Hra

83%

Komentáře a recenze 26

Dle počtu bodů
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
8.5
Jestli existuje režisér, který dokáže svého diváka bezezbytku vtáhnout do děje, pak je to David Fincher; i zdánlivě nepravděpodobný scénář v jeho režii překvapuje uvěřitelností a precizností, přestože se nebojí hnát děj úplně na hranu. V tomto případě měl také štěstí na volbu ústřední bratrské dvojice - Michaela Douglas a Sean Penn odvedli skvělou práci.
Pete69
Pete69
29 851 bodů
8.5
Geniální scénář, perfektně natočeno. Michaelovi Douglasovi sedla role jako prdel na hrnec a těžko si v této roli dokáži představit někoho jiného. Thriller s prvky hororu, tajmnem a napětí by se dalo krájet, co více si přát. Já se na tento film podívám vždy rád.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 422 bodů
9
Námět tohoto snímku je svým způsobem upravený příběh klasického sci-fi ´Total Recall´ (1990, 2012), ve kterém se obyčejný stavební dělník za pomocí implantací vzpomínek stane tajným agentem. V tomto snímku se pro změnu zase nějaký multimilionář stane součástí nějaké akční hry, kterou od svého bratra dostal jako dar k narozeninám. Stačilo se jen zaregistrovat, projít patřičnými testy a zdravotní prohlídkou. A je to celé promyšleno skutečně solidně. Do pocitů hráče je totiž vtažen i divák, neboť stejně jako hlavní hrdina neví, kdy ta hra vlastně začala, kdy ještě trvá a kdy už ne. Oproti výše zmíněnému sci-fi, se však jedná o vcelku napínavý psychologický thriller, který si zahrává s veškerými smysly oplývající zdravý rozum. Temnější atmosféra plná nejistoty a pozdějšího zoufalství v rámci paranoie a strachu z obyčejných životních stereotypů dává plnou důvěru se do něčeho takového po divácké stránce ponořit a plnohodnotně také prožívat každou stresující chvilku. Při reálném pohledu se jedná o těžce bizarní hru, neboť hráč vlastně na samém začátku vůbec neví, do čeho vlastně jde. Vše je utajeno v rámci překvapení a stoprocentního prožitku. Hra se nejenže přizpůsobuje životu hráče, ale patřičně vše také upraví, takže o zápletky a osudové zvraty jedinou chvilkou není nouze. Vše striktně sází na moment překvapení, což se daří. Stejně jako daný hráč, se v tom nakonec může ztratit i divák. Obzvlášť na konci před ukončením hry hodně stresovou chvilkou, která je absolutním vrcholem osobního psychického vyhoření. Opravdu je to ještě hra nebo se to poněkud vymklo z rukou? Scenáristiky i režijně dobře odvedená práce. Když pomineme platné zákony, které by realizaci takové hry zhatily, šel by někdo z diváků do něčeho takového?
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
8
Jo, podlehl jsem tomu i přes tu celkovou banálnost děje. Nemůžu si pomoct, přestože vím, že bych měl.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
8
Fincherova hra s divákem, který do poslední chvíle netuší, která bije. Parádní paranoidní thriller s dost přesvědčivým Douglasem. 8/10
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
10
Tenhle film zraje jako víno. Po filmu Sedm jsem očekával strašně moc a pak jsem byl malinko zklamaný. Dnes s odstupem a se znalostí různých zážitkových firem a eventových organizací musím říct, že tohle je hodně zajímavá podívaná. Neskutečná deprese, výborný Douglas a femme fatala Deborah Unger. Tohle bude časem kultovní biják.
lamps
lamps
15 156 bodů
8
Typický Fincher. Scénář je do detailu propracovaný, sálá z něj stupňující se napětí a v tomto případě i zvyšující se úzkost o osud hlavního hrdiny, který hraje vlastně proti všem. Ponurá výprava, vynikající Douglas a množství brilantních režijních vychytávek, tím vším se může Hra pochlubit a to všechno pracuje v tak šlapající symbióze, že je radost se na to dívat. Velkým otazníkem je podle mě jen závěr, který je určitě dobře natočený, Fincherovi do té jeho mozaiky jistě skvěle zapadal a dokázal mě i docela dost šokovat, ale já jsem prostě tak jednoduché vysvětlení tak velké zápletky nečekal, takže nakonec o fous stupeň dolů.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
8
Natáčení Vetřelce ³ se stalo pro celovečerně debutujícího Davida Finchera synonymem pro noční můru, již tehdy zkušený klipař a reklamní tvůrce (bez žádné filmové školy!) rázem uvažoval o předčasném ukončení filmové kariéry, scénář k Sedm ho ovšem rychle donutil změnit názor, kdy si Fincher mohl do portfolia zapsat právem jeden z nejvíce vychvalovaných filmů v historii kinematografie a získat si jméno režiséra, kterého se v budoucnu vyplatí sledovat. I kdyby nutně kvality Sedm nedokázal předčit. Fincherův třetí film Hra měl v roce 1997 smůlu právě v tom, že přišel po Sedm. I když ovšem Fincher rozhodně natočil několik lepších filmů, na Hru by se přeci jen zapomínat úplně nemělo. Fincher se po Sedm mohl opět osvědčit jako tvůrce, který je schopen pracovat s atmosférou i napětím, dostávání se hrdinům pod kůži i gradování vyprávění. Stejně jako u pozdějších Fincherových filmů Úkryt a Zmizelá šlo snadno vydedukovat, že Fincher inspiruje a tak trochu i vzdává poctu mistrovi napětí Alfredu Hitchcockovi a především byla radost sledovat Michaela Douglase a jeho fenomenální podání hlavního hrdiny Nicholase van Ortona, kdy se Douglas mohl skrze své herecké podání naprosto uvolnit a podat velmi komplexní výkon, kdy dochází i k poměrně svěžímu charakternímu vývoji, který ovšem působí naprosto přirozeně a ukazuje, že Hra na svém hlavním hrdinovi stojí zhruba stejně jako na hře s napětím a atmosférou. Hra je film, kde dochází ke konfrontaci mezi realitou a paranoiou, u hlavního hrdiny je velmi patrná zoufalost, deprese a atmosférou by se rázem málokterý současný film dokázal Hře vyrovnat. Do toho hraje správně mrazivý soundtrack Howarda Shorea (především hudební motiv s názvem Harlequin Clown), který v průběhu filmu dokazuje, že je klavír nádherný hudební nástroj a především se u Hry ukázalo, že Fincher skutečně perfekcionisticky dbá na audiovizuální stránku. A i když si díky tomu časem vysloužil pověst tvůrce, se kterým již brzy žádné studio nechtělo pracovat a proto se Fincher uchýlil na Netflix (kde si díky neschopným dramaturgům a účetnímu vedení může téměř každý točit, co chce), diváci už na počátku Fincherovy filmové kariéry dostávali jen to nejlepší ovoce. Hra má bohužel jeden zásadní handicap - svůj závěr. V samotném základu by závěr mohl fungovat jako poměrně překvapivá a přeci jen dojemná tečka, háček je ovšem v tom, že se spolu s ním objeví i několik děr v zápletce a ze Hry se rázem stane tak trochu podívaná, která snahou o finální zvrat zničí vše, co celou dobu budovala. Hra s divákem je v tomto případě dost možná i synonymem pro facku, do velké míry i pro ledovou sprchu. Onen závěr se pochopitelně s odstupem času dočkal rozporuplného přijetí, kdy někomu tahle hra s diváckou důvěrou přijde skvělá a jsou odpustit všechny ty díry v zápletce. I díky svému finálnímu rozuzlení a následnému povědomí o závěru není Hra film, který by vlastně vybízel k opakovanému sledování. Což se třeba právě o Sedm či dalším filmu Finchera Zmizelá říct nedá. Čerstvý šedesátník David Fincher za svou kariéru rozhodně natočil lepší filmy, Hra si ovšem své uznání 25 let od premiéry zaslouží. Fincher tehdy po Sedm sice divákům nenaservíroval další michelinské menu, natočil ovšem minimálně thriller, který je dodnes právem ceněn a po celou dobu v něm skvěle funguje napětí i práce s atmosférou. Jen je u něj škoda, že někdo zapomněl vystřihnout posledních pár minut....
Danny F.
Danny F.
11 166 bodů
5.5
Bylo to vcelku i zajímavé s pocitem, zda jde vážně o hru nebo o skutečnost.
hrumsrt
hrumsrt
9 329 bodů
10
Kde jinde říkají jak jde o další Sedm, ale nedaří se, já se tiše chychotám... David Fincher je génius, který od dráždivých hudebních videoklipů přesedlal na filmovou tvorbu a tehdy dostal svět filmu muže, jehož perfekcionismus se patrně dá přirovnávat k Cameronovi, akorát že tady se asi tolik neřve.. Naprosto výkladní thrilleroidní drama z devadesátkového portfolia. Typická postava Michaela Douglase jako Nicholase je klikař, když dostane od brášky dárek k narozeninám, jaký bych si přál po každým vánočním stromečkem - zážitek, kde nevíte jestli je to ještě realita nebo fikce. Přes svoji všední skepsi a paranoiu je Nicholas zkoušen v svojí vlastní představě. Jediné, co víte, je že jste ve hře, v níž může být zapojený naprosto kdokoli z těch, které znáte ale současně i z "křoví" okolo. Ale je to ještě hra, když jste existenčně znemožněn a nahánět kdekým? A komu si máte stěžovat, když nemáte žádná pravidla, žádný únikový manuál? Na prolínání detektivního a takového postapokalyptického rázu si tvůrci ulítávají na kritice kapitalismu.. Příběh není sice zpětně asi tak geniální, když už vidíte, co všechno byly jakési checkpointy, kterých se Nicholas byl nucen držet, ale pořád platí, že jde o naprosto epický zážitek. Paranoidní série záhad a tajemství, kde nutně potřebuji vědět, o co komu jde. Nejlepší dar je zážitek! A jedním z těch pamětných v rámci filmu je i Hra! 100%