V prvních záběrech se představuje třetí režijní počin Jiřího Mádla, k němuž napsal i scénář. Oproti rodinnému snímku Pojedeme k moři (2014) a dramedii Na střeše (2019) tentokrát Mádl výrazně zvětšil měřítko a Vlny se vrací do ožehavého období konce 60. let. Nepůjde ale o žádné nostalgické vzpomínání, nýbrž o na české poměry příliš nevídaný dobový thriller.
Články 155
První díl našeho letního putování za pohádkami byl věnovaný nejoblíbenějším a nejlépe hodnoceným českým pohádkám. Většina z nich však vznikla už tak dávno, že zmíněný žebříček nemusí odpovídat tomu, jak by ho sestavilo mladší publikum a děti. Proto jsme se rozhodli, že druhý díl věnujeme nejlépe hodnoceným pohádkám za posledních pár let.
Pánský klub, který se poslední dobou těší zájmu diváků a divaček Netflixu, je bolestivý zážitek, nemá cenu chodit okolo horké kaše. Všechna česká sexistická i obecně „komediální“ klišé tady leží na jedné hromadě bez jakékoliv filmařské nebo vypravěčské finesy.
Krátkometrážní filmy to nemají snadné – prakticky pro ně na širším trhu neexistuje funkční distribuční model. Publikum není naučené chodit do kin na pásma a streamovací služby v tomto ohledu nenaplnily zdánlivý potenciál, protože i kdyby na nich byl snímek přístupný, bez pořádné propagace ho nikdo nemůže najít. To je velká škoda, protože v krátkometrážních projektech se často skrývá nejvíc talentu a nápaditosti. Důkazem je o Ostrov svobody s Jiřím Mádlem a Judit Bárdos mladého režiséra a scenáristy Petra Januschky, který právě obráží světové festivaly.
Cruisův Maverick je stále na špici, následovaný ostravskými Třemi Tygry a druhým Doctorem Strangem. S nejvyššími příčkami se pomalu loučí Laviho filmový Vyšehrad, který se aktuálně drží na pátém místě žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin (statistiky přináší Unie filmových distributorů).
Státní fond kinematografie představil sedm celovečerních filmových projektů (přihlásilo se jich dvacet sedm), na jejichž vznik rozdělil 64 miliony korun. Vedle ambiciózních počinů podpořil též tři debutantky a pokračování jedné úspěšné fantasy pohádky.
Klienty atraktivní psychoterapeutky Lindy (Kristýna Hrušínská) tvoří pětice různorodých mužů v podání Jiřího Mádla, Bolka Polívky, Milana Šteindlera, Zdeňka Žáka a Martina Letáka. Všichni mají stejný problém – jejich sexuální život potřebuje zásadní restart, jelikož se nedovedou ovládat.
Letošní televizní nabídka vánočních filmů, pohádek a romantických komedií je opravdu pestrá. V záloze jsou ale i známé dobrodružné tituly či horory. Stačí si jen vybrat.
Slavnostním večerem s vyhlášením vítězů ve čtvrtek 23. září vyvrcholil hlavní program 28. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Praha – Febiofest. Galavečer v Cinema City Slovanský dům zakončil Oscary oceněný film Otec s Anthonym Hopkinsem v hlavní roli.
Sportovní historické drama pojednávající o slavném běžci Emilu Zátopkovi přepisovalo letošní tabulky víkendových tržeb, když pokořilo jiný tuzemský film, komedii Prvok, Šampón, Tečka a Karel. Ta má aktuálně na kontě 69 milionů korun v rámci tržeb a návštěvnost 433 tisíc diváků, což z ní dělá komerčně nejúspěšnější titul aktuálního žebříčku Top 20 Unie filmových distributorů.
Režisér Jan Haluza do kin přináší celovečerní debut inspirovaný blogerem Dominikem Landsmanem a jeho Deníčkem moderního fotra. Svižná komedie pojednávající o tak trochu netradičním rodičovství a lásce je rozhodně filmem, který zaujme a obohacuje pomyslný tuzemský mainstream.
Deníček moderního fotra vstoupil do českých kin. Jak si vedl vedle titulu Prvok, Šampón, Tečka a Karel, který dominuje tuzemské návštěvnosti a tržbám? A co další premiérové i delší dobu uváděné tituly? Dozvíte se v článku.
Tento čtvrtek vstupuje do českých kin komedie spisovatele a příležitostného režiséra Patrika Hartla. Pokud nedávno uvedené Matky dokázaly do kin přitáhnout 200 tisíc diváků, od "Prvoka" se očekává něco podobného. Ačkoliv je otázkou, kdo četl knižní předlohu a zda se na film vydá i mužské publikum.
Nová česká komedie podle stejnojmenného knižního bestselleru Dominika Landsmana Deníček moderního fotra oznamuje datum premiéry a představuje trailer. V hlavních rolích svérázného příběhu otce na rodičovské se setkali Jiří Mádl a Tereza Ramba.
28. Český lev a Česká filmová a televizní akademie odhalila držitele cen v nejdelším přímém přenosu v historii udílení. Na pomyslné body sice o jednu sošku zvítězilo drama Bohdana Slámy Krajina ve stínu s šesti cenami, dvě hlavní sošky nicméně patří Šarlatánovi - Český lev za nejlepší film a režii.