Benátský filmový festival

Benátský filmový festival 1947: nominace a vítězové

8. ročník

Předávání cen: 14. 9. 1947

Velká mezinárodní cena Benátek

Vítěz
  • Siréna
    Siréna

    Vítězem Zlatého lva na benátském festivalu se v roce 1947 stalo sociální drama režiséra Karla Steklého, mající svým stylem blízko k italskému neorealismu. Těžištěm Steklého poválečné filmografie byla sociální nerovnost, útlak a vykořisťování proletariátu. Do této tematické linie dobře zapadal příběh inspirovaný dvěma kapitolami románu Marie Majerové. Siréna vykresluje atmosféru průmyslového Kladna na sklonku 19. století. Tehdejší stávka havířů kvůli nízkým výdělkům byla nekompromisně potlačená četnictvem. Film, k jehož působivosti přispělo přesvědčivé vylíčení hornického prostředí a ponurá hudba E. F. Buriana, se soustředí na rodinu Hudcových. Symbolem utrpení dělnické třídy v hrdinném boji proti kapitalismu je dcera hlavních hrdinů, mladá Emča (Pavla Suchá). (NFA)

    Žánry:Drama
    54%

    Vítězem Zlatého lva na benátském festivalu se v roce 1947 stalo sociální drama režiséra Karla Steklého, mající svým stylem blízko k italskému neorealismu. Těžištěm Steklého poválečné filmografie byla sociální nerovnost, útlak a vykořisťování proletariátu. Do této tematické linie dobře zapadal příběh inspirovaný dvěma kapitolami románu Marie Majerové. Siréna vykresluje atmosféru průmyslového Kladna na sklonku 19. století. Tehdejší stávka havířů kvůli nízkým výdělkům byla nekompromisně potlačená četnictvem. Film, k jehož působivosti přispělo přesvědčivé vylíčení hornického prostředí a ponurá hudba E. F. Buriana, se soustředí na rodinu Hudcových. Symbolem utrpení dělnické třídy v hrdinném boji proti kapitalismu je dcera hlavních hrdinů, mladá Emča (Pavla Suchá). (NFA)

    Žánry:Drama

Mezinárodní cena pro nejlepšího herce

Mezinárodní cena za nejlepší herečku

Nejlepší kamera

Nejlepší režie

Nejlepší původní hudba

Vítěz
  • Siréna
    Siréna

    Vítězem Zlatého lva na benátském festivalu se v roce 1947 stalo sociální drama režiséra Karla Steklého, mající svým stylem blízko k italskému neorealismu. Těžištěm Steklého poválečné filmografie byla sociální nerovnost, útlak a vykořisťování proletariátu. Do této tematické linie dobře zapadal příběh inspirovaný dvěma kapitolami románu Marie Majerové. Siréna vykresluje atmosféru průmyslového Kladna na sklonku 19. století. Tehdejší stávka havířů kvůli nízkým výdělkům byla nekompromisně potlačená četnictvem. Film, k jehož působivosti přispělo přesvědčivé vylíčení hornického prostředí a ponurá hudba E. F. Buriana, se soustředí na rodinu Hudcových. Symbolem utrpení dělnické třídy v hrdinném boji proti kapitalismu je dcera hlavních hrdinů, mladá Emča (Pavla Suchá). (NFA)

    Žánry:Drama
    54%

    Vítězem Zlatého lva na benátském festivalu se v roce 1947 stalo sociální drama režiséra Karla Steklého, mající svým stylem blízko k italskému neorealismu. Těžištěm Steklého poválečné filmografie byla sociální nerovnost, útlak a vykořisťování proletariátu. Do této tematické linie dobře zapadal příběh inspirovaný dvěma kapitolami románu Marie Majerové. Siréna vykresluje atmosféru průmyslového Kladna na sklonku 19. století. Tehdejší stávka havířů kvůli nízkým výdělkům byla nekompromisně potlačená četnictvem. Film, k jehož působivosti přispělo přesvědčivé vylíčení hornického prostředí a ponurá hudba E. F. Buriana, se soustředí na rodinu Hudcových. Symbolem utrpení dělnické třídy v hrdinném boji proti kapitalismu je dcera hlavních hrdinů, mladá Emča (Pavla Suchá). (NFA)

    Žánry:Drama

Nejlepší původní scénář

Vítěz