47%
Plakát traileru
Připravte se na pořádné pravěké dobrodružství plné dinosaurů a šílených vačičáků, kteří se v nových příbězích připojí k osobitému lasičákovi Buckovi, známému z filmu Doba ledová 3: Úsvit dinosaurů.

Recenze: Doba ledová: Dobrodružství s Buckem Wildem

Kinobox.cz
40%

U Disneyho se tuto skutečnost snažili nahradit duem Crash a Eddie, neboť po nich také zůstává slušná spoušť, ale už to není ono. Jednak jim chybí tik v oku, jednak také neuvěřitelná míra frustrace a zoufalství, kterého nejsou ani dětinští vačičáci schopní. Jejich kousky jsme už navíc viděli v předešlých snímcích, takže to není nic, co by ještě bavilo nebo působilo vtipně. Jsou spíše otravní a dost podobně dopadají i další postavy filmu. Geniální Orson je spíše karikaturou na padoucha než skutečným zlounem a jediné, na co se za celý film zmůže, je škrtání drápy o sebe, čímž kolem sebe hází jiskry a neustálé žvanění o moci. Buck by měl být drsný jako šmirgl papír, ale i on působí spíš směšně a kromě pár slušných akrobatických kousků toho moc nepředvede.

47 084 bodů
4
Podle recenzí jsem čekal obrovskej průser na který se nebude hodit dívat, ale výsledek nebyl zas tak hrozný. Animace není dobrá a odpovídá kvalitám prvního filmu, který už má na krku pár křížků. Postavy na, které se toto dobrodružství zaměřuje jsou ty nejotravnější, které Doba ledová za celou svou existenci nabídla.
2
Animační studio Blue Sky Studios (spadající pod 20th Century Fox) bylo založeno v roce 1989, v letech 2002-2019 poté vyprodukovalo 13 celovečerních filmů, které v kinech dohromady vydělali téměř 5, 8 miliardy dolarů, pod odkoupení 20th Century Fox ovšem Disney počátkem roku 2021 nechal toto animační studio definitivně zavřít. Disney ovšem pochopitelně nenechá nejúspěšnější značky tohoto studia spát, přičemž mezi hlavní značku Blue Sky patřila série Doba ledová. Po pětici filmů tak došlo k realizaci pokračování/spin-offu s názvem The Ice Age Adventures of Buck Wild, které dorazilo rovnou na Disney+ a vzniklo v produkci kanadského animačního studia Bardel Entertainment jako režijní debut Johna C. Donkina. A vznikl vlastně ukázkový návod toho, jak močit na ikonu a přitom se tlouct do hrudi, jací jsme to čtveráci. Nejzábavnější je, že The Ice Age Adventures of Buck Wild působí jako ty klasické direct-to-video sequely, které vznikali jako levnější navázání na populární filmy a přesto to celé Disney+ propaguje jako událost týdne. Lasičák Buck sice patřil mezi nejzábavnější postavy z původní série Doba ledová (a naštěstí se alespoň jako jediný z původního obsazení vrací Simon Pegg a opět do toho dává svůj pověstný elán), The Ice Age Adventures of Buck Wild ale od začátku vypadá jako práce začínajícího studenta animační technologie, kterému by při sledování sice dal učitel nejspíš 3 a řekl mu, že má slušně nastaveno, v kontextu toho, že je to celé skutečně propagováno jako zásadní událost a navazuje to na úspěšnou animovanou franšízu je to ovšem celé neskutečně obludné. Očividně nízkorozpočtová záležitost s nepříliš vábnou animací, kdy se známé postavy sice vrátí, vypadají ovšem po stránce renderování mnohem hůř a celkově celé The Ice Age Adventures of Buck Wild působí nevábně až vyloženě ošklivě. Děti přitom pochopitelně nebudou mít dvakrát velké nároky a bude jim stačit, že lasičák s jedním okem, dvojice divokých vačic a další známé postavy dělají skopičiny. Odrostlejší divák ovšem i díky vzpomenutí na původní Dobu ledovou pochopí, že je tady něco špatně. Je s podivem, že zrovna pod taktovkou Disneyho, který si i na doplňkových záležitostech dává většinou záležet alespoň po technické stránce vyprodukuje tak animačně odpudivou věc a bezpochyby přitom projede potenciál. Ústřední trojice Manny-Sid- Diego + Ellie jsou navíc degradovány na vedlejší postavy a hlavní úlohu získávají vačicáci Crash a Eddie, kteří jsou možná fajn na pomezí zábavných skečů, jako hlavní hrdinové ovšem dvakrát neobstojí. A i od Bucka by při jeho zábavnosti v Době ledové 3 i Době ledové 5 člověk čekal tak trochu víc. Název The Ice Age Adventures of Buck Wild je navíc zavádějící, protože ve filmu jsou i hlavní postavy původních filmů a tudíž má spíše než k spin-offu blíže film k regulérní Době ledové 6. Jen s výrazným poklesem kvality. Když se v Době ledové 3 vydali hrdinové do světa dinosaurů, ten svět působil atraktivně i kreativně. Tady ovšem působí odpudivě a nedopracovaným způsobem, což je nejspíš opět na vině menšího rozpočtu. Není tu ani prostor pro kreativní nápady a povětšinou se sází na infantilní až nevkusný humor, který možná dokáže chvílemi rozesmát tu hlavní cílovku, zbytek ovšem v průběhu donutí skřípat zuby. A domyslet si, že tohle je regulérní sraní na odkaz Blue Sky Animation. Simon Pegg alespoň dokáže působit, že si jen nepřišel pro šek a do vokální role Bucka opět dává energii, skutečně se ovšem vrátil jako jediný herec z původního obsazení. A náhrada za Raye Romana, Johna Leguizama či Denise Learyho snad nemohla dopadnout hůř. Působí to tak, že se vlastně šetřilo i na platu pro dabéry, protože nikdo z nich do role nedává prakticky nic. Maskot celé série (i samotného studia Blue Sky) a bezpochyby nejzábavnější postava původních filmů veverčák Scrat se poté pro jistotu neobjeví vůbec. A to už je ryzí vztyčený prostředníček. Alespoň ta snaha o poselství spočívající v síle týmové spolupráce a přebírání zodpovědnosti může částečně fungovat. Film navíc trvá pouze 82 minut a i proto velmi snadno uteče. A kreativní nápad v úvodu odvyprávět děj minulých filmů ve formě jeskynních maleb působí celkem kreativně. Jinak je ovšem vyloženě stupidní a nefunkční prakticky v ničem. A dinosauři v něm z nějakého důvodu vypadají jako draci. A to radši pomlčím o hlavním dinosauřím záporákovi s obřím mozkem, který je vyloženě dementní. Šestá Doba ledová je ve finále fakt ideálním návodem k tomu, jak pomočit ikonu a vyrukovat s bezduchým a vyloženě ošklivým navázáním, které může maximálně ukojit svou cílovku bez hlubších ambic, kteří nebudou kroutit hlavou nad pitomým příběhem a především nevábnou animací. Jako pohádka po obědě ve školce tak bude moc Doba Ledová 6 možná obstát, jinak bude ovšem nejlepší s šestou Dobou ledovou naložit následovně: Zabít, pochcat, zapálit, zakopat, zapomenout. Nejlépe v tomto pořadí......
sQelle
sQelle
2 814 bodů
2
Naprosto bolestivý konec vyčpělé značky jménem Doba ledová. Kdysi to býval fenomén na úrovni Madagaskaru nebo Shreka, jenže postupným dojením z této série, kvalita pomalu upadala, až na dno jménem Doba ledová: Buckova dobrodružství. Film absolutně ignoruje některé postavy z minulých filmů a to včetně legendární veverky Scrat a dcery mamutí familie. Takže člověk vlastně pořádně neví, v jaký čas se děj odehrává. Ačkoli u tak plytkého děje je to nakonec stejně úplně jedno. A o té animaci ani nemluvě, předchozí díl byl aspoň skrz animaci snesitelnou podívanou, zatímco tady to šlo o několik desítek tříd dolů. Naštěstí tato série snad byla ukončena hezkým kraťasem, kde Scrat konečně sní žalud a tak uzavře tuhle prehistorickou, strmou cestu dolů.

Dodatečné informace

Původní název:
Ice Age: Adventures of Buck Wild (více)