Psychologický thriller Dcera divočiny bohužel k psychologii přistupuje moc povrchně a navzdory tomu, že nenudí a mění své žánrové polohy, nedokáže uspokojit nad rámec thrillerové jednohubky. Ben Mendelsohn a Daisy Ridley pozvedají příběh o výchově uprostřed divočiny, která se v dospělosti připomíná neutěšitelnými obavami, a režisér Neil Burger umí s rozesetými motivy srozumitelně pracovat. I tak zanechává spoustu dějových mezer a nejasností, jež nahrazuje triviálním žánrovým konceptem.
Komentáře a recenze 9
Dcera divočiny zásadně postrádá momenty pochybností. Burger a jeho tým nešponují drama a zapomínají na to, že psychologii postav a jejich rozpoložení z pěkných záběrů Alwina H. Küchlera nikdo nevyčte. Naštěstí lze stále poslouchat zastřený hlas Bena Mendelsohna, který se snad pro hraní záporných postav narodil.
Velmi zajímavá zápletka i obsazení vyústí v překvapivě nepřekvapivý film. Naznačeno je tu hodně slibných témat, jako hluboké spojení s přírodou a umění v ní přežít, stejně jako život oběti obrovského traumatu. První polovina je dost slibná, ale psychologický snímek se přehoupne do nepříliš zajímavé honičky v lesích a my jen čekáme, zda učeň předčí svého mistra a vpálí mu do obličeje (spolu s kulkou) nějakou jeho omílanou frázi.
Díky kameramanovi Alwinu H. Küchlerovi se na to celé vlastně celé kouká příjemně. Neil Burger servíruje neurážející řemeslo, Daisy Ridley dokazuje, že má herecký potenciál, pořád tak trochu nedoceněný Ben Mendelsohn servíruje další působivý výkon a je na celém filmu tím nejlepším. Zbytek filmu je ovšem ukázkou nevyužitého potenciálu, prezentací toho, že neskrývá dvakrát mnoho zajímavého. Mix psychologického dramatu a survival thrilleru tak dohromady moc dvakrát nefunguje, přesto výsledek skutečně dvakrát neurazí….
Helena vyrůstala jako malá v lese, kam její otec unesl její matku. Teď jí je třicet, dala se dohromady, ale když zjistí, že táta utekl z vězení, ví, že se bude muset vlastní minulosti postavit. I kdyby to mělo být se zbraní v ruce. Potenciálně zajímavé psychologické drama nebo survival thriller se díky nešťastnému způsobu vyprávění a celkové prázdnotě proměnilo v utahanou nudu se snaživými herci, která se ale nikdy pořádně nerozjede a výraznější dojem nezanechá.
Tento film neuspokojí ty, kteří hledají rychlé vzrušení a snadné odpovědi, ale pravděpodobně s vámi zůstane ještě dlouho po skončení titulků.