Kapky

53%
Kapky

Muž se vloupe do prázdného prázdninového domu technologického miliardáře, který se sem právě se svou manželkou vrátil.




Pete69
Pete69
29 851 bodů
5.5
Velmi slibný až komediální začátek mě opravdu bavil. Myslel jsem, že to bude komedie o lupiči amatérovi a že si užiju pěknou legraci. Postupně však scénář začal plavat do zmatených vod a proměna v thriller se moc nepovedla. Stravitelná jednohubka, která mi určitě v žaludku nezanechá žádné následky.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 422 bodů
5.5
Jako samostatný film se to víceméně potácí nad propastí, ale více spíše osloví diváky seriálu ´Jak prodávat drogy přes internet (rychle)´ (2019-21), kde měl své míst drogový dealer Jakob Otto, který se sice už v první sérii omylem zastřelí, ale diváky tak nadšeně svým charakterem oslovil, že nakonec dostal svůj film. Odkazem na onen seriál to začíná i končí, a to jeho neslavným koncem, ale kdo seriál neviděl, skutečně to nijak nevadí. Film se prezentuje jako retrospektiva. A tak tu máme prequel k seriálu v podobě celovečernímu filmu, který se snaží být seriálu věrný a zároveň se snaží o originálnost ve vybudování své dějové linie. Jakoba Otta poznáváme už v dětství, kdy byl značně ovlivněn výchovou své babičky a vítězstvím v breakdancu nad Leonardem DiCapriem. A když dospěje, živí se se svým bratrem jako kriminálníček, dokud nenarazí na balkánskou mafii. To už se teprve začnou dít věci. Tvůrci výše zmíněného seriálu pracovali i na tomto prequelu, ale stejné zábavy nedosáhli. Ono je to především tím, že je dost podstatný rozdíl dělat na půlhodinových dílech seriálu a na stopáži celovečerního seriálu. Stejná energie a švih prostě souběžně nikdy fungovat nemohou. Daný humor tak spíše padá do trapnosti a tvůrčí myšlenka se jakoby vytrácí do ztracena. Ale snaha se cení. To zase jo. Takže vznikla jakoby rádoby komediální gangsterka, poukazující na životní úděl podivína Jakoba Otta, ze seriálu ´Jak prodávat drogy přes internet (rychle)´ (2019-21), který se nakonec omylem zastřelí pistolí vyrobenou na 3D tiskárně. P. S. Tarantino je prostě nenahraditelný. P.P.S.  Scéna svatby homosexuálů středního věku by se u takového filmu tolerovat mohla, ale protože je film ze stáje Netflixu, který si to vynucuje, spíše z toho tradičně číší odpudivost.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Kapky režiséra Charlieho McDowella mohou v průběhu sem tam evokovat thrillery Alfreda Hitchcocka. Postavy ve filmu nemají jméno, ztvárňují je McDowellova manželka Lily Collins, Jesse Plemons a Jason Segel. Celé to na papíře rozhodně nemuselo znít špatně, za scénářem kromě Justina Ladera navíc stal i Andrew Kevin Walker (Sedm Davida Finchera, Ospalá díra Tima Burtona). V průběhu se to celé vykresluje jako poměrně zajímavé scenáristické cvičení, kdy se jen ukáže, že to celé vlastně nikam dvakrát nevede. Respektive směr, kterým se děj Kapek ubíhá rozhodně zaostane za očekáváními. A také dokáže, že od Kapek se nevyplatí mít dvakrát velké očekávání. Díky faktu, že to celé trvá hodinu a půl nemají Kapky problém s tempem, děj pořád ubíhá kupředu. McDowell dokáže pracovat s napětím, v jistých ohledech z Kapek jakoby vyzařovala snaživá pečlivost, především v tom ohledu, aby bylo sledování divákovi fyzicky nepříjemné za samotné postavy. Největším problémem tak ve finále zůstává, že McDowell nedokáže najít správný tón, kdy to celé má jednu chvíli být skutečně nepříjemný thriller, v jistých momentech to zase koketuje se žánrem černé komedie. A i když Collins, Plemons i Segel snaží a jejich snaha částečně přináší ovoce, ty postavy se u diváka krve nedořežou. A i proto je těžší věnovat vývoji děje a vzájemným dialogovým konfrontacím tolik pozornosti, protože na sílu v oné nepříjemnosti Kapky nikdy nejdou vyloženě na dřeň. Kapky jsou minimalistické prakticky v každém ohledu. Jedna lokace, málo herců a ve finále i málo kreativity. Je jasné, že přijít s kdovíjakými nápady v takovém typu filmu není úplně jednoduché a na podobné zápletce se toho vlastně dost možná tolik vystavět nedá, i v tom možná ovšem tkví onen kámen úrazu. Plemons, Segel i Collins mohou odvádět sebelepší výkony a dialogy mohou znít sebevíc dobře, v průběhu se ovšem čím dál tím více stává očividné, že Kapky snad nikam nevedou. A jakmile dojde na finální rozuzlení a nějaká ta nečekaná (i když výrazně naznačená) překvapení, vše co mělo být na Kapkách aspoň částečně tajemstvím a nutilo divákovi filmu věnovat pozornost se ve finále projeví jako promrhaná investice. I proto, že se ve finále ukáže, že je tento thriller spíše banální, než kdovíjak sečtělý. U Kapek je tak dost možná maximálně zajímavé to, jak je skrze dialogy naznačován vývoj událostí a naznačované detaily, které alespoň tak trochu dávají nahlížet do vnitra postav. Jakmile ovšem dojde na vyvrcholení, které možná někoho dokáže překvapit, ono překvapení se ve finále jeví spíše jako krabička poslední záchrany, která by celému ději Kapek chtěla najednou dát nějaký vyšší smysl. A snažit se zasadit po bok všech těch thrillerů, které si s odstupem divák pamatuje, protože měli ty WOW zvraty, které diváka donutí sednout si na zadek i po x zhlédnutích a dávném vědění, právě to je ostatně poznávací síla silných a funkčních zvratů. A ten v Kapkách chybí. Na divadelních prknech by možná Kapky mohli mít své kouzlo, v oblasti filmového média ovšem působí spíše jako snaživé scenáristické cvičení, kdy jen zamrzí, že na něm má 50% podpis zrovna scenárista Sedm. Na Kapky se jako na většinu Netflix originálních filmů rychle zapomene......

Dodatečné informace

Původní název:
Windfall (více)
  • USA Kapky
  • USA Windfall
Premiéra v ČR:
19. 3. 2022
Distributor:
Netflix
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění

Powered byJustWatch