Kapky

53%

Komentáře a recenze 8

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 851 bodů
5.5
Velmi slibný až komediální začátek mě opravdu bavil. Myslel jsem, že to bude komedie o lupiči amatérovi a že si užiju pěknou legraci. Postupně však scénář začal plavat do zmatených vod a proměna v thriller se moc nepovedla. Stravitelná jednohubka, která mi určitě v žaludku nezanechá žádné následky.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 421 bodů
5.5
Jako samostatný film se to víceméně potácí nad propastí, ale více spíše osloví diváky seriálu ´Jak prodávat drogy přes internet (rychle)´ (2019-21), kde měl své míst drogový dealer Jakob Otto, který se sice už v první sérii omylem zastřelí, ale diváky tak nadšeně svým charakterem oslovil, že nakonec dostal svůj film. Odkazem na onen seriál to začíná i končí, a to jeho neslavným koncem, ale kdo seriál neviděl, skutečně to nijak nevadí. Film se prezentuje jako retrospektiva. A tak tu máme prequel k seriálu v podobě celovečernímu filmu, který se snaží být seriálu věrný a zároveň se snaží o originálnost ve vybudování své dějové linie. Jakoba Otta poznáváme už v dětství, kdy byl značně ovlivněn výchovou své babičky a vítězstvím v breakdancu nad Leonardem DiCapriem. A když dospěje, živí se se svým bratrem jako kriminálníček, dokud nenarazí na balkánskou mafii. To už se teprve začnou dít věci. Tvůrci výše zmíněného seriálu pracovali i na tomto prequelu, ale stejné zábavy nedosáhli. Ono je to především tím, že je dost podstatný rozdíl dělat na půlhodinových dílech seriálu a na stopáži celovečerního seriálu. Stejná energie a švih prostě souběžně nikdy fungovat nemohou. Daný humor tak spíše padá do trapnosti a tvůrčí myšlenka se jakoby vytrácí do ztracena. Ale snaha se cení. To zase jo. Takže vznikla jakoby rádoby komediální gangsterka, poukazující na životní úděl podivína Jakoba Otta, ze seriálu ´Jak prodávat drogy přes internet (rychle)´ (2019-21), který se nakonec omylem zastřelí pistolí vyrobenou na 3D tiskárně. P. S. Tarantino je prostě nenahraditelný. P.P.S.  Scéna svatby homosexuálů středního věku by se u takového filmu tolerovat mohla, ale protože je film ze stáje Netflixu, který si to vynucuje, spíše z toho tradičně číší odpudivost.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Kapky režiséra Charlieho McDowella mohou v průběhu sem tam evokovat thrillery Alfreda Hitchcocka. Postavy ve filmu nemají jméno, ztvárňují je McDowellova manželka Lily Collins, Jesse Plemons a Jason Segel. Celé to na papíře rozhodně nemuselo znít špatně, za scénářem kromě Justina Ladera navíc stal i Andrew Kevin Walker (Sedm Davida Finchera, Ospalá díra Tima Burtona). V průběhu se to celé vykresluje jako poměrně zajímavé scenáristické cvičení, kdy se jen ukáže, že to celé vlastně nikam dvakrát nevede. Respektive směr, kterým se děj Kapek ubíhá rozhodně zaostane za očekáváními. A také dokáže, že od Kapek se nevyplatí mít dvakrát velké očekávání. Díky faktu, že to celé trvá hodinu a půl nemají Kapky problém s tempem, děj pořád ubíhá kupředu. McDowell dokáže pracovat s napětím, v jistých ohledech z Kapek jakoby vyzařovala snaživá pečlivost, především v tom ohledu, aby bylo sledování divákovi fyzicky nepříjemné za samotné postavy. Největším problémem tak ve finále zůstává, že McDowell nedokáže najít správný tón, kdy to celé má jednu chvíli být skutečně nepříjemný thriller, v jistých momentech to zase koketuje se žánrem černé komedie. A i když Collins, Plemons i Segel snaží a jejich snaha částečně přináší ovoce, ty postavy se u diváka krve nedořežou. A i proto je těžší věnovat vývoji děje a vzájemným dialogovým konfrontacím tolik pozornosti, protože na sílu v oné nepříjemnosti Kapky nikdy nejdou vyloženě na dřeň. Kapky jsou minimalistické prakticky v každém ohledu. Jedna lokace, málo herců a ve finále i málo kreativity. Je jasné, že přijít s kdovíjakými nápady v takovém typu filmu není úplně jednoduché a na podobné zápletce se toho vlastně dost možná tolik vystavět nedá, i v tom možná ovšem tkví onen kámen úrazu. Plemons, Segel i Collins mohou odvádět sebelepší výkony a dialogy mohou znít sebevíc dobře, v průběhu se ovšem čím dál tím více stává očividné, že Kapky snad nikam nevedou. A jakmile dojde na finální rozuzlení a nějaká ta nečekaná (i když výrazně naznačená) překvapení, vše co mělo být na Kapkách aspoň částečně tajemstvím a nutilo divákovi filmu věnovat pozornost se ve finále projeví jako promrhaná investice. I proto, že se ve finále ukáže, že je tento thriller spíše banální, než kdovíjak sečtělý. U Kapek je tak dost možná maximálně zajímavé to, jak je skrze dialogy naznačován vývoj událostí a naznačované detaily, které alespoň tak trochu dávají nahlížet do vnitra postav. Jakmile ovšem dojde na vyvrcholení, které možná někoho dokáže překvapit, ono překvapení se ve finále jeví spíše jako krabička poslední záchrany, která by celému ději Kapek chtěla najednou dát nějaký vyšší smysl. A snažit se zasadit po bok všech těch thrillerů, které si s odstupem divák pamatuje, protože měli ty WOW zvraty, které diváka donutí sednout si na zadek i po x zhlédnutích a dávném vědění, právě to je ostatně poznávací síla silných a funkčních zvratů. A ten v Kapkách chybí. Na divadelních prknech by možná Kapky mohli mít své kouzlo, v oblasti filmového média ovšem působí spíše jako snaživé scenáristické cvičení, kdy jen zamrzí, že na něm má 50% podpis zrovna scenárista Sedm. Na Kapky se jako na většinu Netflix originálních filmů rychle zapomene......
hrumsrt
hrumsrt
9 318 bodů
2
Při první zmínce o "větších" filmech, které nás čekají v měsíci březnu se Netflix ani nemusel moc snažit, aby mě tohle drama zaujalo. Perfektně ujetá synopse, která slibuje tu onu příběhovou archu, kterou tahle streamovací síť měsíc, co měsíc chrlí jednu za druhou. Tedy drama, kde nechybí dávka absurdna a ve výsledku je to vlastně dosti střelená podívaná. Jenže se ukazuje, že i tahle až robotická výroba může někdy narazit. Jsem až v šoku, že je tomu v případě, kdy si roličky střihnou i docela známější jména, která si jejich fanoušci zkrátka najdou. Celá ta původní premisa se zlodějíčkem, leč ne úplně originální, je asi i fajn. Ale jak to krásně dramaticky začne, tak to jako obratem ztratí veškerou šťávu a sklouzne to k prázdnému řečnění a točení se v kruhu. Zoufale tomu chybí malinko živějších dialogů a dávka energie. Obsazení je tak komorní, že pokud to není film z covidem zasažené doby, tak proto jediná výmluva musí být malinko experimentální proud. Není, to na škodu, ale ty herecké výkony jsou pak to jediné, co máte, a proto musí být špičkové od každého. Letos Akademií nominovaný Jesse Plemons je podle mě jeden z nejdivnějších herců, které aktuálně máme. Hraje často hodně podobné charaktery a mě ten jeho styl nesedí, až začínám mít pocit, že je těm filmům spíše ku škodě. Proti němu tu je "ostřílený" Jason Segel, jehož mám i docela rád, ale viděl jsem ho jen v komediálních rolích a nutno říct, že tam patří. Inu pak do třetice Lily Collins, která je pro mě jen jako kulisa a prostoru má jednoznačně nejméně a s ním i nejhůře nakládá (avšak po Emily in Paris jde o logický reklamní tah). Ale nechci svést vinu jen na herce, obzvláště ne v tomhle žánru, tady to ty výkony nevytrhnou. Problém je scénář, který si autoři totálně vycucali z prstu a nedokázali pochopit, jak prázdně a mdle to bude ve výsledku vypadat. Když se oprostíme od premisy a hereckého snažení, tak nemáme ale vůbec nic. Zkrátka zůstane je prázdno, které Vás unudí. I na 90 minut to působí brutálně zdlouhavě a bez špetky čehokoli poutavého. Samotné finále se pak jeví sterilně a zvraty mají takovou pointu a sílu, jako když se na konci filmu hlavní hrdina probudí v posteli, že se mu film vlastně jen zdál. Vadí mi tu toho tolik, že se mi hnusí i ten světlý filtr, z kterého jen srší, že to stálo o nějaký ten miliónek navíc. Sečtu-li to, tak příběh prostý a okoukaný, obsazení takřka jalový a projev filmu děsná podprůměrnost. Prosím vraťte se o pár kroků zpět a vraťte mi zase poctivě šílený netflixovinky, tady Kapky mi tenhle pojem pošlou k kvalitativním úrovním, jakým jsou hodna německá dramatická provedení. 20%
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
píča nevděčná, ta by měla dostat kapky..
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
7
Komorní očividně pandemická věc. Tři postavy, jedna lokace. Zlodějíček si vyhlédl místečko, ale bohatý pár na poslední chvíli změnil plány a tak se střetnou pod jednou střechou. Z toho vznikne nemilá situace pro všechny, která postupně na povrch vybublává nevyřčené věci. Takto komorní a minimalistický film není jednoduché udržet záživný až dokonce, ale autorům se to povedlo. Dialogy, změna situací a i postavy a jejich vztahy celou situaci udržují svěží a baví až to krásného finále, které je sice možná lehce čekané, ale za to uspokojivé a zasloužené. Příjemná jednohubka. 7/10
Krupe
Krupe
2 268 bodů
4
Člověk by tohle téma tipnul na pěknou psychoušinu nebo srandamač, ale ve finále z toho byla pěkně unuděná pipípípi s nepovedeným koncem
Marcos22
Marcos22
994 bodů
6
Kapky jsou zdařile natočenou komorní konverzační žánrovkou o jedné nepovedené loupeži, v níž se manželský pár objeví ve svém luxusním odlehlém letovisku přesně v době, kdy je zloděj na odchodu. S ohledem na svůj neurovnaný vztah přichází manželé jak na zavolanou. Kapky přináší komicky absurdní zápletku, ve které herecky dominují všichni tři hlavní aktéři snímku, Jason Segel v roli zloděje a duo Lily Collins – Jesse Plemons v roli manželského páru. Režisér Charlie McDowell nám servíruje filmovou emocionální nálož plnou lží, přetvářky, sebeklamu, sobeckosti, povrchnosti, nadřazenosti, odporu a pomsty, která vygraduje velkolepým finále, v němž si divák uvědomí, že nic není tak, jak se na první pohled zdálo. Tři hvězdy za myšlenkový přesah filmu a jeho minimalistické vyznění. (19.3.2022)