Srdce na dlani

58%

Komentáře a recenze 16

29 308 bodů
5
Moc jsem nečekal a dostalo se mi přesně toho, co jsem čekal.. obyčejnou tuctovou komedii s předvídatelným dějem i předvídatelným humorem. Muziku, která film doprovází, jako bych slyšel v lehce pozměněné verzi v jiných vztahových komediích.. Nudu občas rozčísnul Bolek Polívka a malý rozumbrada.
6
´´ Komedie pro všechny, kteří věří na lásku ´´. I takto tvůrci filmu Srdce na dlani označují svůj film. Megahit Ženy v běhu, které sloužili jako režijní debut scenáristy Martina Horského v českých kinech vidělo film celkem 1 543 842 diváků a dohromady v kinech vydělal téměř 211 925 133 korun. Natočit nejvýdělečnější český film všech dob je velká věc a přináší pochopitelně velká očekávání i od dalšího scenáristického a režijního filmu Martina Horského. A i od Srdce na dlani se dá nejspíš očekávat masivní divácká návštěvnost. ´´ Věřím, že naše nová komedie udělá divákům v kinech radost a potěší je stejně jako Ženy v běhu´´, prohlásil Martin Horský. A nejspíš skutečně potěší milovníky Žen v běhu podobně. Odečtěte totiž běhání a dvojici basetů a dostanete vlastně úplně stejný feel-good atmosférický film, který své cílovce žen okolo středního věku určitě udělá radost. A vyloženě přitom nejspíš neurazí ani pánský doprovod. Srdce na dlani je další sázkou na jistotu. Celá zápletka se obejde bez zásadnějších konfliktů, láska je všude kolem, má to roztomilé psy, roztomilé děti prožívající první lásku a známé tváře jako Bolek Polívka, Eliška Balzerová či Vladimír Polívka. Jde o odpočinkový film, kde jde na první pohled snadno vypnout mozek a opravdu využívat ho mohou pouze lidé, kteří se pokusí film nějak zevrubně analyzovat. K zjišťování toho za čím stojí úspěšné filmy producenta Tomáše Hoffmana (mimo Žen v běhu a Srdce na dlani také Ženy v pokušení, Muži v naději či Bezva ženská na krku) ovšem není žádná zásadní analýza dvakrát důležitá. Ústřední zápletka sleduje tři propojené romantické zápletky (+ vzájemné očichávání psů a platonické láska ve školce), které se ve finále skutečně odehrají bez nějakých zásadnějších konfliktů. Vše jde vlastně poměrně lehce a hladce, chemie pracuje a ve finále se ukáže, že i třeba takový vozíčkář si může najít svou sexy učitelku. Pochopitelně pokud je zhruba tak přitažlivý jako Vladimír Polívka. Horský přitom naštěstí zná míru. U českých komedií to většinou svadí k tomu, aby si výsledné produkty snadno dělali srandu z invalidů či homosexuálů. V rámci Srdce na dlani je ovšem vše zvládnuto relativně decentně. Humor většinou sází na dvojsmysly, dětskou neznalost a jen ve výjimečných případech na vyloženou infantilnost. Po vzoru Žen v běhu se zde vlastně dokáže předat jakási pozitivní atmosféra, kdy pochopitelně divák musí po konci opět spadnout nohama na zem a přiznat si, že vše v Srdci na dlani je spíše vyloženě pohádkové. Na druhou stranu ovšem potěší, že tentokrát jde o mužských postavách říct i něco víc než, že jde o sexistické, nevěrné či neschopné postavy. Tedy alespoň o těch stěžejních. Ženské postavy na druhou stranu nadále nejsou vyobrazené vyloženě urážlivě a nadále se ukazuje, že Horský ví, jak na to. Dvakrát tudíž nesejde na tom, že ten film očividně nemá dvakrát velké ambice a řemeslná stránka je jen velmi slušná. Svůj účel totižsplní a mužský doprovod nejspíš při návštěvě kina nebude pomýšlet na seppuku. O tom, zda jde skutečně o komedii pro všechny, kteří věří na lásku se dá určitě polemizovat. Feel-good atmosférou a víceméně decentním humorem ovšem rozhodně neurazí. Srdce na dlani neurazí, dá se očekávat, že opět naplní kina a Horský ve spolupráci s Hoffmanem do tří let zase vyrukuje s nějakou tou sázkou na jistotu. Což na jednu stranu možná zamrzí. Na druhou stranu současné české komedie pravidelně ukazují, že to jde mnohem, mnohem, mnohem hůř. A Srdce na dlani je v porovnání s nimi svatý grál....
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 005 bodů
7
Nemám moc ráda ty romantické komedie, co chodí na Primě. No, spíš vůbec ne. Ale tohle se mi docela líbilo. Všichni herci hráli dobře a přirozeně, humor nebyl trapný, dala bych tomu pěkných sedm bodů z deseti. A nejlíp hráli ti baseti! Ani toto psí plemeno zrovna nepreferuji. Ale když jsou ti Váleček se Šalinou tak dobří herci, tak musím být spravedlivá! No ale je to zajímavé, jak ti tvůrci těchto komedií dokážou všechny spárovat. I ten vozíčkář si hned našel milou. Dokonce učitelku!! V životě to tak jednoduché tedy není. Bohužel!
Floridsky
4 376 bodů
4
Average romcom s předvídatelným a jako vždy nerealným dějem. Na oddych ideální.
marvan
marvan
616 bodů
7.5
No jo, kdyz prijedou kamaradky z ciziny, na co chteji jit, samozrejme na cesky film, takze pri te prilezitosti jsem tento cesky film videla, ale jo, dalo se. Herecke obsazeni ok.
les62
593 bodů
10
Úplně klidně 5. Už dlouho jsem neviděl tak krásně odpočinkovej film, u kterýho člověk ví, že to všechno dobře dopadne. A v dnešní době něco takovýho spousta z nás potřebuje. A že je to předvídatelný je krásný. Ne všechno v životě musí stát za ho*no, jak se nám pokouší tvrdit všichni kolem.
Monika Hankerová
Monika Hankerová
3 bodů