Pig

68%

Komentáře a recenze 6

47 088 bodů
7
Prase je pro mne prvním pořádným filmovým překvapením v letošním roce. Ještě jsem od žádného filmu nečekal tak málo a nakonec dostal tak moc. Koneckonců kdo by něco čekal od filmu kde Cage hledá své ukradené prase. Zápletka zní jako solidní břečka, ale opak je pravdou. Prase není žádným revange filmem jak by se mohlo na první dobrou zdát. Nečekejte žádnou akční řežbu ve které Cage likviduje vše co mu leží v cestě jen aby našel svého čuňíka. Snímek je totiž pomalým dramatem a o muži a jeho minulosti, které se díky ztrátě prasete musí opět podívat do očí. No a co je úplně to nejhlavnější, tak je herecký výkon samotného Cage. S vizáží ala Depardieu předvádí jen ze svých nejlepších hereckých výkonů posledních let. (naposledy takto dobře zahrál ve filmu Joe). Já mu to všechno věřil a i díky němu dávám 70%.
8
Je vlastně pochopitelné, že se většina lidí snaží nové filmy s Nicolasem Cagem ignorovat. Oscarový herec a hvězda filmů jako Skála, Con Air, Tváří v tvář či dvojice filmů Lovci pokladů se v posledních letech uvelebil k mnoha béčkovým projektům, přičemž do většiny musí chodit především i kvůli faktu, že dlužil mnoho peněz na daních. Sám Cage se ovšem vyjádřil, že aktuálně preferuje přítomnost na nezávislé filmové scéně než ve velkých hollywoodských projektech a to především díky více prostoru pro improvizování a experimentování. I proto tak budeme moci pravděpodobně Cage i v následujících letech vidět ve filmech jako právě Pig. Jenže právě ten si opravdu zaslouží pozornost a byla by škoda, kdyby rychle zapadl jen kvůli filmům, kde jsme mohli Cage v posledních pár letech vidět. Dost možná jde totiž o nejlepší hraný film s Nicolasem Cagem od Kick-Asse! V celovečerním debutu režiséra a scenáristy Michaela Sarnoskiho předvádí Nicolas Cage svůj nejlepší výkon za poslední léta a ukazuje, že na to pořád má. I přesto, že za poslední roky stal Cage obětí různých meme či vtipů, Pig dokazuje, že v něm pořád je ten opravdu dobrý herec, který jen v posledních letech neměl moc štěstí na dobré filmy. Právě Pig je ovšem v rámci jeho kariéry skutečně svěžím větrem, kdy se z téhle nezávislé podívané vyklube skutečně zajímavá psychologická studia muže, který vyměnil svůj život věhlasného šéfkuchaře a stal se z něj poustevník, kterému zbylo pouze jeho milované prase. Už při oznámení samotné synopse si spoustu lidí utahovalo z toho, že vznikne odvar Johna Wicka, kdy jen místo Keanu Reevese mstícího svého mrtvého psa bude Cage mstít únos svého prasete. Jenže tak tomu opravdu není. Pig není akční film, ale skutečně komorní studie očividné lásky a následné reakce na ztrátu. Funguje to nejen díky skvělému Cageovi, ale také díky víceméně solidnímu scénáři, kterému se podaří za pochodu přijít s várkou zvratů, kdy se tak trochu mění pravidla hry a nic není tak jednoduché. Přesto to ovšem skutečně po celou dobu funguje a skutečně se podaří prodat vztah Cage a jeho milovaného prasete. Přitom všem se pomalu buduje napětí, některé scény jako konfrontace v restauraci jsou vyloženě parádní a pak to dojde k emotivnímu závěru, kdy do sebe vše zapadne a ve finiši se Cageově postavě dodává ještě výraznější rozměr. Sarnoski v tomhle ohledu nemohl udělat lepší práci. Je to příběh zlomeného muže, kdy Cage prodává o poznání civilnější, přesto nadále vynikající výkon. Přitom všem je to pořád zvláštní film, který tím do kategorie většiny hraných filmů, které Nicolas Cage za poslední léta natočil, přesto to ovšem má pořád daleko k Mandy či Willy´s Wonderland. Především se ovšem přitom opravdu fungují emoce a ´´ bromance/brother-sister romance ´´ mezi Cagem a prasetem přitom všem skutečně funguje. Je poznat, že film vznikal v nezávislých podmínkách, přesto je natočen skutečně velmi dobře. Zvraty, které v Sarnoskiho scénáři přicházejí fungují a nepůsobí zvláštně a místo fyzického násilí na to Cage především ve finále jde spíše jako Remy v Ratatouille. V průběhu vyprávění se z Pig vlastně vyklube i víc než pouhý film o lásce člověka ke svému milovanému praseti. Dojde k jisté formě kritiky konzumního společenství, odloučení od svého bývalého já, řešení rodinných traumat a především vyrovnávání se se ztrátou blízkého člověka. Dohromady to vše možná nefunguje úplně adekvátně a vše je po čase příliš, přesto to ovšem pořád velmi zvláštním způsobem funguje a utváří dohromady sice velmi zvláštní, ale přesto konzistentní film. Přitom všem se z Pig vlastně vyklube tak trochu velmi chytrá podívaná, která skutečně dokáže prodat mnoho svých témat. Je to skutečně velmi dobře natočené s velmi povedeným vizuálem (kamera Patricka Scola je bravurní) a ten film přitom skutečně za pochodu pořád mate tělem. A i když má scénář pár slabých míst, ten casting nadále funguje. Kromě skutečně vynikajícího Cage ostatně stojí za zmínku i super Alex Wolff a velmi dobrý Adam Arkin, který je dost možná jedním z nejzajímavějších filmových záporáků za poslední dobu. Pig rozhodně stojí za pozornost. Nedokonalý, přesto fascinující debut očividně talentovaného filmaře a především skutečně s nejlepším výkonem Nicolase Cage za poslední roky. Ten dokázal, že je pořád naprosto silný herec, který se jen kvůli vlastnímu komfortu rozhodl vydat se spíše cestou nezávislých filmů. A i přes pekla jako Jiu Jitsu se mu to vlastně nedá vyčítat. Právě Pig ukazuje, že na to pořád má a že o svůj talent rozhodně nepřišel. Sám se osobně vyjádřil, že Pig nikdy neuvidí, od diváků by si měl přesto tenhle výrazný film zasloužit šanci.....
slord
slord
3 832 bodů
8
Čakal som ďalšiu Cageovskú magorinu, ale dostal som pekný film. Príbeh je vlastne úplne jednoduchý, avšak Cage ukázal, že ešte má na to, aby predviedol dobrý herecký výkon a ten vlastne tiahol celý film dopredu. Pomalší film, ktorý je ale efektne natočený a dokáže váš aj dojať. 8/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Cageovi šlohnou prase.. a tím by se dal shrnout celý film. Ne teď vážně. Cageovi sice to prase čmajznou, důvod proč zatím nevíme (boďejt, neznáme ani důvod, proč to prase tak horlivě potřebuje zpět, např. je to antikrist, a musí dostat úctyhodný obřad, nebo ho doopravdy šoustá..), ale Cage je ochotný za prase zbít i půlku Ústí, jen aby dostal svoje prase zpět. Jak roztomilé, mimo 96 hodin s Lajnou Nýsnů, se tohle jeví jako pohádka pro handicapované. Revenge, nebo spíš zabijačkový film, co slíbil, to splnil. Pořád si ještě přeju zlejdu Cage jako tajného bezdomovce, co umí mluvit se stromy, a šuká jich do kmenového otvoru, nebo ještě fyzikálního profesora, co z molekul sestaví oxidační látku, kterou polije strom a jemu následně vyroste 30cm větev, a vošuká Cage do prdele. Počkat, není to, to samé?
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 321 bodů
10
No tak jsem viděl nejnovější počin Nicolase Cage jménem Pig, kde si Cage žije osaměle se svým lanýžovým prasátkem v chatce v lese, a prodává lanýže. Jenomže jednoho dne, mu jeho prase někdo ukradne a tak se se svým mladým kupcem lanýžu vydává najít prase. Brzo se ukaže, že je to muž s velkou reputací a známou historii. Můžete čekat Johna Wicka s prasátkem místo psa, ale ono ne, je to snad nejvíc anti-revenge film jaký může být. Krásná věc, která je o tom jak se vypořádávají lídé se ztrátou a zármutkem. 9/10! Kdo čeká další Cage meme film bude zklamán, protože tu podává nejlepší výkon za posledních 10-20 let! I všichni ostatní herci jsou skvělý, především Alex Wolff, který brzy zjistí co to znamená být doopravdy někdo a né jen póza. Jsou věci, které považujeme za důležité, opravdu tak důležité?
naineko
naineko
1 505 bodů
10
John Wick oproštěn od steroidů. Temné podzemí kulinářského řemesla. Pohlreich's revenge story (až an to, že Robin to zabalil místo honění pozlátka). Komorní Villeneuve s příběhem (konečně). Ratatouille bez krys (vyjma těch lidských). Úžásně nasnímaný a odvýpravěný, velmi pomalý příběh o vyrovnávání se ze ztrátou stojí na bezchybně promyšlených a nasnímaných kompozicích a špičkovém herectví těch několika málo postav. Kdo chce může si v tom hledat odkazy k jiným filmům, což jen přidá další vrstvu zábavnosti.