BAFTA

BAFTA 2002: nominace a vítězové

Předávání cen: 24. 2. 2003

Nejlepší film

Vítěz
  • Pán prstenů: Společenstvo prstenu
    Pán prstenů: Společenstvo prstenu
    • Netflix
    • HBO Max
    • Oneplay
    • +2
    Hlavním hrdinou je hobit Frodo Pytlík, který se ve své vlastní domovině zvané Středozemě dostal do samotného centra bitvy mytických proporcí. Bude muset během svého putování prokázat, že moc přátelství a individuální odvahy dokáže úspěšně čelit i těm nejničivějším silám temnoty. Frodova dobrodružství odstartuje dar jeho příbuzného Bilba. Od něj získá magický prsten, který Froda postaví do soboje se silami zla reprezentovanými krutovládcem Sauronem. Ten touží za každou cenu získat prsten, protože je pro něj zdrojem neomezené moci, jedině s jeho pomocí se mu může podařit zotročit lid Středozemě a stát se jeho neomezeným pánem. Ve snaze čelit Sauronovým temným plánům, se musí Frodo spojit se několika dalšími bytostmi. Vytvoří s nimi takzvané Společenstvo složené z jeho přátel, čaroděje, elfa, trpaslíka a dalších pomocníků, se kterými se vydá na cestu na jejímž konci doufají, že se jim podaří prsten jednou provždy zničit. Jejich cesta však prokáže, že nejenom magické prsteny, ale také sounáležitost všech živých bytostí mohou dokázat netušené věci. Musí však čelit nejen nebezpečím, která na ně číhají na územích ovládaných Sauronem, ale i rozkladné moci samotného prstenu.
    91%
    Hlavním hrdinou je hobit Frodo Pytlík, který se ve své vlastní domovině zvané Středozemě dostal do samotného centra bitvy mytických proporcí. Bude muset během svého putování prokázat, že moc přátelství a individuální odvahy dokáže úspěšně čelit i těm nejničivějším silám temnoty. Frodova dobrodružství odstartuje dar jeho příbuzného Bilba. Od něj získá magický prsten, který Froda postaví do soboje se silami zla reprezentovanými krutovládcem Sauronem. Ten touží za každou cenu získat prsten, protože je pro něj zdrojem neomezené moci, jedině s jeho pomocí se mu může podařit zotročit lid Středozemě a stát se jeho neomezeným pánem. Ve snaze čelit Sauronovým temným plánům, se musí Frodo spojit se několika dalšími bytostmi. Vytvoří s nimi takzvané Společenstvo složené z jeho přátel, čaroděje, elfa, trpaslíka a dalších pomocníků, se kterými se vydá na cestu na jejímž konci doufají, že se jim podaří prsten jednou provždy zničit. Jejich cesta však prokáže, že nejenom magické prsteny, ale také sounáležitost všech živých bytostí mohou dokázat netušené věci. Musí však čelit nejen nebezpečím, která na ně číhají na územích ovládaných Sauronem, ale i rozkladné moci samotného prstenu.

Nominace

Nejlepší film v jiném než anglickém jazyce

Vítěz
  • Amores perros - Láska je kurva
    Amores perros - Láska je kurva

    Octavio miluje ženu svého bratra a je pevně rozhodnut s ní uprchnout. Zoufale potřebuje peníze, a když se ukáže, že jeho milovaný pes Cofi je výborný zabiják, bez váhání ho přihlásí na krvavé psí zápasy, které dobře vynášejí. Daniel opouští svou ženu, aby mohl žít s mladou dlouhonohou modelkou Valerií. Jejich nový exkluzivní byt se ale zakrátko změní v nesnesitelné vězení a stane se smrtící pastí pro Valeriina malého chundelatého pejska Richiho. Bývalý komunista a partyzán El Chivo se po letech strávených ve vězení živí jako nájemný vrah. Jeho jedinými společníky jsou toulaví psi, které sbírá na ulici a léčí jim jejich rány... Tři příběhy se proplétají stylem připomínajícím Pulp Fiction, aniž by se však režisér tohoto strhujícího mexického filmu, jenž byl nominován na Oscara, snažil kohokoli kopírovat či napodobovat. Originál-ním způsobem líčí několik lidských osudů, jež se protnou ve scéně fatální dopravní nehody, která celý film otevírá. Tarantinovsky spletitá story uchvátila svou energií a výsostnou filmařinou i členy Akademie, kteří film nominovali na Oscara.

    80%

    Octavio miluje ženu svého bratra a je pevně rozhodnut s ní uprchnout. Zoufale potřebuje peníze, a když se ukáže, že jeho milovaný pes Cofi je výborný zabiják, bez váhání ho přihlásí na krvavé psí zápasy, které dobře vynášejí. Daniel opouští svou ženu, aby mohl žít s mladou dlouhonohou modelkou Valerií. Jejich nový exkluzivní byt se ale zakrátko změní v nesnesitelné vězení a stane se smrtící pastí pro Valeriina malého chundelatého pejska Richiho. Bývalý komunista a partyzán El Chivo se po letech strávených ve vězení živí jako nájemný vrah. Jeho jedinými společníky jsou toulaví psi, které sbírá na ulici a léčí jim jejich rány... Tři příběhy se proplétají stylem připomínajícím Pulp Fiction, aniž by se však režisér tohoto strhujícího mexického filmu, jenž byl nominován na Oscara, snažil kohokoli kopírovat či napodobovat. Originál-ním způsobem líčí několik lidských osudů, jež se protnou ve scéně fatální dopravní nehody, která celý film otevírá. Tarantinovsky spletitá story uchvátila svou energií a výsostnou filmařinou i členy Akademie, kteří film nominovali na Oscara.

Nominace

Nejlepší výkon herce v hlavní roli

Nejlepší výkon herečky v hlavní roli

Nejlepší výkon herce ve vedlejší roli

Nejlepší výkon herečky ve vedlejší roli

Nejlepší scénář - původní

Nejlepší scénář - převzatý

Nejlepší kamera

Nejlepší návrh kostýmů

Nejlepší zvuk

Nejlepší střih

Nejlepší výkon ve zvláštních vizuálních efektech

Nejlepší krátký film

Vítěz

Nominace

Nejlepší krátká animace

Vítěz

Nominace

Nejlepší výprava

Vítěz
  • Amélie z Montmartru
    Amélie z Montmartru
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Amélie žije v pařížské čtvrti Montmartre, která je světem sama pro sebe. Je číšnicí v místním bistru, nakupuje u místního zelináře, zdraví sousedy jako na malém městě. V jejím životě se nikdy neudálo nic zvláštního, až na matčinu kuriózní smrt, nad níž Améliin tatínek stále truchlí. Amélie by asi zůstala smířená se svým osamělým údělem, kdyby jednoho dne neobjevila ve svém bytě ukrytý poklad v podobě staré krabice s památkami na dětství někdejšího nájemníka. Nejenže se Amélie rozhodne po letech doručit krabici jejímu majiteli, ale dospěje současně k poznání, že může pomáhat zlepšit a napravovat okolní svět. Když pak jednoho dne objeví člověka sbírajícího u nádražních fotoautomatů zahozené podobenky cizích lidí, Amélie se zamiluje. Trvá to ale ještě nějaký čas, než se seznámí s Ninem a než mu dovolí rozšifrovat její tajemné zprávy.
    83%
    Amélie žije v pařížské čtvrti Montmartre, která je světem sama pro sebe. Je číšnicí v místním bistru, nakupuje u místního zelináře, zdraví sousedy jako na malém městě. V jejím životě se nikdy neudálo nic zvláštního, až na matčinu kuriózní smrt, nad níž Améliin tatínek stále truchlí. Amélie by asi zůstala smířená se svým osamělým údělem, kdyby jednoho dne neobjevila ve svém bytě ukrytý poklad v podobě staré krabice s památkami na dětství někdejšího nájemníka. Nejenže se Amélie rozhodne po letech doručit krabici jejímu majiteli, ale dospěje současně k poznání, že může pomáhat zlepšit a napravovat okolní svět. Když pak jednoho dne objeví člověka sbírajícího u nádražních fotoautomatů zahozené podobenky cizích lidí, Amélie se zamiluje. Trvá to ale ještě nějaký čas, než se seznámí s Ninem a než mu dovolí rozšifrovat její tajemné zprávy.

Nominace

Nejlepší masky/kadeřník

Cena Michaela Balcona

Cena Alexandera Kordy pro nejlepší britský film

Vítěz
  • Gosford Park
    Gosford Park
    Altmanův mistrovský, ironický místopis britského třídního systému je režijním koncertem pro takřka 30 herců. Mozaikovité vyprávění o jednom víkendu na venkovském šlechtickém sídle je jak ironicky přesnou studií doby a mravů, tak filmařsky suverénní a kultivovanou podívanou. William a Sylvie McCordleovi pořádají na svém honosném venkovském sídle sjezd aristokracie různého vlivu a postavení. Každý z přítomných má přiděleného sluhu, který krouží kolem jako žralok, ujišťujíc se, že velkomožnému pánovi nic nechybí. Režisér nám detailně představuje každý takový pár a odhaluje jejich před okolním světem ukrývaná tajemství. Dějem pak radikálně zamíchá tajemná vražda, od které příběh nabírá na rychlosti a řítí se k originálnímu, šokujícímu a nepředvídatelnému finiši, jak se sluší na velikou personu světové kinematografie, Roberta Altmana.
    72%
    Altmanův mistrovský, ironický místopis britského třídního systému je režijním koncertem pro takřka 30 herců. Mozaikovité vyprávění o jednom víkendu na venkovském šlechtickém sídle je jak ironicky přesnou studií doby a mravů, tak filmařsky suverénní a kultivovanou podívanou. William a Sylvie McCordleovi pořádají na svém honosném venkovském sídle sjezd aristokracie různého vlivu a postavení. Každý z přítomných má přiděleného sluhu, který krouží kolem jako žralok, ujišťujíc se, že velkomožnému pánovi nic nechybí. Režisér nám detailně představuje každý takový pár a odhaluje jejich před okolním světem ukrývaná tajemství. Dějem pak radikálně zamíchá tajemná vražda, od které příběh nabírá na rychlosti a řítí se k originálnímu, šokujícímu a nepředvídatelnému finiši, jak se sluší na velikou personu světové kinematografie, Roberta Altmana.

Nominace

Cena Davida Leana za režii

Cena Anthonyho Asquitha pro filmovou hudbu

Cena Carla Foremana pro nejslibnějšího nováčka

Vítěz

Nominace

Cena diváků

Vítěz
  • Pán prstenů: Společenstvo prstenu
    Pán prstenů: Společenstvo prstenu
    • Netflix
    • HBO Max
    • Oneplay
    • +2
    Hlavním hrdinou je hobit Frodo Pytlík, který se ve své vlastní domovině zvané Středozemě dostal do samotného centra bitvy mytických proporcí. Bude muset během svého putování prokázat, že moc přátelství a individuální odvahy dokáže úspěšně čelit i těm nejničivějším silám temnoty. Frodova dobrodružství odstartuje dar jeho příbuzného Bilba. Od něj získá magický prsten, který Froda postaví do soboje se silami zla reprezentovanými krutovládcem Sauronem. Ten touží za každou cenu získat prsten, protože je pro něj zdrojem neomezené moci, jedině s jeho pomocí se mu může podařit zotročit lid Středozemě a stát se jeho neomezeným pánem. Ve snaze čelit Sauronovým temným plánům, se musí Frodo spojit se několika dalšími bytostmi. Vytvoří s nimi takzvané Společenstvo složené z jeho přátel, čaroděje, elfa, trpaslíka a dalších pomocníků, se kterými se vydá na cestu na jejímž konci doufají, že se jim podaří prsten jednou provždy zničit. Jejich cesta však prokáže, že nejenom magické prsteny, ale také sounáležitost všech živých bytostí mohou dokázat netušené věci. Musí však čelit nejen nebezpečím, která na ně číhají na územích ovládaných Sauronem, ale i rozkladné moci samotného prstenu.
    91%
    Hlavním hrdinou je hobit Frodo Pytlík, který se ve své vlastní domovině zvané Středozemě dostal do samotného centra bitvy mytických proporcí. Bude muset během svého putování prokázat, že moc přátelství a individuální odvahy dokáže úspěšně čelit i těm nejničivějším silám temnoty. Frodova dobrodružství odstartuje dar jeho příbuzného Bilba. Od něj získá magický prsten, který Froda postaví do soboje se silami zla reprezentovanými krutovládcem Sauronem. Ten touží za každou cenu získat prsten, protože je pro něj zdrojem neomezené moci, jedině s jeho pomocí se mu může podařit zotročit lid Středozemě a stát se jeho neomezeným pánem. Ve snaze čelit Sauronovým temným plánům, se musí Frodo spojit se několika dalšími bytostmi. Vytvoří s nimi takzvané Společenstvo složené z jeho přátel, čaroděje, elfa, trpaslíka a dalších pomocníků, se kterými se vydá na cestu na jejímž konci doufají, že se jim podaří prsten jednou provždy zničit. Jejich cesta však prokáže, že nejenom magické prsteny, ale také sounáležitost všech živých bytostí mohou dokázat netušené věci. Musí však čelit nejen nebezpečím, která na ně číhají na územích ovládaných Sauronem, ale i rozkladné moci samotného prstenu.

Členství v Akademii

Nejlepší herec

Nejlepší herečka

Nejlepší nový režisér (fikce)

Nejlepší návrh kostýmů

Nejlepší zvuk (faktická tvorba)

Nejlepší zvuk (fikce/zábava)

Vítěz

Nominace

Nejlepší střih (fikce/zábava)

Nejlepší střih (faktická tvorba)

Nejlepší vizuální efekty & grafický design

Nejlepší faktický seriál nebo pořad

Vítěz

Nominace

Nejlepší zpravodajství zpráv

Nominace

Nejlepší inovace

Nejlepší výprava

Vítěz
  • Way We Live Now, The
    Way We Live Now, The
    Epický příběh Anthonyho Trollopea o viktoriánské moci a korupci, zasazený do 70. let 19. století. Krátce po svém příjezdu do Londýna oznámí finančník Augustus Melmotte plán na vybudování železnice od Salt Lake City až k Mexickému zálivu a do své sítě láká významné členy anglické aristokracie, kteří sice vlastní rozsáhlé pozemky, ale trpí nedostatkem hotovosti. Mnozí jsou ochotni prodat své zadlužené pozemky, aby si mohli dovolit přesun do samotného Londýna, a naivní spekulanti jsou všichni přilákáni sliby rychlého zbohatnutí.
    Žánry:DramaRomantický
    76%
    Epický příběh Anthonyho Trollopea o viktoriánské moci a korupci, zasazený do 70. let 19. století. Krátce po svém příjezdu do Londýna oznámí finančník Augustus Melmotte plán na vybudování železnice od Salt Lake City až k Mexickému zálivu a do své sítě láká významné členy anglické aristokracie, kteří sice vlastní rozsáhlé pozemky, ale trpí nedostatkem hotovosti. Mnozí jsou ochotni prodat své zadlužené pozemky, aby si mohli dovolit přesun do samotného Londýna, a naivní spekulanti jsou všichni přilákáni sliby rychlého zbohatnutí.
    Žánry:DramaRomantický

Nominace

Nejlepší komediální pořad nebo seriál

Nejlepší nový scénárista

Vítěz
  • Výhybkáři
    Výhybkáři
    Ken Loach, jenž je oprávněně oslavován jako britský průkopník sociálně realistického filmu, navázal snímkem Výhybkáři na svá předchozí díla s humanistickým poselstvím. Film sleduje pět mužů spravujících a udržujících železniční dráhu v Yorkshiru. Jejich životy a práce se změní, když státem vlastněnou železniční síť zprivatizuje několik na sobě nezávislých soukromých provozovatelů. Film vznikl podle scénáře Roba Dawbera, bývalého železničního dělníka, který zemřel ještě před premiérou filmu na MFF v Benátkách na rakovinu, způsobenou nadměrnou koncentrací azbestu. Film je pronikavou obžalobou zhoršených bezpečnostních podmínek práce, které způsobila privatizace. V linii předchozího ztvárnění mužského přátelství mezi dělníky ve filmu Lůza se však Loach snaží vystříhat chytráckého moralizování, naopak z utrpení a strázní svých postav destiluje hořce ironický humor. Brilantní snímek Výhybkáři, původně určený pro britskou televizi, sice neupoutal takovou pozornost, přitom však snese srovnání s Loachovými populárnějšími filmy z poslední doby, jako je Sweet Sixteen či Ae Fond Kiss.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Ken Loach
    71%
    Ken Loach, jenž je oprávněně oslavován jako britský průkopník sociálně realistického filmu, navázal snímkem Výhybkáři na svá předchozí díla s humanistickým poselstvím. Film sleduje pět mužů spravujících a udržujících železniční dráhu v Yorkshiru. Jejich životy a práce se změní, když státem vlastněnou železniční síť zprivatizuje několik na sobě nezávislých soukromých provozovatelů. Film vznikl podle scénáře Roba Dawbera, bývalého železničního dělníka, který zemřel ještě před premiérou filmu na MFF v Benátkách na rakovinu, způsobenou nadměrnou koncentrací azbestu. Film je pronikavou obžalobou zhoršených bezpečnostních podmínek práce, které způsobila privatizace. V linii předchozího ztvárnění mužského přátelství mezi dělníky ve filmu Lůza se však Loach snaží vystříhat chytráckého moralizování, naopak z utrpení a strázní svých postav destiluje hořce ironický humor. Brilantní snímek Výhybkáři, původně určený pro britskou televizi, sice neupoutal takovou pozornost, přitom však snese srovnání s Loachovými populárnějšími filmy z poslední doby, jako je Sweet Sixteen či Ae Fond Kiss.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Ken Loach

Nominace

Nejlepší mýdlová opera

Vítěz

Nominace

Cena Richarda Dimblebyho pro nejlepšího moderátora (faktická tvorba, vstupy a zprávy)

Nejlepší dramatický seriál

Vítěz
  • Šest v tom
    Šest v tom
    Cold Feet odhaluje životy tří mladých seattleských párů, které se nacházejí v různých fázích svého vztahu - svatbou počínaje a vychladnutím vztahu konče. Adam Williams a Shelley Sullivan spolu randí, ale jejich vztah trpí jednak Adamovou nedospělostí a jednak Shelleyiným strachem se vázat. Adamův nejlepší přítel Pete, který je ženatý s Jenny Lombardi, zase čeká dítě a díky tomu se jeho vztah s manželkou mění. Mezitím Shelleyini přátelé Karen a David Chandlerovi jsou oddaní rodiče batolete, ale jejich manželství se začíná rozpadat díky odlišným názorům na to, jak si mají rozdělit své rodičovské povinnosti.
    78%
    Cold Feet odhaluje životy tří mladých seattleských párů, které se nacházejí v různých fázích svého vztahu - svatbou počínaje a vychladnutím vztahu konče. Adam Williams a Shelley Sullivan spolu randí, ale jejich vztah trpí jednak Adamovou nedospělostí a jednak Shelleyiným strachem se vázat. Adamův nejlepší přítel Pete, který je ženatý s Jenny Lombardi, zase čeká dítě a díky tomu se jeho vztah s manželkou mění. Mezitím Shelleyini přátelé Karen a David Chandlerovi jsou oddaní rodiče batolete, ale jejich manželství se začíná rozpadat díky odlišným názorům na to, jak si mají rozdělit své rodičovské povinnosti.

Nominace

Cena za situační komedii

Vítěz
  • Kancl
    Kancl
    • Magenta TV
    Moderní svět je krutý. Doby, kdy měla každá - nebo skoro každá - kancelářská myš (zejména ta ve státní správě) zajištěno své teplé místečko nadosmrti, jsou nenávratně ty tam. Dnes se nad každým úřadem, každičkou kanceláří, permanentně vznáší Damoklův meč hrozby nadstavu, hrozby propouštění. Každý jednotlivec - neřku-li přímo celý odbor - může být ze dne na den shledán nadbytečným. A něco takového se, jak to vypadá, právě chystá. Nikdo samozřejmě ještě neví nic určitého, ale už jen to, že se o tom začíná mluvit, docela stačí. Protože není šprochu... že ano. V takové atmosféře se zrovna dvakrát dobře nepracuje, to dá rozum. Ještě že David Brent je šéf, jakého může téhle partě každý závidět. Šéf-kamarád, šéf, který dokáže udržet dobrou náladu za všech okolností, pro něhož je prostě pohoda v kanclu alfou a omegou jeho snažení. Zcela netradiční pohled do jedné (blíže neurčené) kanceláře a jejího osazenstva není v pravém slova smyslu sitcomem (i když v Montreux získal cenu právě v této kategorii). Obejde se bez smíchů, je točen polodokumentárním způsobem - nervní, rozostřená kamera, rychlé švenky, překotné, neučesané, "přes sebe" dialogy, střídající se s výpověďmi do kamery, to vše navozuje pocit nejreálnějšího reálu. Jednotlivé postavy rovněž působí nesmírně životně, jako kdyby to nebyli herci, ztvárňující předem napsanou roli: nervní, bodrý, za každou cenu (většinou ovšem do trapnosti) "vtipný" šéf, jeho podřízení, uvědomující si jeho (ne)schopnosti, leč loajálně servilní atd. atd. V průběhu čtrnácti dílů budeme sledovat nejrůznější momenty existence kanceláře: od každodenního všedního chodu přes rozvíření hladiny vzniklé hrozbou propouštění, brainstormingová sezení až po společné popracovní oslavy atd. atd. Všechny scény jsou dokonale odpozorované ze života a jdou až na samu dřeň tématu i mezilidských vztahů. Po pravdě to vlastně není moc veselá podívaná, mnohdy je to naopak docela krutý pohled na věc, o to je však věrohodnější. Proto má nepochybně tento seriál takový ohlas u domácího publika, proto byl prodán do osmdesáti zemí světa a stal se tak vůbec nejprodávanějším britským pořadem všech dob. Proto jej tak ocenila festivalová porota v Montreux, proto získal několik desítek dalších ocenění, (mimo jiné např. v roce 2004 dva Zlaté glóby: jeden pro představitele hlavní role Rickyho Gervaise, jeden za nejlepší komediální seriál), proto v USA natočili v. r. 2005 svoji verzi. "The Office" se prostě stal svého druhu fenoménem, který má po celém světě řadu nadšených ctitelů i fanklubů.
    Žánry:DramaKomedie
    82%
    Moderní svět je krutý. Doby, kdy měla každá - nebo skoro každá - kancelářská myš (zejména ta ve státní správě) zajištěno své teplé místečko nadosmrti, jsou nenávratně ty tam. Dnes se nad každým úřadem, každičkou kanceláří, permanentně vznáší Damoklův meč hrozby nadstavu, hrozby propouštění. Každý jednotlivec - neřku-li přímo celý odbor - může být ze dne na den shledán nadbytečným. A něco takového se, jak to vypadá, právě chystá. Nikdo samozřejmě ještě neví nic určitého, ale už jen to, že se o tom začíná mluvit, docela stačí. Protože není šprochu... že ano. V takové atmosféře se zrovna dvakrát dobře nepracuje, to dá rozum. Ještě že David Brent je šéf, jakého může téhle partě každý závidět. Šéf-kamarád, šéf, který dokáže udržet dobrou náladu za všech okolností, pro něhož je prostě pohoda v kanclu alfou a omegou jeho snažení. Zcela netradiční pohled do jedné (blíže neurčené) kanceláře a jejího osazenstva není v pravém slova smyslu sitcomem (i když v Montreux získal cenu právě v této kategorii). Obejde se bez smíchů, je točen polodokumentárním způsobem - nervní, rozostřená kamera, rychlé švenky, překotné, neučesané, "přes sebe" dialogy, střídající se s výpověďmi do kamery, to vše navozuje pocit nejreálnějšího reálu. Jednotlivé postavy rovněž působí nesmírně životně, jako kdyby to nebyli herci, ztvárňující předem napsanou roli: nervní, bodrý, za každou cenu (většinou ovšem do trapnosti) "vtipný" šéf, jeho podřízení, uvědomující si jeho (ne)schopnosti, leč loajálně servilní atd. atd. V průběhu čtrnácti dílů budeme sledovat nejrůznější momenty existence kanceláře: od každodenního všedního chodu přes rozvíření hladiny vzniklé hrozbou propouštění, brainstormingová sezení až po společné popracovní oslavy atd. atd. Všechny scény jsou dokonale odpozorované ze života a jdou až na samu dřeň tématu i mezilidských vztahů. Po pravdě to vlastně není moc veselá podívaná, mnohdy je to naopak docela krutý pohled na věc, o to je však věrohodnější. Proto má nepochybně tento seriál takový ohlas u domácího publika, proto byl prodán do osmdesáti zemí světa a stal se tak vůbec nejprodávanějším britským pořadem všech dob. Proto jej tak ocenila festivalová porota v Montreux, proto získal několik desítek dalších ocenění, (mimo jiné např. v roce 2004 dva Zlaté glóby: jeden pro představitele hlavní role Rickyho Gervaise, jeden za nejlepší komediální seriál), proto v USA natočili v. r. 2005 svoji verzi. "The Office" se prostě stal svého druhu fenoménem, který má po celém světě řadu nadšených ctitelů i fanklubů.
    Žánry:DramaKomedie

Nominace

Nejlepší denní zpravodajství

Nejlepší masky & kadeřník

Nejlepší kamera (faktická tvorba)

Nejlepší zábavní dílo (pořad nebo seriál)

Vítěz
  • Pop Idol
    Pop Idol
    Pop Idol byla britská televizní hudební soutěž, kterou vysílala stanice ITV v letech 2001 až 2003. Cílem pořadu bylo najít nejlepšího nového mladého popového zpěváka ve Spojeném království na základě hlasování a účasti diváků. Byly odvysílány dvě série – jedna v letech 2001–2002 a druhá v roce 2003. Pořad Pop Idol byl následně odložen na neurčito poté, co porotce "Idolu" Simon Cowell v dubnu 2004 oznámil spuštění The X Factor ve Spojeném království. Od té doby se pořad stal mezinárodní televizní franšízou, která dala vzniknout mnoha sériím Idol po celém světě. Mezitím vznikl právní spor s tvůrci Popstars, který nakonec vedl k tomu, že slovo "Pop" bylo vyloučeno z názvů všech odvozených pořadů, jako jsou American Idol, Australian Idol, Indonesian Idol, New Zealand Idol, Latin American Idol a Idols.
    Žánry:Hudební
    40%
    Pop Idol byla britská televizní hudební soutěž, kterou vysílala stanice ITV v letech 2001 až 2003. Cílem pořadu bylo najít nejlepšího nového mladého popového zpěváka ve Spojeném království na základě hlasování a účasti diváků. Byly odvysílány dvě série – jedna v letech 2001–2002 a druhá v roce 2003. Pořad Pop Idol byl následně odložen na neurčito poté, co porotce "Idolu" Simon Cowell v dubnu 2004 oznámil spuštění The X Factor ve Spojeném království. Od té doby se pořad stal mezinárodní televizní franšízou, která dala vzniknout mnoha sériím Idol po celém světě. Mezitím vznikl právní spor s tvůrci Popstars, který nakonec vedl k tomu, že slovo "Pop" bylo vyloučeno z názvů všech odvozených pořadů, jako jsou American Idol, Australian Idol, Indonesian Idol, New Zealand Idol, Latin American Idol a Idols.
    Žánry:Hudební

Nominace

Nejlepší jednodílné drama

Vítěz

Nominace

Nejlepší dramatický seriál

Vítěz
  • Way We Live Now, The
    Way We Live Now, The
    Epický příběh Anthonyho Trollopea o viktoriánské moci a korupci, zasazený do 70. let 19. století. Krátce po svém příjezdu do Londýna oznámí finančník Augustus Melmotte plán na vybudování železnice od Salt Lake City až k Mexickému zálivu a do své sítě láká významné členy anglické aristokracie, kteří sice vlastní rozsáhlé pozemky, ale trpí nedostatkem hotovosti. Mnozí jsou ochotni prodat své zadlužené pozemky, aby si mohli dovolit přesun do samotného Londýna, a naivní spekulanti jsou všichni přilákáni sliby rychlého zbohatnutí.
    Žánry:DramaRomantický
    76%
    Epický příběh Anthonyho Trollopea o viktoriánské moci a korupci, zasazený do 70. let 19. století. Krátce po svém příjezdu do Londýna oznámí finančník Augustus Melmotte plán na vybudování železnice od Salt Lake City až k Mexickému zálivu a do své sítě láká významné členy anglické aristokracie, kteří sice vlastní rozsáhlé pozemky, ale trpí nedostatkem hotovosti. Mnozí jsou ochotni prodat své zadlužené pozemky, aby si mohli dovolit přesun do samotného Londýna, a naivní spekulanti jsou všichni přilákáni sliby rychlého zbohatnutí.
    Žánry:DramaRomantický

Nominace

Cena Huwa Wheldona pro odbornou faktickou tvorbu

Vítěz
  • Arena
    Arena
    Arena je britský televizní dokumentární seriál, který vyrábí a vysílá BBC. Televizními manažery byl v anketě Broadcast zvolen jedním z 50 nejvlivnějších pořadů všech dob. Vysílá se od 1. října 1975 a vzniklo přes pět set epizod pod režijní taktovkou osobností jako Martin Scorsese, Alan Yentob, Roly Keating, Frederick Baker, Volker Schlondorff a Vikram Jayanti. Mezi osobnosti, kterým se Arena věnuje, patří nejznámější kulturní osobnosti 20. a 21. století, od zpěváků Boba Dylana a Amy Winehouse po akademiky Edwarda Saida a Erica Hobsbawma, od spisovatelů Jeana Geneta a V. S. Naipaula po umělce Francise Bacona a Louise Bourgeois. Současným editorem seriálu je Anthony Wall.
    76%
    Arena je britský televizní dokumentární seriál, který vyrábí a vysílá BBC. Televizními manažery byl v anketě Broadcast zvolen jedním z 50 nejvlivnějších pořadů všech dob. Vysílá se od 1. října 1975 a vzniklo přes pět set epizod pod režijní taktovkou osobností jako Martin Scorsese, Alan Yentob, Roly Keating, Frederick Baker, Volker Schlondorff a Vikram Jayanti. Mezi osobnosti, kterým se Arena věnuje, patří nejznámější kulturní osobnosti 20. a 21. století, od zpěváků Boba Dylana a Amy Winehouse po akademiky Edwarda Saida a Erica Hobsbawma, od spisovatelů Jeana Geneta a V. S. Naipaula po umělce Francise Bacona a Louise Bourgeois. Současným editorem seriálu je Anthony Wall.

Nominace

Nejlepší kamera a osvětlení (fikce/zábava)

Nejlepší zábavní výkon

Nejlepší dokumentární cyklus

Nejlepší výkon v komedii

Nejlepší původní televizní hudba

Flahertyho cena pro dokument (TV)

Cena Lewa Gradea

Vítěz
  • Buried Treasure
    Buried Treasure
    Harry Jenkins, podnikatel, který se sám vypracoval, jednoho dne obdrží zprávu, že jeho jediná dcera zemřela při autonehodě. Viděl ji naposledy na pohřbu své ženy. Při snaze vyřídit záležitosti své dcery zjistí, že je dědečkem devítileté holčičky jménem Saffron. Protože je jejím jediným příbuzným, sociální služby mu Saffron svěří do péče. Zpočátku se jí snaží zbavit, ale brzy zjistí, že je s ní spojen víc, než jen přes dceru, Saffroninu matku. Vydávají se na cestu z Manchesteru do Londýna, aby našli Saffronina odcizeného otce, ale najdou mnohem víc.
    Žánry:Drama
    68%
    Harry Jenkins, podnikatel, který se sám vypracoval, jednoho dne obdrží zprávu, že jeho jediná dcera zemřela při autonehodě. Viděl ji naposledy na pohřbu své ženy. Při snaze vyřídit záležitosti své dcery zjistí, že je dědečkem devítileté holčičky jménem Saffron. Protože je jejím jediným příbuzným, sociální služby mu Saffron svěří do péče. Zpočátku se jí snaží zbavit, ale brzy zjistí, že je s ní spojen víc, než jen přes dceru, Saffroninu matku. Vydávají se na cestu z Manchesteru do Londýna, aby našli Saffronina odcizeného otce, ale najdou mnohem víc.
    Žánry:Drama

Nominace

Zvláštní cena

Nejlepší zábavní

Nejlepší školní drama

Nejlepší animace pro předškolní věk

Nejlepší ve faktické tvorbě

Nominace

Nejlepší moderátor

Vítěz

Nominace

Nejlepší drama

Nejlepší scénář

Nejlepší celovečerní film

Vítěz

Nominace

Nejlepší animace

Nejlepší hraná tvorba pro předškolní věk

Vítěz
  • Teletubbies
    Teletubbies
    • SledovaniTV
    Kouzelný větrník se roztáčí, v TELETUBBYLANDU začíná nový den a čtyři hraví kamarádi čekají další dobrodružství a příhody. Fialový Tinky Winky je největší, zelený Dipsy má nejraději černobílý klobouk, žlutá LaaLaa si nejraději hraje s balonem a nejmenší Po, žijí za horami v tajemné zemi, kde se může stát cokoli... TELETUBBIES mají rádi tanec a velmi milují jeden druhého. A děti budou tyto báječné postavičky také milovat. TELETUBBIES jsou mezníkem v předškolním programu, speciálně navrženém pro malé děti, aby jim pomohl s koordinací zraku a sluchu.
    17%
    Kouzelný větrník se roztáčí, v TELETUBBYLANDU začíná nový den a čtyři hraví kamarádi čekají další dobrodružství a příhody. Fialový Tinky Winky je největší, zelený Dipsy má nejraději černobílý klobouk, žlutá LaaLaa si nejraději hraje s balonem a nejmenší Po, žijí za horami v tajemné zemi, kde se může stát cokoli... TELETUBBIES mají rádi tanec a velmi milují jeden druhého. A děti budou tyto báječné postavičky také milovat. TELETUBBIES jsou mezníkem v předškolním programu, speciálně navrženém pro malé děti, aby jim pomohl s koordinací zraku a sluchu.

Nominace

Nejlepší školní faktická tvorba - druhý stupeň

Nejlepší mezinárodní

Vítěz
  • Báječní Stevensovi
    Báječní Stevensovi
    Veselé aj neveselé príhody rodiny Stevensovcov, ktorej deti občas nevhodne rozčeria pokojný spoločenský život strednej vrstvy kalifornského mesta Sacramento. Rodina Stevensovcov patrí k vyššej strednej spoločenskej vrstve kalifornského Sacramenta. Manžel a otec Steven Stevens (TOM VIRTUE) je úspešný advokát. Manželka a mama Eileen Stevensová (DONNA PESCOWOVÁ) je dokonca političkou a pracuje ako mestská poslankyňa senátorka Sacramenta. Ich najstaršie dieťa, syn Donnie (NICK SPANO) je stredoškolskou športovou hviezdou a dôsledne využíva všetky privilégiá tínedžerskej žijúcej legendy. Ôsmačka Ren (CHRISTY CARLSON ROMANOVÁ) je zase ukážkovo perfektná dcéra. Má najlepšie známky, je obľúbená, organizuje charitu a neprehľadné množstvo dobrovoľných mimoškolských aktivít. Jej brat Louis (SHIA LaBOEF), siedmak a najmladší z troch súrodencov, svojím osobným profilom akosi nezapadá do tejto úžasnej rodiny. Je pravým opakom Donnieho a Ren. Nešikovný a neobratný benjamín rodiny nerád skoro vstáva z postele, dlho spí, vôkol seba šíri neznesiteľný neporiadok, nosí zo školy zlé známky, drží sa stále v úzadí a zdá sa, že nič neberie vážne. Stále však hľadá niečo, čo by ho bavilo, v čom by bol úspešný, čím by sa vyznamenal, aby sa aspoň trocha vyrovnal ostatným členom svojej spoločensky mimoriadne úspešnej rodinky. Chce, aby ho už konečne začali brať vážne a on sa nemusel cítiť ako večný outsider. Hoci súrodenci Louis a Ren musia často mierniť a krotiť svoje vzájomné vyhrotené postoje, ich vzťah pripomína permanentný súboj kobry a šelmy, loviacej hady. Jednoducho, medzi súrodencami to už tak chodí, že každý bojuje proti každému, aby si odhryzol čo najväčšie sústo a vyhrával nielen doma, ale aj v škole. To sa však nie vždy podarí, najmä, ak nosíte stevensovské gény... Na základe úspechu televízneho sitcomu z produkcie spoločnosti Disney vznikol v roku 2003 aj rovnomenný celovečerný film s rovnakými hercami.
    Žánry:KomedieRodinný
    67%
    Veselé aj neveselé príhody rodiny Stevensovcov, ktorej deti občas nevhodne rozčeria pokojný spoločenský život strednej vrstvy kalifornského mesta Sacramento. Rodina Stevensovcov patrí k vyššej strednej spoločenskej vrstve kalifornského Sacramenta. Manžel a otec Steven Stevens (TOM VIRTUE) je úspešný advokát. Manželka a mama Eileen Stevensová (DONNA PESCOWOVÁ) je dokonca političkou a pracuje ako mestská poslankyňa senátorka Sacramenta. Ich najstaršie dieťa, syn Donnie (NICK SPANO) je stredoškolskou športovou hviezdou a dôsledne využíva všetky privilégiá tínedžerskej žijúcej legendy. Ôsmačka Ren (CHRISTY CARLSON ROMANOVÁ) je zase ukážkovo perfektná dcéra. Má najlepšie známky, je obľúbená, organizuje charitu a neprehľadné množstvo dobrovoľných mimoškolských aktivít. Jej brat Louis (SHIA LaBOEF), siedmak a najmladší z troch súrodencov, svojím osobným profilom akosi nezapadá do tejto úžasnej rodiny. Je pravým opakom Donnieho a Ren. Nešikovný a neobratný benjamín rodiny nerád skoro vstáva z postele, dlho spí, vôkol seba šíri neznesiteľný neporiadok, nosí zo školy zlé známky, drží sa stále v úzadí a zdá sa, že nič neberie vážne. Stále však hľadá niečo, čo by ho bavilo, v čom by bol úspešný, čím by sa vyznamenal, aby sa aspoň trocha vyrovnal ostatným členom svojej spoločensky mimoriadne úspešnej rodinky. Chce, aby ho už konečne začali brať vážne a on sa nemusel cítiť ako večný outsider. Hoci súrodenci Louis a Ren musia často mierniť a krotiť svoje vzájomné vyhrotené postoje, ich vzťah pripomína permanentný súboj kobry a šelmy, loviacej hady. Jednoducho, medzi súrodencami to už tak chodí, že každý bojuje proti každému, aby si odhryzol čo najväčšie sústo a vyhrával nielen doma, ale aj v škole. To sa však nie vždy podarí, najmä, ak nosíte stevensovské gény... Na základe úspechu televízneho sitcomu z produkcie spoločnosti Disney vznikol v roku 2003 aj rovnomenný celovečerný film s rovnakými hercami.
    Žánry:KomedieRodinný

Nominace