Recenze filmu Čarodějka: Druhá část

65%

Komentáře a recenze 11

Dle relevance

Co říkají kritici

AI souhrn názorů odborné veřejnosti

Čarodějka: Druhá část od režiséra Jona M. Chu pokračuje v příběhu o Elphabě a Glindě, ale nedosahuje kvality prvního dílu. Kritici se shodují, že film má výrazně slabší hudební čísla a trpí chaotickým dějem. RogerEbert.com přesto vyzdvihuje: „Skutečné speciální efekty vycházejí z hluboce procítěných výkonů Cynthie Erivo a Ariany Grande, když se vztah mezi Elphabou a Glindou vyvíjí komplikovaným způsobem.“

Většina recenzentů označuje pokračování za zklamání. MovieZone.cz nešetří kritikou: „Druhá Čarodějka zahodila vše, co dělalo první film zajímavým, absolutně nenaplnila potenciál epického finále a nakonec ještě nepřispěla ani pořádnými hudebními skladbami.“ Film přesto komerčně uspěl a v českých kinech se umístil na druhém místě žebříčku návštěvnosti ve svém premiérovém týdnu.

  • Vynikající herecké výkony hlavních představitelek
  • Vizuálně působivá výprava a kostýmy
  • Působivé taneční choreografie v některých scénách
  • Slabší hudební čísla ve srovnání s prvním dílem
  • Chaotický děj a nelogické změny v chování postav
  • Nevyužitý potenciál vedlejších postav
i
iDNES.cz
55%

Hravá nadsázka studentského soužití budoucích čarodějů, která odlehčovala první část, zmizela, v pokračování se více káže, mudruje a slzí, o ledabylém propojení s původní předlohou nemluvě.

Kinobox.cz
40%

Druhý díl epického fantasy muzikálu bohužel nedostál tomu, co prvním dílem sliboval. Zatímco ten pomalu a trochu rozvlekle připravoval podhoubí pro solidní psychologické drama, Druhá část nabízí především vypravěčský chaos, kde postavy ani tak neprodělávají vývoj, jako spíš z minuty na minutu mění názor. Je to hlavní příčina toho, že se filmu nedaří vzbuzovat emoce, i toho, že vývoj vyprávění nedává příliš smysl.

P
PlotPoint
90%

Druhá část efektivně navazuje na to, co fungovalo v prvním filmu, zároveň ale rozvíjí postavy a jejich vztahy, prohlubuje příběh a chytře ho propojuje s příběhem Čaroděje ze země Oz, přitom nejen výraznými vizuálními pomrknutími. Jon M. Chu zde dokazuje schopnost kombinovat audiovizuální bravuru, choreografii a hudební čísla s hloubkou charakterů a dramatickým napětím, díky čemuž má film šanci zaujmout nejen oči, ale i srdce diváků.

Č
80%

Čarodějka: Druhá část je bezesporu velkolepou podívanou, i když o něco méně než první polovina. Příběh plynule navazuje tam, kde přestal a propojuje se i s Čarodějem ze země Oz. Některé prvky jsou trochu uspěchané a je škoda, že je Chu trochu nerozvedl i vzhledem k delší stopáži. Snímek je však věrnou adaptací své divadelní předlohy a tvůrci opět dokazují, že prostě umí převést muzikál na velké plátno se vším všudy – od výrazných vizuálů, přes scénografie až po pompézní hudební čísla. Čarodějka se prostě nestydí za to, že je muzikálem, a to je dobře.

N
Novinky.cz
50%

Navzdory příjemnému faktu, že dvojka je o necelou půlhodinu kratší než první díl, baví podstatně méně než jednička a poměrně se táhne. Průměrně napsané dialogy, na nichž se znovu podílely Winnie Holzmanová a Dana Foxová, děj tentokrát příliš neposouvají. Alespoň jej pozvedávají dobře odvedené muzikálové party, zejména v podání Grande, přestože jsou hudebně i obsahově o něco méně chytlavé než ty loňské.

F
FFFilm.cz
30%

Po prvním filmu jsem choval naději, že příběh je pouze nakousnut a o rok později se uzavře a epicky vyvrcholí. Bohužel, druhý film vypadá podstatně laciněji, je mnohen hůř zrežírovaný a chybí mu všechno to, co činilo první film aspoň snesitelným. A děj nedává smysl nejen v návaznosti na starého "Čaroděje ze země Oz", ale ani v návaznosti na první "Čarodějku", což je vskutku bizarní.

M
Moviezone.cz
30%

Druhá Čarodějka zahodila vše, co dělalo první film zajímavým, absolutně nenaplnila potenciál epického finále a nakonec ještě nepřispěla ani pořádnými hudebními skladbami. Vše je horší. Vše je hloupější. Ztráta času.

i
iROZHLAS.cz

Každý díl Čarodějky stál zhruba 150 milionů dolarů. Filmy natočené za víc než tři miliardy korun by ale publikum neměly nudit. Sledujeme tedy další výpravnou produkci, u které „více má být více“ pro producenty, ale ne pro publikum. 150 minut jediného filmu namísto dvou by úplně stačilo.

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.