Princezna zakletá v čase 2

61%

Komentáře a recenze 17

9 284 bodů
4
Před třema rokama to byl zázrak, který Princezna zakletá v čase dokázala.. Kombinace časové smyčky a na české poměry zajímavého vizuálu bylo něco, co bych tu nečekal... Bohužel už chápu, že filmy jsou jen byznys a pokud první film vydělá tak druhý být musí, i kdyby měl celou značku nakonec pohřbít... A tohle je jen další případ naprosto zbytečného sequelu, který nejen že ani nemá ambici kopírovat první film, nýbrž on se pokouší o něco nového, co už jde proti značce samotné a ten název už nedává smysl.. Více prostoru pro Křenkovou je tvůrčí hloupost, která dělá z původních hlavních postav jen účelné křoví.. Vypadá to divně, že se stydím, jak jsem tomu loni věřil.. 40%
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
6
Ve druhém příběhu ze světa Oberonu hraje prim čáryfukyně, jak děti nazývají alchymistku Amélii. Když její kolega s tváří Vojtěcha Kotka říká, že „láska nemusí být vždy milostná“, je publiku jasné, že tohle není jen další česká pohádka plná ohraných klišé.
sQelle
sQelle
2 814 bodů
6
Tam kde jednička překvapila, tak tady naopak ubírá. Předat dětem myšlenku o cestování času fungovala dobře. Tady se z opakování jednoho dne úplně sejde. Základní děj je průhledný a místy to šustí papírem až moc. Vydělané peníze se tvůrci nejspíš rozhodli nacpat do CGI, než do komornějších scén jako v jedničce. Takže začátek a konec je přeplácaný CGI, které není vůbec hezké a místy úplně zbytečné (viz. záběr na zem s gryfy, nápisy na obchodech nebo létající kameny a fontána kolem runy elementů). Škoda, jednička fungovala krásně a i tech dvacet minut je cítit. K těm lepším věcem bych přičetl střed filmu, který byl aspoň trošku komornější, hlavní postavu a občasné dobré pokusy o pobavení díky duu Martina Písaříka a Jakuba Ouvína.
Evah
Evah
2 105 bodů
6
Druhý díl je o trochu příběhově horší než jednička, naopak ale z hlediska vizuálu je tu více kouzel a pěkně se na to kouká. Dialogy jsou však pořád často trapné a postavy zní, že by toto samy od sebe nikdy neřekly, zní to pak hrozně nepřirozeně. Písnička se mi na rozdíl od jedničky moc nelíbila a ani se mi nezdá, že bych ji mimo film někde slyšela, předpokládám tedy, že nejsem sama.
  • kouzla
  • dialogy, hádky, trapný humor
  • zbytečně dlouhé
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
Přesto, že jsem první díl neviděl, jsem si tento český fantasy středověk užil. Přívlastek „český“ je opravdu důležitý, protože i přes skutečnost, že se tvůrci enormně snaží, pořád to má svoje limity a na dražší zahraniční produkce se nechytá. Efekty jsou tedy poměrně fajn, ale ne dokonalé, herci občas kostrbatí a lehce strojení. Dějově překombinovaný, přesto předvídatelný a stopáží zbytečně nakynutý unikát, který v nynější české kinematografii nemá konkurenta. Slabších 6/10
Steven47
Steven47
1 361 bodů
8
Druhý díl Princezny zakleté v čase ukazuje, že jednička rozhodně nebyla náhodou a slova o svěžím větru v rámci českých pohádek jsou nadále na místě. Amélie jako hlavní postava sice trochu vyřadí ze hry Ellenu s Janem, na druhou stranu i díky tomu nepůsobí pokračování jako nastavovaná kaše. Objeví se pár nových postav včetně záporáka, žádná z nich však není extra výrazná – s hlavním zlosynem se alespoň pojí celkem zajímavý zvrat. Navenek se film opravdu tváří jako pohádka, což potvrzuje především typický humor, který je však nenásilný, vtípky většinou pobaví a speciálně dua Písařík-Ouvín je tak akorát, aby nezačalo být otravné. Jinak ale snímek svou výpravností inklinuje spíš k žánru fantasy a bere si velkou inspiraci v zahraniční tvorbě. Velkolepější začátek působí trošku zdlouhavě a možná až moc popisně. Ve chvíli, kdy se děj přesune do alchymistického města, se nicméně přejde zpět ke komornosti, která Princezně sluší víc. Samotný závěr je docela narychlo vybudovaný, ale ve své podstatě povedený i emotivní. Nebál bych se zkrátit stopáž a klidně vyřadit nějaké souboje, které se po čase začaly opakovat. Ovšem chápu, že tvůrci chtěli ukázat, jak skvěle umí pracovat s vizuálními efekty. Ty totiž působí až překvapivě dobře. Pochválit musím i soundtrack, který je většinu času výborný a hlavně výrazný. Když se k tomu přidá sympatické herecké obsazení, tak se i napodruhé jedná o hodně příjemnou záležitost. Více takových projektů. 7/10
gabriela-dobosova
1 093 bodů
10
Za mne nejlepší český film posledních let. Dcera 7. let nadšená. Ještě nedoběhly titulky a říká: mami myslíš, že natočí i trojku? A můžu na to jít ještě jednou? Líbí se jí to víc než jednička. Píšu pohled dítěte, přece jen i jim to určené.
Marcos22
Marcos22
994 bodů
6
Princezna zakletá v čase 2 se snaží být velkolepou akční fantasy pohádkou, která však trpí monotónními dialogy, nenápaditými akčními scénami, jež jsou od sebe takřka nerozlišitelné a v první třetině snímku též zdlouhavými táhlými záběry, které na diváka působí značně otravně a nudně. S tím přímo souvisí i neobhajitelně dlouhá stopáž snímku. Filmu tak chybí tolik potřebné tempo, řada scén je zde vyloženě zbytečných a zkrácení o 20 – 30 minut by Princezně pouze prospělo, a to například snížením počtu „vložených“ scén na odlehčenou dua Písařík – Ouvín. Vyjma zmíněných neduhů se najdou i pozitiva. Na Princezně zakleté v čase 2 si nejvíce přijdou na své historici a milovníci českých hradů a zámků, vidět zde tak můžeme zámek Sobotín a hrady Točník, Bouzov, Hukvaldy, Helfštýn či Pernštejn. Záběry na krajinu zde vhodně doplňují dronem zabírané norské scenérie. Za velmi vydařený lze označit taktéž casting dvojky, v němž exceluje Ján Jackuliak v roli Pána run (obdoba Thanose z Avengers) a nádherná Eliška Křenková v roli Amélie. Této dvojici velmi dobře sekunduje trio Kotek – Písařík – Ouvín. Nelze opomenout ani CGI efekty, které v tuzemské tvorbě patří k vůbec tomu nejlepšímu, co může divák vidět. Suma sumárum. Z Princezny zakleté v čase 2 je bohužel cítit ukvapenost při postprodukci, jako by tvůrci chtěli film za každou cenu stihnout nasadit do kin před Vánocemi. To se odráží na nedotaženém střihu Matěje Jankovského a chybné synchronizaci dialogů postav se zvukem (v úvodu snímku nesedí texty s otevíráním úst herců). Ačkoli dvojka nedosahuje kvalit prvního dílu, mohu ji vřele celým svým srdcem doporučit úplně všem. Hercům i filmovému štábu se podařilo na plátno přenést tu obrovskou lásku a nadšení k projektu samotnému, a to je mnohdy víc než technická vybroušenost. Dávám šedesát procent. (8.11.2022, Startovač projekce)
Milena107
729 bodů
5.5
Český film Princezna zakletá v čase 2 pod režisérem Petrem Kubíkem je pokračováním fantazijní jedničky výbornou Eliškou Křenkovou, Markem Lamborou, i dalšími známými českými herci. Film je poměrně dlouhý se svými 130 min., a chybí nám tady napětí či emoce. Některé postavy z prvního dílu by zde vlastně ani nemusely být, spíš tvoří v ději jakýsi komparz. Větší odlehčenost by filmu prospěla.
Zejba
532 bodů
5
No tak je to tu. Člověk měl po svěžím vítru z jedničky trochu z dvojky obavy a obavy se i trochu naplnili. Obavy byli hlavně v tom že jakmile se něco v téhle zemi povede hned se snaží být všichni v dalším kroku megalomani ..no a tím se to zkazí. První indikátor toho, že to není ok, je má dcera, která si jedničku pouští často opakovaně a ráda, ale u dvojky ani nevydržela do konce. O synovi ani nemluvím. Takže fajne je tu pohádka co si nezíská pozornost dětí. Co se týká pohádko-fantasy žánru v naších luzích, tak nadstandart, když se bavíme jen ohledně triků a hudby a kostýmů, ale to ostatní... Upřímně nejvíc mě mlátilo do oka to, že to vypadalo, jako kdyby se chtěli točit dvě verze a nakonec se v pressu zplácalo z obojího něco dohromady. Tvůrci se zamotávali do svého budovaného lóru a měli tendeci všechno vysvětlovat, aby nám ukázali jak to skvěle všechno funguje, ale zabíjeli tím plynulost děje. Z toho filmu se dá vystříhat pomalu 35 minut a nic se pro děj zásadního nestane. Princ s princeznou jsou uplně nadbyteční a v podstatě nemají co dělat ani hrát. Záporák opět, opět a opět, jak tomu u pohádek v poslední době bývá zvykem, tragicky nevyužitý a ve finálním fightu se chová jak trouba aby ho naši troubové měli šanci porazit ... Což je škoda v jedné chvíli to vypadalo, že by jím mohl zatopit jak byl naboostovaný magií, ale nestalo se. Jinak nevím kdo dělal bojovou choreografii, ale většina soubojů byla takových ...no .. zpomalených a tragických na sledování. Ano druhé díly se většinou drží toho, že všeho víc a velkolepěji než v jedničce, ale né takhle prosím .. Do trojky se tedy nepuštějte a pokud ano tak prosím s obrovskou sebereflexí.