Krakonošovo tajemství

60%

Komentáře a recenze 12

29 697 bodů
5.5
Nová pohádka pro letošní vánoce je hodně rozporuplná. Prachař a Sokol.. svérázní moderátoři a baviči, ale nedobří herci. Ondřeje Sokola jsem nakonec i přes jeho necivilnilí projev v roli nešikovného vědce vzal na milost. Sympatická horalka, "zaplaťpanbůh" za Davida Svehlíka, který hraje asi nejlépe za všech... ale František Peterka byl jen jeden a už navždy nesnese srovnání. Příběh je velmi strohý a děj je natažený naštěstí nádhernými záběry krkonošské přírody. Pěkná kamera a hezké záběry v průměrné pohádce, to je za mě Krakonošovo tajemství.
2
Jestli se s tímhle chcete smířit jako s lepší pohádkou, jen protože se tam míň lidí pitvoří (mimochodem krásná ukázka, že bez pitvoření neumíme humor, protože v tomhle filme prakticky není), tak to potěš pánbůh. Katastrofa. Shame on you.
9 284 bodů
8
Spíš než pohádka to působí jako plnohodnotný celovečerní snímek a jasně se odlišuje od těch posledních šablonovitých tuctovek, jaké ČT servíruje na svátky bohužel již několik let. Petr Bebjak je aktuálně jeden z nejzajímavějších československých režisérů a svoje nejlepší období si prodlužuje i na snímek Krakonošovo tajemství. Bál jsem se, jak si poradí s hranicí mýtů a reality a stejně tak, jak přistoupí k legendárním Krkonošským pohádkám, na kterých jsem i já vyrůstal. Od povedeného castingu po tyhle letmé pomrknutí za kultovním večerníčkem se všude daří.. Moc se mi líbí obsazení, jemuž vévodí David Švehlík, potvrzující svoji pozici jednoho z nejlepších herců svojí generace. On tuhle šedou eminenci Krakonoše ztvárnil, jak bych si ani nepřál a přidal té postavě tolik různých vrstev, že z něj máte jak strach tak k němu vzhlížíte. Ale překvapivě ani Ondřej Sokol nezaostává a je vidět, že s Bebjakem si rozumí a on ho dokáže vyvádět z těch jeho debílků k něčemu zapomatovatelnému.. A to pořád nejsme u toho hlavního páru, okolo kterého se tahle pohádka točí (ne, nic jiného než lásku jsme ještě pořád nevymysleli), který obstarávají dva ještě pořád neokoukaní herci. Dohromady představují svůj vlastní příběh, který je navíc doplněn samotnou Krakonošovou mytologií. A i když jde možná o moji chybu anebo samotné nostalgické nastavení, tak právě příběh cizince z Hůrky mě zajímal daleko více než ten tradiční milostný blábol... I když s očekáváním vánoční pohádky spíše narazíte, tak namísto toho dostanete opravdu zdařilý film, jaký by mohl televize zdobit častěji. Moc milé překvapení! 70%
Floridsky
4 376 bodů
6
Nejlepší televizní pohádka za dlouhá léta.
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
3
Hot Švehlík a nebohá Liduška, která půl filmu stele neschopnému Krakonošovy postel.
kknk2
kknk2
2 949 bodů
7
Z druhé vánoční pohádky se vyklubala vcelku slušná a nečekaně komplexní podívaná. Výprava mi přišla decentní v porovnání se zažitou kýčovitostí tohoto žánru u nás, obsazení a jím ztvárněné hrdiny taky schvaluji; zajímavý příběh se nezasekával na zbytečnostech. Stálo za vidění.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 211 bodů
1
Tohle byla taková blbost že sem to ani nedokoukal.dali tam asi dva nejsliztejsi herce současnosti,a to idiota Sokola,a uchyla Prachaře,těmhle bych zakázal hrát ve filmech, úplně.dialogy jalové, prostředí fádní, herecké nevýkony,k smíchu a celkově hrůza. NEKOUKATELNE
Veronika Rada
Veronika Rada
909 bodů
8
Pohádka která by mohla předcházet večerníčkům o Krakonošovy. Zajímavé pojetí legend o duchách hor a jejich pokladech spolu s nádhernou krajinou, kostýmy i podmanivou hudbou a dobrými hereckými výkony. A jako bonus Jakub Prachař jako hradní pán.
jan-hrouda
863 bodů
8
Přiznám se, že mi o Vánocích už ty český pohádky lezou trochu krkem, ale vzhledem k tomu, že na Krakonošovi jsem vyrůstal, dal jsem filmu šanci. A nakonec jsem byl velmi příjemně překvapen. Pro mě jde o jednu z nejlepších porevolučních pohádek, která neni infantilní, pitvořivá, poloretardovaná a strojená, ale naopak sympaticky trochu temnější, relativně dobře napsaná, výborně herecky obsazená a prostě celkově velmi důstojná. Zejména díky Sokolovu running džouku s psaním knihy navíc místama i opravdu vtipná. Jasně, scénář má asi pár sporných momentů, ale dojem mi to nezkazilo. Klidně bych si od režiséra Bebjaka nechal líbit pokračování nebo jinou podobně zručně zpracovanou legendu.