Muž jménem Otto

77%

Komentáře a recenze 17

29 851 bodů
8
Těšil jsem se na adaptaci filmu Muž jménem Ove, který je mimochodem skvělý.. zde hraje jeden z mých nejoblíbenějších herců vůbec.. to nemůže dopadnout špatně.. Bohužel jsem Tomu Hanksovi vůbec nevěřil roli starce, který se neztotožňuje s moderní dobou a jeho zapšklost nebyla tak věrná, jako ve skandinávské verzi. Film hodně hraje na citlivou strunu diváka a je to větší Hollywood. Skandinávská verze je prostě ledově chladná a citlivá tam, kde se to hodí.

Přesto je to skvělý příběh, který nechá chladným málokoho, Tom Hanks skvělý i když se mi více líbil Švédský Ove. Zpracování je moc hezké a přes pár klišé scén je to prostě krásný doják. Ove byl za 90%, Otto za 80%.
7
Muž jménem Otto je oproti svému švédskému předchůdci vděčnější a krapet méně odvážný, výsledek je přesto milou záležitostí a dalším hereckým koncertem Toma Hankse. V zásadě by šlo říct, že se obě verze něčím doplňují, kdy dost možná Muž jménem Otto svádí k většímu emocionální zásahu než jeho švédský předchůdce. S klidným srdcem se tak dá říct, že jde o vzácný případ, kdy není americká předělávka evropského hitu úplně zbytečná....Více zde
avenis
avenis
8 145 bodů
7
Starý muž, perfekcionista a mrzout, se chce zabít a nějak se mu to nedaří. Díky mladé rodině odnaproti a díky jiným okolnostem má pořád jiné, důležitější povinnosti...
Mistrovství Toma Hankse neutuchá ani před sedmdesátkou. Jeho škarohlíd je prostě dokonalý a vážně míněné přípravy na sebevraždy vyznívají ve své tragice i lehce komicky. Líbí se mi volba jeho syna Trumana do role mladého Otta, který otce prozrazuje nejen podobou, ale i jemnými detaily v pohybech a v mimice. Mé nadšení však končí u Mariany Treviño, která mi připadá i na Mexičanku až moc pohyblivá.
Oceňuji kameru a barevné tóny, které jsou v celém filmu nádherně harmonické.
Mikik4444
3 909 bodů
10
Perfektní !!!
slord
slord
3 832 bodů
7
Príjemný film, ktorý občas až priveľmi hrá na city. Tá premisa je celkom ohraná, nič extra nové neponúka, ale vlastne v tom čo chce robiť funguje na jednotku. Tom Hanks je neprekvapivo super a jeho nevrlého bručouna si užijete. Milá a dojemná vec, ktorá nie je ničím prevratná a vybočujúca, ale čas s ňou strávený vôbec neľutujem. 7/10
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8
Starý a nerudný Otto si přeje po smrti manželky sám ukončit svůj život, ale jako by mu to osud nedovolil. Pokaždé, když se o to pokouší, něco se stane a Otto to musí dát do pořádku, čímž pomáhá stále více lidem kolem sebe. Film je velmi solidním mixem dramatu a komedie, kdy popotahovalo a slzelo snad celé kino. Lidský příběh vás určitě zasáhne u srdce a pokud jste se potýkali se sebevražednými myšlenkami nebo jste se i o něco pokusili (jako já sám), myslím, že to na vás zapůsobí ještě víc. Předlohu ani švédskou verzi filmu neznám, ale Hanks spolu s ostatními se s tím poprali parádně a dokázali to skvěle přenést do amerického prostředí. Scéna s vlakem, kdy mladí tragickou scénu natáčí, než aby něco sami udělali, byla až strašlivě realistická. Škoda, že tak málo lidi dnes ochotně podá pomocnou ruku. Hodnocení: 80 %
2 481 bodů
9
9/10
JaraSlama
JaraSlama
1 966 bodů
8
Tom Hanks si hlavní roli neskutečně užívá a vy mu věříte každičký pohled do kamery. Naopak ostatní herci jedou dost průměrné výkony, kde chybí ta přesvědčivost. Proto jsem se také ke konci přistihnul že mi záleží čistě jen na hlavním protagonistovi a na nikom jiném. Vypíchnul bych vizuál, který je špičkový. Scénář trochu pokulhává, kde závěrečný payoff není tak silný, tudíž nemůžu dát lepší hodnocení.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Tom Hanks je hlavním tahounem a bez něj by americký remake švédského filmu neměl co nabídnout. Milé pohlazení po duši, které má předvídatelný průběh i konec. 7,5/10
Steven47
Steven47
1 361 bodů
10
Mám určité nepsané pravidlo, že když mě film rozbrečí, tak mu opravdu těžko dokážu dát jiné hodnocení než 5*. A ačkoliv je Muž jménem Otto od začátku prvoplánovou hrou na city, na mě to v tomhle případě naplno fungovalo z mnoha důvodů. Jedním z nich je skvělý Tom Hanks, kterému role mrzouta s (doslova) velkým srdcem sedla perfektně. I díky němu fungují komické scény stejně dobře jako ty emotivní a k hlavní postavě si divák vybuduje vztah opravdu jednoduše. Flashbacky dobře přibližují Ottův vztah s manželkou, což rozhodně celkovému zážitku prospívá a minimálně v tomto ohledu snímek buduje určité napětí. Sousedi jsou sice klišovitě napsaní, ale ani jeden z nich mi nepřišel až na pár situací jakkoliv rušivý. Scénář je skutečně vykalkulovaný a ve většině případů lehce čitelný, v kombinaci s ostatními prvky to nicméně vytváří ultimátní feel-good film. Příběh je totiž lidský, vtipný, milý a hlavně dojemný. Objektivně bych zřejmě měl být přísnější, ale Muž jménem Otto mě prostě zastihl v naprosto ideální náladě. Proč si tedy čas od času neužít podobný typ snímku naplno? 9/10