Běžná selhání

52%

Komentáře a recenze 6

Dle relevance
i
60%

Dívka by raději zachránila právě narozené kotě, jenže dráty jiskří, nefungují pokladny – a v dětském koutku ohroženého obchodního centra, kde se tři příběhy potkají, zůstal syn třetí ženy, jíž se před chvílí ptal – Mami, umřu? A ty taky? Citové vydírání prostřednictvím dětí za stupňovaných výbuchů je sice poněkud účelové, nicméně díky promyšlenému řemeslu si Běžná selhání vyslouží uznání, když už ne nadšení.

F
80%

Běžná selhání nicméně i tak nelze jinak než chválit za ambiciózní záměr, jenž se vzácně setkal s úspěšným tvůrčím naplněním, zdařilým řemeslným zpracováním a skvělými hereckými výkony. Mezi mnoha českými dramaty ze současnosti Běžná selhání vynikají nejen svou kvalitou, ale i žánrovým vybočením a začleněním nevtíravého přesahu s ekologickým poselstvím, jenž přispívá k jejich zařazení mezi festivalové filmy evropské úrovně.

N
75%

Jak se apokalypsa blíží, přibývá akčních scén, svět se rozpojuje, ale pozornost je dál rovnoměrně rozložena mezi hlavní postavy, které režisérka neopouští, ale naopak je spojuje v naději na nové začátky.

M
70%

Osudy tří žen se protnou během hrozící globální katastrofy, která všem připomene, co je v životě skutečně důležité a smysluplné. Snímek stojí na chladně dystopické atmosféře a komplexní myšlenky o (nejen) ženském údělu spíše z odstupu nadhazuje, přesto je značně podnětnou a aktuální podívanou.

T
70%

Vítěz režijní ceny z letošních Benátek je minimalistickým mixem mystických výjevů Prahy na sklonku apokalypsy a lidského dramatu tří žen řešících v těchto kulisách své každodenní problémy. Obě roviny přitom film zvládá působivě a důstojně.

P
70%

Běžná selhání nahlíží kritickým okem, avšak s dostatečnou empatií na úskalí příznačná pro ženy daných generací. Staví do kontrastu společenskou stádnost a osudy, které v určitém ohledu nezapadají do očekávané škatulky dcery, matky nebo manželky. Dějové linky jsou důmyslně propojené, výsledek působí nenásilně a o to snáz proniká pod kůži. V divákovi tak po zhlédnutí zanechává potřebu sebezpytu a touhu něco změnit, vymanit se.