Peklo

67%

Komentáře a recenze 3

28 393 bodů
8
Jak je to tedy s tím peklem? Pro děti si chodí čerti. A pro dospělé? Na tuto otázku se snaží, skutečně děsivým a brutálním způsobem, odpovědět tento seriál z jihokorejské produkce. Není tajemstvím, že v tom má prsty anděl smrti. Není od věci, že v tom je samozřejmě náboženství, dle kterého by motto seriálu mohlo znít asi takto. ´Žij spravedlivě, nebo tě zasáhne Boží hněv.´ Ale to samozřejmě není všechno. K tomu slouží také něco jako vládnoucí sekta, která toho zneužívá a ve svůj prospěch manipuluje strachem a zastrašováním. Z toho tak vzniká jediná otázka: Pochází stvoření posledního skutku opravdu od Boha? Námět seriálu především vzhlíží ke stavu věci a poukazuje na typické chování různých vrstev obyvatelstva. Dává najevo, jak se mění společnost, jak falešní proroci zneužívají danou hrozbu ke své moci v oblasti náboženství, a jak hlavně vzniká hrozba strachu a teroru, jehož jedinou legitimitou je něco, čemu málo kdo dává nějakou váhu. Zpracování je však docela těžkopádným artiklem. Převažují především dlouhé konverzační etudy, čímž jsou děsivé scény o to víc brutálnější, ale také z toho číší dojem, jakoby byly do sebe zapleteny dva námětově podobné filmy. Postavy v prvních epizodách jsou najednou v těch prostředních zaměněny za jiné, aby se do těch posledních zase vrátily. Logika? Ale jo, ta v tom je, jen je potřeba dějový vývoj opravdu pozorně sledovat. V těch konverzacích, pro mnohé značně nudných, je jedinečnost v informační hodnotě. Moralizační aspekt příběhu je jednoznačný. Poukazuje na nebezpečí náboženského fundamentalismu se zaměřením na holá fakt, jak lehce se dá manipulovat s lidmi. Pochybnosti jednotlivců o svém místě na tomto světě je tak plně na místě.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 212 bodů
3
A je tu další seriál z jižní Koreje,po úspěchu seriálu Hry na Oliheň, kde tvůrci nasadili laťku poměrně vysoko, jsem čekal že i tento seriál bude mít ode mě vyšší hodnocení, bohužel nestalo se tak. Výjimka první scény, která mě zaujala a čtyř usmaženejch lidí, seriál nenabídl vůbec nic. Doopravdy nesnáším fanatiky, o to víc křesťanský fanatiky, a ze všeho nejvíc asijský křesťanský fanatiky. S utrpením jsem s manželkou seriál dokoukal do konce(manželka by seriál ohodnotila 10%). Postavy strašný, příběh absurdní. Peklo to pro mě opravdu bylo,ale sledovat tento seriál.
-gt-
250 bodů
9