Ambulance

62%

Komentáře a recenze 23

Dle počtu bodů
hanys_
hanys_
18 771 bodů
4
Ještě těsně po přepadení banky to vypadalo na svižnou bayovku s kupou jeho trademarků. Ty dvě hoďky v sanitce se pak ale táhly snad týden, navíc mi ty časté dronové záběry taky lezly na nervy. Pouhý vývar devadesátkového boha. 4/10
lamps
lamps
15 150 bodů
6
Až nezdravě fotogenická Eiza Gonzáles, která by Kapitána Phillipse mohla vyučovat, jak zvládat frenetické stresové situace a ještě se z nich poučit, si krade každý okamžik pro sebe. Ona je morální osou tohohle úžasně přímočarého a naivního akčňáku, jehož dva antagonisté v kradené ambulanci ujíždí před zákonem a trochu i před sebou samými. Větší část filmu jsem si vrněl nad áčkově ošetřeným a obsazeným akčním filmem v pohybu v roztomile béčkovém provedení, až závěr mě kvůli poddimenzovaným postavám, tupým zvratům, stagnující gradaci a šíleně patetickým emocím hrozně otravoval. Škoda toho, protože Bay mě dlouho takhle poctivě nebavil, dialogové perličky na odlehčení potěšily a zběsilé tempo avizující skoro Fury Road dokáže strhnout. Když se ale profi lupiči promenádují kolem policejních hlídek v chabě ostříkané zelené sanitce a nepřitáhne to vůbec žádnou pozornost, dramaticky jde tahle poloviční LAPD procedura do kopru.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Exploze, zpomalené záběry, americké vlajky, západy slunce a především exploze. Takhle stručně by šel shrnout Bayhem, charakteristický rukopis tvůrčího přístupu Michaela Baye. Tvůrce prvních dvou Mizerů, Skály, Armageddonu či prvních pěti hraných Transformers byl dlouhá léta brán jako ideální kandidát pro režii adaptace videoherní série GTA, kdyby přeci jen jednoho dne došlo na její zpracování. A Bay tentokrát skutečně dostal příležitost si vlastní GTA natočit tak trochu. Jeho předělávka dánského akčního thrilleru Ambulance z roku 2005 dokáže za pochodu hrané GTA připomenout skutečně výrazně. I díky tomu, že po letech Bay pořád o svůj výrazný rukopis nepřišel. Stačí to ovšem pořád k dobrému akčnímu řemeslu? Či alespoň slušnému výplachu? Bay se po pětici filmů Tranformers a Six Underground vrací ke komornější akci, což ovšem neznamená, že by ve svém měřítku nebyla Ambulance velkolepá. Opět dojde k mnoha výbuchům, mnoha zničeným autům, mnoha divokým vizuálním hrátkám s kamerou a ukázce toho, že ani na prahu šedesátky Bay o svou audiovizuální dravost nepřišel. Jeho Ambulanci tak nejvíce podráží nohy to, že chvílema jakoby neví, co by chtěla být. Jestli tou divokou zábavnou akční jízdou nebo ryzím akčním drsným thrillerem, který jakoby napsal David Ayer. Vzdáleně může Ambulance připomenout také Nelítostný souboj, kdy se Ambulance pokouší dva ústřední antihrdiny tak nějak polidštit. A opět za pochodu tak trochu selhává v tom, zda jich má člověk regulérně litovat či jim přát, aby jejich nahánění se strážci zákona prohráli. Tři ústřední herci rozhodně nezklamou. Jake Gyllenhaal má ve finále i v akční podívané šanci předvést svůj výrazný herecký rejstřík, ani tentokrát v hlavní roli nezklame Yahya Abdul-Mateen II. Velmi dobrá je ve finále i Eiza González, kde jen v rámci její postavy moc příliš nefunguje pracování s nějakým osobním traumatem. Snad vůbec poprvé v životě se ovšem v Bayově kariéře dokáže představit ženská postava, kterou by člověk dokázal označit jako silná ženská hrdinka. A tentokrát dokonce i výrazně chybí Bayův typický vizuální sexismus. Ambulance ve finále trvá 2 hodiny a čtvrt. Je to tak trochu moc, protože i když je nahánění v sanitce v ulicích Los Angeles sebepůsobivější, časem se přeci jen okouká. V průběhu toho všeho to ovšem pořád vypadá, že je Bay za kamerou pořád ta hračička, jako za mladých let, která si užívá, že může za pochodu páchat destrukci. Bay se tentokrát tak možná musí držet více zkrátka, než v případě pěti Transformerů, paseku ovšem dokáže nadále napáchat solidní. A i když se nahánění se sanitkou časem skutečně okouká, efektivní je rozhodně. Největší problém tak zůstává přesně v tom, že Ambulance působí dojmem, že chce být hrozně drsnou kriminálkou, pořád se ovšem pokouší o nějaký ten humor (a v průběhu dojde i na zmínku o tom, že si jedna postava připadá jako v GTA). Je to v jádru vlastně pořád ten starý Michael Bay, který ovšem v průběhu působí dojmem, že by se tentokrát chtěl pokusit o něco víc. Jenomže v rámci postav ten film nejde nikdy tak pod kůži jako zmíněný Nelítostný souboj. A skutečně vlastně za pochodu tak trochu mění přístupy toho, jak moc mají být hlavní hrdinové sympatičtí a jak moc lidsky odpudiví. Samotné vyvrcholení příběhu tomu ve finále též dvakrát neprospívá. V porovnání se Six Underground je možná Ambulance svatý grál, v rámci Bayovy kariéry ovšem pořád bude tahat za ten slabší provaz. Problém přitom nejspíš netkví v tom, že by se Bayův přístup okoukal či vyčerpal, spíše v tom, že se celé to nahánění vlastně rychle unaví. Ambulance ovšem nepostrádá alespoň ten výrazný vizuál a na tu destrukci se vlastně pořád pěkně dívá. Jen ta Ambulance celou dobu působí dojmem, že vlastně neví, čím chce být.....
hrumsrt
hrumsrt
9 188 bodů
8
Michael Bay, muž stojící za legendární sérií Transformers (jak já tu trilogie miloval) se už kolik let hledá a hrozně dlouho mu trvalo opustit robomašinky.. Ovšem po 11 letech od jeho pro mě posledního okey filmu tedy Transformers 3, se tenhle borec vrací s takovouhle parádou.. Není to žádný veledílo, žádný comeback na výsluní, ale přichází s tak šíleným konceptem (který teda není úplně jeho), že moje dětské já, které milovalo ty obrovský honičky v GTA: San Andreas, kdy proti sobě poštvete všechny poldy a k tomu jde po Vás i armáda a vy jim zdrháte třeba i v té sanitce.. A vždy ty honičky byly fakt dlouhý a zatraceně šílený, lítají po Vás v helikoptérách, na záda Vám tlačí několik tanků a Vy přesto jedete dál. Tady navíc v hlavních rolí není nějaký váš afro gangsta, ale dva zajímavý herci, z nichž teda vede Jake Gyllenhaal, kterýho vidím v pozici, jaký nevím, že umí hrát. Právě Ambulance se dokázala tomuhle GTA obrazu na tolik přiblížit, že jsem nedoufal, že něco podobného uvidím. Není to žádný velký film, který by Vás překvapil perfektním dějem, skvělými postavami a něčím kreativním. Tohle tady nehledejte. Ale v celé kráse jde o akční honičku, jakou jsem na plátně snad ještě nikdy neviděl! Vůbec bych se nedivil, kdyby Bay po nocích koukal na Kobru 11 a něco se z Německa přiučil. Onen příběhový nástřel, který nám ukáže motivaci postav je sice hrozně povrchní, ale poslouží výborně tomu si s postavami vytvořit alespoň nějaké sympatie, že zkrátka systém jim nedal jinou cestu a oni vstříc všem nástrahám plní v podstatě šlechetný úkol. Oni za nic nemůžou a dohnaly je k tomu okolnosti a těžká životní situace. Malinko klišé?.. Jejich mise je v dostat sebe a prachy z bankovní loupeže do bezpečí. Ale jak se ukáže vyloupit banku je celkem jednoduché, ovšem odvést si lup už je jiný kafe. Vtipným prvkem je, že se pokusí dostat do bezpečí skrze sanitku a chvíli i trvá než léčku prokouknou... Až k tomu dojde začíná právě ona šílená honička po vzoru všech kultovních herních adaptací či německé seriálové legendy. Všechno chytne nehorázný obrátky a ve stylu boom a prásk nás to vede krajně dějově strohou uličkou. Jenže to je právě to, někdy to stačí a já se tak ani na minutu nenudil.. A když pak ve finální čtvrtině dostanou postavy pod nějaký tlak, a dokonce se začne pracovat na vzájemných interakcích skoro jsem prosil, ať je tohle jen úvod do druhého dějství! Když si hlavní hrdina doslova pomocí telefonu vyprosí pomoc - aneb když si v GTA IV vytočíte telefonem nějaký cheat boost - snímek dostává zcela jiný rozměr a z celé té šílené honičky je pořádná akce ve stylu závěru Rychle a zběsile 2.. No a na samotný závěr si Bay jako třešničku nechal emoční vyústění a typický Stockholmský syndrom. Můžete brečet, jak dlouhý to je, jak šílený to je, ale akčňák to je, leč střelený, avšak peckový. S perfektní kamerou si občas vynahradíte i ten místy haprující střih... Myslím, že na to musíte mít den, aby Vám to sedlo, jako mě dnes. 70%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
[SPOILERY] Úprimne, najväčšie prekvapenie na celom filme bolo pre mňa to, keď som šiel do kina na premiéru a v sále od začiatku až do konca filmu bolo so mnou, len 6 ľudí. A niet sa čomu čudovať. Micheal Bay si svojimi detinskými Transformermi dokázal znepriateliť nejedného filmového nadšenca. Preto nie je prekvapením, že sa od jeho najznámejšej značky (chtiac-nechtiac) dištancoval a rozhodol sa robiť "menšie šialenosti" než tie, ktoré ho spravili nesmrteľným. Pár rokov dozadu Netflix predstavil pod jeho taktovkou 6 Underground, ktorý dokázal milo prekvapiť svojou neutíchajúcou bláznivou akciou, prevedením, ale aj humorom. Bolo len otázkou času či vyskúša niečo nové, alebo ostane pri starých obyčajoch. Nakoniec ostal pri druhom zmienenom bode. Film Ambulanica je americkým remakom nie moc známeho, ani podareného, Dánskeho filmu. V skratke film pojednáva o dvoch nevlastných súrodencoch, ktorí sa rozhodnú vylúpiť banku a tak spraviť jeden z najväčších heistov, aký Amerika kedy videla. Samozrejme sa, ale nič nedeje podľa naivného plánu hlavných predstaviteľov a pri úteku postrelia jedného policajta, ktorého následne stretnú v sanitke, potom čo sa ju pokúsia šlohnúť, keďže si ich odvoz vzal "jedno neplateľné voľno" (kto videl, chápe). Zbytok deja sa točí okolo výbuchov, útekov a kdejakých kaskaderských kúskov, ktoré pozná každý hráč série GTA pri úteku pred policajtami. Ako som už spomínal jedná sa v podstate o re-skin 6 Underground s inakším príbehom, ktorý je často až moc béčkový, no o tom aj v podstate je celá Bayova tvorba. Buď sa vám jeho halucinogénne zábery, ktoré točil kameraman prežívajúc práve epileptický záchvat, zapáčia, alebo pri prvom strihu hodíte šabľu na najbližšieho diváka v kinosále (v mojom prípade by to ani nešlo, keďže by som sa na to musel otočiť plátnu chrbtom). A koniec? Čakali by ste od Baya niečo iné než len jeho typické "bum, prásk, ratata"? Aby som to teda zrhnul jedná sa o štandardný akčňák, akých každý rok dostanete neúrekom. Oplatí sa to vidieť? Ak ste nevideli originál, tak určite. Ak, ale očakávate niečo s presahom, alebo aspoň výpovednou hodnotou na úrovni nejakého seriózneho počinu, potom skôr nie. Ako kritik tvorby Michaela Baya možem prekvapivo, opätovne, jedine odporúčiť.
Klajnik
Klajnik
8 504 bodů
0
Né, že by tenhle GTA heist nemohl být zábavnej, ale v Bayově podání prostě není, protože tyhle svoje filmy točí už jen ze setrvačnosti. Divák tedy dostane jen složeninu typických bayovin (viz. drahá americká auta, pěkná holka, fetišizace speciálních jednotek…), kterou drží pohromadě jen levná klišé a to, do jaké míry je divák ochoten přimhouřit oči nad řadou nelogičností ve scénáři. Nepůsobí to jako vybroušený mayhem, který by divák po tolika Bayových zkušenostech s jedním a tím samým materiálem možná čekal. Naopak to má občas otravný zběsilý střih. Nevím proč mezi první a třetí scénou je prostřih na druhou, jež trvá 0,2 sekund. Jaký to má význam? Celé se to tváří freneticky, ale je to jen fádní s uměle natahované. Filmař, který svůj film nemá u prdele a nechce si jen na place natáčem bouračky a sklízet za ně miliony, si výslednou podobu svého díla ohlídá. Bay to ale fláká. Taky proč by to flákat neměl, když mu to lidi tolerují. Občas to trochu oživí Jake Gyllenhaal se svými přeplýma pološílenýma kecama. Vlastně nechápu, proč se Bay neutrhne z řetězu podstatně více a neudělá film rovnou o bandě mrdlých zločinců. Stále má totiž potřebu přesvědčovat diváky, že jeho postavy nejsou amorální retardi, kteří po troše přemlouvání kejvnou na bankovní loupež. Závěrem nutno dodat, že se mi ve filmu málo co protiví tak jako kýč a toho je tu opět zase dost.
Riverdon
Riverdon
7 385 bodů
5.5
První půlku se střihač s kameramanem snaží udělat "hustou" atmosféru tím , že kamera na dronu litá z dění na silnici na střechy budov a zpět, zatímco v ději bandu lůzrů vykrádá banku. Zaplať pánbůh, že v druhé půlce už tempo přebere akce, trochu nekonečná, ale i tak to nespraví spoustu nejasností.
Floridsky
4 376 bodů
6
Moc pěkně natočený klišovitý kýč se skvělými herci, energickou kamerou (Zběsilý střih + nálety dronem - už teď miluju!) a výborným zvukem. Děj má spád, žene se dopředu, takže se divák nestihne nudit, ani hledat chyby a jedna bizarní situace střídá druhou - takový slušný mix devadesátkových akčních filmů a telenovely. Po dlouhé době opět zábavný Bay!
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
2
Michael eBay patřil vždy k těm největším heterosexuálním teploušům, které kdy kinematografie neměla. I když jsou jeho filmy určené převážně mužským samcům, no jo, jenže vyrýsovaný pekáč buchet urostlých kulturistů, a méně a méně plochých bříšek blonďatých kundiček, někde něco vázne. Já si nad Liškovou bohužel nevyhoním. Celkem mě bavili začáteční titulky. Rovněž asi i konec filmu, ale někdy přemýšlím že mě moc nebaví klasický styl, co používá snad každý do svého filmu. Nejlepší je určitě styl Pacific Title, ale je omezen jen u pár lepších režisérů, takže celkem zklamání. Fajn, nebaví vás to, tak z jiného sudu. Než jsem se trochu pozastavil nad filmem, a neparafrázoval nad fonty, překvapilo mě že film má za sebou 40 minut, a pořád je to vylízaná nuda k posrání. Končím s tebou Bayi, a prodám tě na dražbu na eBayi. A jedna hvězda za.. já ani nevím, za Jakea. Už ho mám jako nesplněnou touhu za geje kraše.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
4.5
Co se stane, když zkřížíte devadesátkový akčňák a telenovelu? Přesně tohle! Máme tu dva bratry... nevlastní, jeden je černý a druhý je bílý. Jeden je válečný veterán a druhý je lupič. Jeden potřebuje peníze a druhý zrovna plánuje akcičku, ale hrdina se musí rozhodnout do 5 minut, jinak peníze zřejmě nedostane a jeho žena umře na rakovinu. A pak tu máme další dějové linky... v jedné máme záchranářku, v další zamilovaného policistu, pak šéfa policistů s velkým psem a homosexuálního agenta FBI, který chodí na terapii, ale to se pak už vlastně neřeší... Nečekaně se tu pak všechno pokazí a přichází zvrat, za kterým je další zvrat a nečekaně se objeví další, až to není ani k smíchu. A když jsou hrdinové zatlačení do kouta, zavolají si na pomoc kavalerii latinoamerických gangsterů s rotačním kulometem v hot rodu. Bravo. 45%