46%

Komentáře a recenze 3

29 372 bodů
1.5
Bez komentáře. Vysoké hodnocení přenechávám cílové skupině tohoto muzikálu ..
4
Scenáristka Kay Cannon v roce 2018 realizovala svůj celovečerní debut Kazišuci. Z těch se vyklubala celkem slušná a zábavná komedie, která ovšem byla v některých momentech vyloženě přepálená a bylo znát, že Cannon možná přeci jen v jistých okamžicích nezná míru. Což je úsměvné, protože přesně tak působí její druhý celovečerní režijní projekt. Cannon se totiž jako režisérka a scenáristka chopila nového zpracování Popelky, kde si známou princeznu zahrála Camila Cabello. A bolí to! Nová Popelka se pokouší vzít starý známý pohádkový příběh a pojmout ho tak trochu moderně. Popelka již dopředu sklidila lehkou kontroverzi ohledně toho, že stěžejní úlohu Víly Kmotřenky ztvární Billy Porter.... muž! Přitom právě Billy Porter a jeho ztvárnění je ve finále na filmu jedna z těch lepších věcí a minimálně je Porter ve filmu nejlepší herec. A to osobně myslím pochvalně, přesto je ovšem pravda, že v té konkurenci by se vlastně Porter ani snažit nemusel. Celé je totiž plné toporných výkonů a to kromě Cabello platí i o Idině Menzel a Pierci Brosnanovi. Bohužel! Nová Popelka ve finále skutečně působí jako bizár. Už z traileru mohli kostýmy a výprava lehce vyvolat vrásky, nic ovšem diváka nepřipraví na výsledek v celovečerní podobě. Camila Cabello byla nejspíše obsazená především kvůli tomu, že je zpěvačka a nová Popelka je muzikál. Je to celkem pochopitelné. Jenže herecký debut Cabello je ve finále skutečně toporný a nejvíce zamrzí to, že Popelka nefunguje ani jako muzikál. Nově vytvořené písně nestojí za nic, písně převzaté od Queen, Jennifer Lopez nebo Madonny jsou poté vyloženě odporně zneužité a při sledování mě osobně napadlo, že se Freddie Mercury dost možná obrací v hrobě. Kombinace pohádkového prostředí a moderních tanců je děsivá. Většina castingu je totálně mimo (Pierce Brosnan bohužel nezpívá tak dobře jako v Mamma Mia!). Popelka se navíc pokouší o jistou reprezentaci Girl Power, dělá to přitom ovšem velice stupidním způsobem, který musí i feministky pobouřit. Nenápaditá choreografie, nezajímavé kostýmy a celkové zprznění klasické pohádky. Po všech těch Třech oříškách pro Popelku, původní animované Popelky od Disneyho či Popelky v režii Kennetha Branagha je nová Popelka vyloženým zlem. V jistých momentech vlastně nová Popelka připomene Sněhurku od Tarsema Singha. To byl také lehký bizár, přesto měl ovšem alespoň Singh zajímavé vizuální nápady, jeho Sněhurka mělo jistou hravost a v několika rovinách fungovala. Popelka Cannon nemá snad skutečně nic! Celý ten film vlastně tak trochu připomíná průměrné klipy na TikToku. Lidé je vytváří, protože si myslí, že jsou vtipní a samotné video je vtipné. Jenže je to ve finále vtipné jen tím, jak si tvůrce toho o sobě a svém produktu hodně myslí. Postavy jsou špatné napsané, ve filmu celkově fungují jen momenty, kdy to celé působí, že si tvůrci celou stupiditu toho filmu uvědomují. Ale těch momentů je v součtu strašně málo. Je to zlý. Vlastně hodně zlý. Popelka se nedá vyloženě označit za odpad, protože na tom je vidět, že na tom nepracovali naprostí amatéři a někdo se snad i reálně snažil. Jenže to ve finále vlastně úplně cítit není. Když je na filmu nejlepší Billy Porter v šatech, znamená to, že je něco hodně špatně. Nejhorší Popelka v historii kinematografie!
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
1
Problém nové Popelky je, že působí jako produkt, který se zrodil jen za účelem vytáhnout peníze od rodin. Film chce mluvit o důležitých tématech a pozitivně reprezentovat různé typy lidí, bohužel to nepůsobí autenticky. Abych nekřivdil, pár dobrých nápadů a vtipů tu je, ale snímek zachránit nedokážou. Nejlepší muzikálové číslo: Material Girl.