77%
Air: Zrození legendy
Příběh obchodníka Sonnyho Vaccara, jenž stojí za legendárními teniskami Air Jordan.

Recenze: Air: Zrození legendy

Kinobox.cz
65%

Ben Affleck úspěšně splnil zadání a vytvořil poutavou reklamu na tenisky. Zvládl zkrotit upovídaný scénář, a přestože encyklopedii filmového jazyka v žádném ohledu nepřepsal, zpracoval klíčovou kapitolu z dějin sportovního marketingu zcela kompetentně. Nic víc, nic míň.

29 761 bodů
7
Pravdivý příběh, který chytí za srdce hlavně Američany. I já jsem však obdivoval, jak Michael Jordan kouzlil s míčem, ale to, že byl hlavním hrdinou v posunu značky Nike kupředu jsem netušil. Ben Affleck, Matt Damon.. to je záruka určité kvality a skutečně se tento film povedl. Má to spád i šťávu. Pěkné.
8
Někde mezi reklamou na Nike a oslavou Michaela Jordana se skrývá výtečně napsaná a sympatická podívaná, která ze zdánlivě nezajímavého námětu zvládla vymačkat zhruba stejné maximum jako Fincherova Sociální síť. Affleck a Damon si po Dobrém Will Huntingovi a Posledním souboji připisují třetí společnou scenáristickou trefu, Affleck poté na režijní židli dokazuje, že po tvůrčí stránce zraje. I díky tomu se na Air: Zrození legendy bude ještě pár dní po zhlédnutí vzpomínat moc hezky a půjde brát do budoucna jako důkaz, že se dost možná nevyplatí podceňovat zdánlivě nezajímavé náměty. Výsledkem totiž mohou být přesně takováto milá překvápka.... Více zde
9 284 bodů
7
Že Ben Affleck není vůbec špatný za kamerou jsme se mohli několikrát přesvědčit už dříve, a že dost možná je v těchto profesích lepší než než jako herec, je nakonec asi taky pravda.. Tenhle rok zatím jede na tematické vlně různých značkových originů a sporů o duševní vlastnictví, začal to poněkud opomíjený Pinball a nakopnul pak zatím pořád nejlepší Tetris, když tenhle trojlístek pak uzavírá právě nejnovější Air.. Takhle, stejně jako Tetris si tenhle snímek naprosto fantastický své drží dobové kouzlo, které navíc v tom americkém hávu působí zdaleka nejlépe (ovšem absurdní Rusko to není..). Air jsou příběh o vzestupu firmy Nike a jejím mistrovském tahu při all-in sázce na spolupráci se začínající basketbalovou hvězdou.. A jak asi tušíte, tak Air je znám především ve spojení "Air Jordan", kdy dneska se už normálně říká bez toho Air, nicméně takhle je název aspoň více tajemnější.. Na necelé dvě hodiny se stáváme součástí vyjednávacího procesu o nové marketingové tváři značky, kdy celý proces vede fantastický obtloustlý Matt Damon, který zase dokazuje, že má na výběr projetků čuch a tady se spolupráce z Willa Huntinga jasně osvědčila a zase funguje.. I když si myslím, že v Evropě to nebude takový trhák především pro svoje dosti amerikanistické srdíčko (viz. třeba na sílu tlačené "Born in the USA"), tak mě to v takovéhle oslavné podobě vůbec nevadí.. Tohle je totiž v jádru současně pocta jednomu z největších sportovců všech dob - Michaelu Jordanovi, navíc při vzpomínce na doufám pořád dosti nedávnou seriálovou pecku Last Dance, jde o další funkční tah, který vyloženě můžu.. Občas to je lehce přidané, aby to více sedlo stylu příběhu a postavy jednají někdy trošku vyhroceně jen aby umocnili aktuální projev, ale ve výsledku mě to fascinuje.. Ve zkratce příběh o šibeniční sázce na jednoho mladíka, která mohlo potopit nejen několik rodin ale možná jednu z největších amerických firem NIKE (prý to čteme celý život špatně).. Akorát, že tím klukem byl Michael Jordan "MJ" a zbytek příběhu už píší dějiny... Příběh o tom, jak jméno získalo cenovku. 75%

Dodatečné informace

Původní název:
Air (více)