hrumsrt
10 777 bodů •
10
Co dělají Pelíšky odlehčenou cestou tlačenou přes kontrast s vřelostí rodinného krbu, tak letošní Vlny vypráví naprosto bez servítek.. Bylo krásně, rok 1968 a všechno šlo k lepšímu, socialismus s lidskou tváří v čele s demokratickým Alexandrem Dubčekem a válečným vítězem Ludvíkem Svobodou, a po dvaceti letech vzpomatovávání se socialismus konečně začal opět vykazovat liberální tendence. U toho všeho byl Československý rozhlas, denní doprovod každého z občanů společného státu, který odvážně vybízel lid k politickému uvědomění, jak krásně to vypadalo.. Jenže všechno, co se budovalo změnila noc mezi 20. a 21. srpnem téhož roku, která Československo na dvacet let zasekla.. Projekt, který Mádl připravoval několik let, válcuje kina, právě když Rusověti drtivě dokazují, že na nich se čas nepodepsal, že u nich komunismus nikdy neskončil.. Bezchybně vedený příběh kombinující osobní roviny postav s autenticitou dobových záběrů, když se v intervalech střídají, kdo zrovna udeří s větší intenzitou.. Málokdo mě provázel na obrazovkách tak jako Jirka Mádl, z kultovních teenagerovský komedií přes kdejaké pohádkové účasti až za kameru, odkud teprve dokazuje, že má českému filmu co nabídnout.. Vlny jsou sice tematicky návrat k jistotě českého filmu, ale nejen, že jsou to nejlepší z tuzemské tvorby v 21. století, ale navíc hravě snesou srovnání s čímkoli v rámci světové produkce.. /viděno v kině/ 100%