Úsměv

62%
Úsměv

Doktorka Rose Cotterová se rozhodne, že začne zkoumat strašidelné okolnosti, které neumí vysvětlit. Přiměl ji k tomu bizarní a traumatický incident, ve kterém figurovala jedna z jejích pacientek. Aby ze své nové děsivé reality vyvázla živá, bude se muset vypořádat i se svou problematickou minulostí.

Recenze: Úsměv

Kinobox.cz
35%

Co se týče strašení, je založené především na velmi standardních lekačkách následujících nesmyslně pomalé šourání po chodbách. Finn příliš nevyužívá možnosti monstra měnícího dle libosti podobu, spoléhá na celkem rutinní bafání a vyskakování ze stínu. Monstrum je v Úsměvu obecně dost líné a strašidelných scén je tu překvapivě málo. Zato je v něm mnoho hloupých dialogů typu: „Já rozhodně nejsem blázen, ale mám konečně oči dokořán a vím, že mě pronásleduje démon – proč mi nevěříš? Ty mě nemiluješ?“

2
Je to jako by někdo sebral náhodného člověka z ulice a oznámil mu, že mu právě unesl rodinu a pustí ji jen tehdy, když ten člověk do týdne natočí další film Ariho Astera - jinak si ty nemotivované rotace kamery uprostřed rutinně splácaného hororu neumím představit. Jediný zdroj energie tu je místy legračně pitomé chování protagonistky, to ale výsledek nezachrání od naprosté nudy.
6
Parker Finn má rozhodně šanci něco hororovému žánru dát, jeho celovečerní debut ovšem ve finále působí spíše jako trenažér na vyváženější a funkčnější horor. Z Úsměvu minimálně netrčí výrazná rutina, na kdovíjak výrazný hororový zápis to ovšem v součtu nestačí.... více zde
9 284 bodů
6
Letošním nejlepším hororem i přes tenhle "výsměch" zůstavá pořád o třídu lepší Barbar... Sterilní Smile sice dopřeje více děsivějších momentů, kdy obzvlášť v první polovině snímku se mu podařilo mě párkrát postrašit, ale toť tak nějak vše. Sosii Bacon si moc dobře pamatuji z 13 Reasons Why a byl jsem zvědavý jestli dojde jako většina jejích seriálových kolegů dál než do hororové rutiny... A odpovědí je, že nikoli. Místy až bohužel trapně vtipný Úsměv zase zapadne do hororové šedi a nikdo si na něj za pár let spíše nevzpomene. Genererická hororová filmařina, která sype jeden jump-scare za druhým. Úspěšně znuděná cesta v dalším primitivním příběhu, že jsem si tak možná posteskl za králem žánru Zhasni a zemřeš. Rychle mě smích přešel a tohle jednou stačí. 50%

Dodatečné informace

Původní název:
Smile (více)