MFF v Cannes

MFF v Cannes 1974: nominace a vítězové

27. ročník

Předávání cen: 23. 5. 1974

Zlatá palma

Vítěz
  • Rozhovor
    Rozhovor
    • iTunes
    Rozhovor je americký thriller z roku 1974, režírovaný a napsaný Francisem Fordem Coppolou. Film sleduje příběh Harryho Caula, osamělého a uzavřeného specialisty na odposlechy. Harry je najat, aby nahrál rozhovor mezi mladým párem na rušném náměstí v San Franciscu. Jakmile začne analyzovat nahrávku, uvědomí si, že by jejich rozhovor mohl naznačovat bezprostřední nebezpečí. Harry je posedlý odhalením pravdy, ale jeho touha chránit pár ho vtáhne do stále komplikovanějšího a nebezpečnějšího spiknutí, které ohrožuje nejen jeho práci, ale i jeho život.
    71%
    Rozhovor je americký thriller z roku 1974, režírovaný a napsaný Francisem Fordem Coppolou. Film sleduje příběh Harryho Caula, osamělého a uzavřeného specialisty na odposlechy. Harry je najat, aby nahrál rozhovor mezi mladým párem na rušném náměstí v San Franciscu. Jakmile začne analyzovat nahrávku, uvědomí si, že by jejich rozhovor mohl naznačovat bezprostřední nebezpečí. Harry je posedlý odhalením pravdy, ale jeho touha chránit pár ho vtáhne do stále komplikovanějšího a nebezpečnějšího spiknutí, které ohrožuje nejen jeho práci, ale i jeho život.

Cena poroty

Vítěz
  • Sestřenice Angelika
    Sestřenice Angelika
    Dějové schéma tohoto Saurova psychologického filmu je prosté a mnohokrát v literatuře i filmu použité: muž středního věku se po letech vrací do rodného kraje, setkává se se známými lidmi a místy a tato setkání v něm vyvolávají vzpomínky a představy. Složitý je však vnitřní smysl filmu, související s jeho výstavbou, založenou na principu neustálého prolínání dvou časových rovin. Originalita Saurova řešení spočívá v tom, že podoba hrdiny se při návratech do minulosti nemění, což vede k dvojznačnosti situací a umožňuje nezvyklé propojení obou časových linií. Film znamenal v kontextu španělské kinematografie významný převrat, a to pro svou otevřenost, s jakou se dotýká dlouho tabuizovaného tématu občanské války 1936-1939.
    Žánry:Drama
    73%
    Dějové schéma tohoto Saurova psychologického filmu je prosté a mnohokrát v literatuře i filmu použité: muž středního věku se po letech vrací do rodného kraje, setkává se se známými lidmi a místy a tato setkání v něm vyvolávají vzpomínky a představy. Složitý je však vnitřní smysl filmu, související s jeho výstavbou, založenou na principu neustálého prolínání dvou časových rovin. Originalita Saurova řešení spočívá v tom, že podoba hrdiny se při návratech do minulosti nemění, což vede k dvojznačnosti situací a umožňuje nezvyklé propojení obou časových linií. Film znamenal v kontextu španělské kinematografie významný převrat, a to pro svou otevřenost, s jakou se dotýká dlouho tabuizovaného tématu občanské války 1936-1939.
    Žánry:Drama

Zvláštní velká cena poroty

Vítěz

Cena za herecký ženský výkon

Cena za herecký mužský výkon

Cena za scénář

Velká cena Vyšší technické komise

Cena FIPRESCI

Zlatá palma za nejlepší krátkometrážní film

Vítěz
  • Ostrov
    Ostrov
    Trosečník je vyslýchán Interpolem, dobyt imperiální lodí, přijde o svou jedinou palmu kvůli chamtivým dřevorubcům, je utěšován misionářem, který ho vzápětí opustí, je důkladně vyšetřen vědci a obtěžován novináři.
    Žánry:Animovaný
    73%
    Trosečník je vyslýchán Interpolem, dobyt imperiální lodí, přijde o svou jedinou palmu kvůli chamtivým dřevorubcům, je utěšován misionářem, který ho vzápětí opustí, je důkladně vyšetřen vědci a obtěžován novináři.
    Žánry:Animovaný

Cena poroty za krátkometrážní film

Vítěz
  • Le Faim
    Le Faim
    16 mm. V jednom z prvních filmů využívajících počítačovou animaci režisér Peter Foldès líčí pád jednoho muže do chamtivosti a obžerství. Peter Foldes kombinuje tradiční a počítačovou animaci (jako jeden z prvních!) a prostřednictvím chytrých metamorfóz a silných kreseb podává moralistický příběh o obrovské chuti a sobeckém konzumu jednoho muže. Stává se stále tlustším a odpudivějším, jeho zažívací potíže vedou k noční můře, kde je pohlcen v pekle vychrtlých těl. Tento film v podstatě obviňuje bohaté národy a jedince ve světě, kde mnozí hladoví.
    64%
    16 mm. V jednom z prvních filmů využívajících počítačovou animaci režisér Peter Foldès líčí pád jednoho muže do chamtivosti a obžerství. Peter Foldes kombinuje tradiční a počítačovou animaci (jako jeden z prvních!) a prostřednictvím chytrých metamorfóz a silných kreseb podává moralistický příběh o obrovské chuti a sobeckém konzumu jednoho muže. Stává se stále tlustším a odpudivějším, jeho zažívací potíže vedou k noční můře, kde je pohlcen v pekle vychrtlých těl. Tento film v podstatě obviňuje bohaté národy a jedince ve světě, kde mnozí hladoví.