdná jména. Bohatě stačí to jeho.
V roce 1998 měly v lednu premiéru tři filmy, kterým se v kinech nedostalo zdaleka tolik lásky, kolik mělo. A protože žijeme ve streamovací době, kdy není složité najít legálně online prakticky cokoli, dnes si tuhle polozapomenutou filmovou trojici připomeneme.