Pixarovka V hlavě (Inside Out) patří mezi divácky nejoblíbenější animáky studia s lampičkou a jde v podstatě o jeden z jeho posledních originálních počinů mimo sequely, který u kritiků i diváků uspěl a nezanechal po sobě rozpačité reakce či tržby z kin. Nelze se proto divit, že se Pixar v neveselých časech k divácky oblíbené látce vrací a od 13. června ji hodlá v kinech přiživit druhým dílem. Nový trailer ale napovídá, že dvojka by nemusela být laciným ždímáním úspěšného animáku.
Články 21
Společnost Disney má v zádech letitou historii filmových i seriálových projektů, do nichž více či méně nápadně začleňuje queer postavy nevyznačující se heterosexuální orientací (též LGBTQ+). Zatímco dříve to značilo spíš charakterní stigma a takové vedlejší postavy bývaly automaticky záporné, v posledních letech se obecně k menšinové reprezentaci přistupuje empatičtěji. Snímek Divnosvět (Strange World) před dvěma lety disponoval prvním otevřeně gay protagonistou Disneyho animáků a podle herce Harveyho Guilléna (seriál Co děláme v temnotách) nebude trvat dlouho, než se queer zastoupení dočká i jedna z nejzákladnějších pohádkových figur, totiž Disneyho princezna.
Disneymu se nedaří. Myšákovo impérium letos slaví stoleté výročí, které však má trochu nahořklou pachuť. I když se v poslední dekádě jednalo o největšího hollywoodského hráče, v poslední době se mluví o jednom neúspěchu za druhým – alespoň pokud vynecháme zábavní parky a další neaudiovizuální aktivity. Počet předplatitelů Disney+ stagnuje, nové seriály ze světa Hvězdných válek či od Marvelu budí rozporuplné reakce a filmová novinka Marvels si připsala nejhorší tržby v dějinách MCU.
Po dlouhých patnácti letech se do kin vrátil ikonický archeolog s kloboukem a bičem v podání Harrisona Forda. Pátý Indiana Jones s podtitulem Nástroj osudu ovládl s přehledem žebříček tržeb a návštěvnosti českých kin. Řada snímků pomyslné top 5 oproti předchozímu víkendu navíc zaznamenala vzestup zájmu.
Nová pixarovka Mezi živly se blíží do kin, ještě předtím se však stihla představit jako zakončovací snímek v Cannes. A pro kdysi nejmilovanější animační studio je možná dobře, že tou dobou už spousta novinářů a novinářek na festivalu nebyla.
Jako každým rokem, i letos jsme se dočkali výčtu filmů, na kterých loni v Hollywoodu nejvíce tratili. A ačkoli je Disney stále nejsilnější značkou na světě, rok 2022 si rozhodně za rámeček nedá.
Dnes už je známe jako úspěšné franšízy, které lákaly a třeba stále ještě lákají do kin davy. Některé z nejúspěšnějších sérií filmové historie však začaly nenápadně a málokdo by při vstupu prvního filmu do kin tipoval, že se právě rodí „další velká věc“. V následujícím speciálu si představíme několik sérií, které začínaly s málem a skončily na vrcholu.
Posledním snímkům studia Disney se v kině dvakrát nedařilo, Disney Plus je značně zadlužený a mnohé projekty se z finančních důvodů ruší. Je nutné přijít se změnami, animátoři v čele s výkonným ředitelem Bobem Igerem se proto rozhodli vsadit na jistotu.
České publikum je největší aktuální katastrofy americké popkultury ušetřeno, protože šedesátkovou klasiku Scooby-Doo sice známe, ale přece jenom nás její nová inkarnace zvlášť nepálí. Jinak je tomu za mořem, kde moderní verze, údajně určená primárně dospělým, padá ve všech žebříčcích na to nejnižší dno. U nás je seriál k vidění na HBO Max. Zaslouží si ostré odsudky?
Rok 2022 sice přinesl několik kasovních senzací v čele s Top Gunem, ale přece ho v hollywoodském mainstreamu charakterizují spíš nečekané propadáky a překvapivé kolapsy zajetých značek. Těchto sedm filmových látek mělo na začátku loňského roku značné ambice, které však vedly do slepé uličky. Naděje na pokračování či vybudování velkých sérií vzaly zasvé a nikdo je už rehabilitovat nedokáže.