Berlinale (MFF Berlín)

Berlinale (MFF Berlín) 1969: nominace a vítězové

Předávání cen: 6. 7. 1969

Krátký film

Vítěz
  • Raná díla
    Raná díla
    Impozantní Žilnikův celovečerní hraný debut, za nějž získal v roce 1969 Zlatého medvěda v Berlíně. Film reaguje na bouřlivá společenská hnutí konce 60. let, doby pokusů o reformu socialismu. Žilnik přistupuje k tématu radikálně, když se vrací k marxistickým východiskům socialismu a doslovně adaptuje jeho základní literární díla. Hrdinové filmu, tři radikálové, vedení mladou ženou, rozšiřují Marxovo slovo po srbském venkově. Testují nekompromisní životní styl, komunismus a jugoslávský hospodářský zázrak. Film nemá klasickou narativní strukturu, jako později celé Žilnikovo dílo je podřízené šíři svého sdělení. Jde spíš o performanci. Přes zkoumání zkušeností hrdinů se objevují limity vlastního systému i ideologie.
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Impozantní Žilnikův celovečerní hraný debut, za nějž získal v roce 1969 Zlatého medvěda v Berlíně. Film reaguje na bouřlivá společenská hnutí konce 60. let, doby pokusů o reformu socialismu. Žilnik přistupuje k tématu radikálně, když se vrací k marxistickým východiskům socialismu a doslovně adaptuje jeho základní literární díla. Hrdinové filmu, tři radikálové, vedení mladou ženou, rozšiřují Marxovo slovo po srbském venkově. Testují nekompromisní životní styl, komunismus a jugoslávský hospodářský zázrak. Film nemá klasickou narativní strukturu, jako později celé Žilnikovo dílo je podřízené šíři svého sdělení. Jde spíš o performanci. Přes zkoumání zkušeností hrdinů se objevují limity vlastního systému i ideologie.
    Žánry:DramaKomedie

Golden Berlin Bear

Vítěz

Krátký film

Silver Berlin Bear

Best Feature Film Suitable for Young People

Vítěz
  • Raná díla
    Raná díla
    Impozantní Žilnikův celovečerní hraný debut, za nějž získal v roce 1969 Zlatého medvěda v Berlíně. Film reaguje na bouřlivá společenská hnutí konce 60. let, doby pokusů o reformu socialismu. Žilnik přistupuje k tématu radikálně, když se vrací k marxistickým východiskům socialismu a doslovně adaptuje jeho základní literární díla. Hrdinové filmu, tři radikálové, vedení mladou ženou, rozšiřují Marxovo slovo po srbském venkově. Testují nekompromisní životní styl, komunismus a jugoslávský hospodářský zázrak. Film nemá klasickou narativní strukturu, jako později celé Žilnikovo dílo je podřízené šíři svého sdělení. Jde spíš o performanci. Přes zkoumání zkušeností hrdinů se objevují limity vlastního systému i ideologie.
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Impozantní Žilnikův celovečerní hraný debut, za nějž získal v roce 1969 Zlatého medvěda v Berlíně. Film reaguje na bouřlivá společenská hnutí konce 60. let, doby pokusů o reformu socialismu. Žilnik přistupuje k tématu radikálně, když se vrací k marxistickým východiskům socialismu a doslovně adaptuje jeho základní literární díla. Hrdinové filmu, tři radikálové, vedení mladou ženou, rozšiřují Marxovo slovo po srbském venkově. Testují nekompromisní životní styl, komunismus a jugoslávský hospodářský zázrak. Film nemá klasickou narativní strukturu, jako později celé Žilnikovo dílo je podřízené šíři svého sdělení. Jde spíš o performanci. Přes zkoumání zkušeností hrdinů se objevují limity vlastního systému i ideologie.
    Žánry:DramaKomedie

FIPRESCI Prize

Vítěz

FIPRESCI Prize - Honorable Mention

Vítěz

Interfilm Award

Vítěz
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    71%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...

OCIC Award

Vítěz

C.I.D.A.L.C. Ghandi Award

Vítěz

UNICRIT Award

Vítěz
  • Erotissimo
    Erotissimo
    Annie, žena ve středním věku, je stále atraktivní a hýčkaná svým manželem Philippem, majitelem a generálním ředitelem prosperující firmy. Pod náporem smyslných švédských filmů, vyzývavé reklamy v ulicích, svůdného spodního prádla v obchodech a dokonce i rozhovorů o sexu a manželské nevěře s matkou a kamarádkami začíná Annie mít pocit, že ji manžel zanedbává, a snaží se ho různými způsoby upoutat – bez úspěchu. Není to všestranná sekretářka v kanceláři, která ho zdržuje do pozdních hodin, ale daňová expertka, která nevinnými otázkami zjišťuje, jak může Philippe řídit firmu bez zisku a zároveň si udržovat domácnost, možná i dvě... na vysoké úrovni.
    Žánry:Komedie
    53%
    Annie, žena ve středním věku, je stále atraktivní a hýčkaná svým manželem Philippem, majitelem a generálním ředitelem prosperující firmy. Pod náporem smyslných švédských filmů, vyzývavé reklamy v ulicích, svůdného spodního prádla v obchodech a dokonce i rozhovorů o sexu a manželské nevěře s matkou a kamarádkami začíná Annie mít pocit, že ji manžel zanedbává, a snaží se ho různými způsoby upoutat – bez úspěchu. Není to všestranná sekretářka v kanceláři, která ho zdržuje do pozdních hodin, ale daňová expertka, která nevinnými otázkami zjišťuje, jak může Philippe řídit firmu bez zisku a zároveň si udržovat domácnost, možná i dvě... na vysoké úrovni.
    Žánry:Komedie

UNICRIT Award - Honorable Mention

Vítěz