Jako jed

73%

Komentáře a recenze 5

31 182 bodů
6
V tomto filmu jsem vždycky Zdeňka Svěráka, respektive jeho postavu litoval. Naivní Český stárnoucí pardál, kterému zachutnala mladá žena.. asi nic neobvyklého, ale na mě prostě tento film vždycky přenese emoce a o to jde.. Je to chvílemi zábavné, chvílemi až depresivní..
kunafix
kunafix
20 042 bodů
6
Řek bych "takovej typickej Svěrák", ale to by bylo moc obecný shrnutí... a zas tolik humoru tam nebylo. Co tam bylo, tak to, že na pozadí děje se odehrávala klasická komunistická šlamastyka s nějakým socialistickým podnikem, plným náměstků, schůzí, starejch závistivejch sekretářek, uvědomělým ředitelem a podobnejma zhovadilostma. Na štěstí se tam najdou momenty, kdy Svěrák protlačil své typické fórky, a další výhra je krátká stopáž. Milostné dobrodružství tak získává docela spád a tím pádem se mi u toho nechtělo spát. Jednou pobavilo a myslim, že stačilo.
8
Těch paralel s "Co je vám doktore" je celkem dost (Olmer, Svěrák, Krajčovičová, zase zakoukání do mladé kočky), ale i přesto je Jako jed v porovnání s "Co je vám.." prostě jiný. Laděný na vážnější notu, s famózním ost a tak nějak víc uvěřitelný. Ale hlavně, je to zase výborný film. Olmer mě s tímhle svým kombem celkem dostal. 8/10
9 986 bodů
7
Těžko říct, zda toto dílo kvalifikovat jako inspiraci, pomrknutí, či rovnou vykrádaní, když jde o film stejného tvůrčího týmu Co je vám doktore? Jen se změnou místa, národnosti hrdiny a konce. Zbytek se až nebezpečně podobá již zmíněnému filmu, ale na rozdíl od něj mu chybí víc hlášek (Jedno stání je málo) a přebývá tvůrčí trademark (POV kamera a nelogické osvětlení). Vyzdvihnout musím ale samotného Svěráka, který touto rolí dozrál z neherce na herce a plusové body dávám za jeho výkon. Zbytek mě bohužel tolik neoslovil.
Sajrajt
119 bodů
10
Film až moc ze života. Nejoblíbenější ze Svěrákových perel se skvostnou kamerou, Stivínovou hudbou s hořkou ústřední písničkou, lidské postavy s civilním hereckým projevem. Výtvarně vystižený skanzen 80.let !