Voyagers - Vesmírná mise

56%

Komentáře a recenze 8

29 697 bodů
5
Poslední dobou nemám štěstí na filmy, Voyagers je za mě hodně chladné až sterilní sci-fi. Není to jediný film, který se prakticky celý odehrává na vesmírné lodi, v tom problém není. Prostě je to jednolité bez výraznějšího nápadu, jednolitost také prohlubuje parta teenagerů ve stejném věku.. Celkem slabota, ale věřím, že film nadchne nejednoho diváka. Za mě průměr.
4
Režisér Neil Burger se především proslavil režii snímku Iluzionista s Edwardem Nortonem v hlavní roli nebo snímku Všemocný s Bradley Cooperem. Do blockbusterových vod poté zaplul se snímkem Divergence a nyní se Burger jako režisér i scenárista chopil snímku s názvem Voyagers. Snímek Voyagers byl poté samotnými tvůrci přirovnáván k Pánovi much ve vesmíru a samotná zápletka naznačovala, že by rozhodně mohl dorazit zajímavý snímek. Je tomu ale ve finále skutečně tak? Voyagers působí jako podivná směs něčeho, co očividně mělo v samotném základu potenciál, v samotném závěru je to ale celé zabalené do tak trochu přihlouplé podívané. Působí to jako dílo někoho, koho očividně zaujmul Pán much, napadlo ho natočit podobnou variaci ve vesmíru a do toho by se rád pokusil i o nějaký přesah, který by Voyagers udělal mnohem chytřejší podívanou. Jenomže to opravdu nevychází. Přitom na první pohled ten film vůbec nepůsobí kdovíjak špatně. Vizuální stránka je slušná, hudba Trevora Gureckise je tím správným způsobem rytmická a v samotném základu určitě tkví potenciál pro výraznou a výjimečnou sci-fi. Jenomže pak nastoupí druhá polovina, kde již ono přirovnávání k Pánovi much dává mnohonásobně větší smysl, zároveň se ale film vydává do mnohem béčkovějších vod. V Burgerově scénáři možná to co přesně v druhé polovině nastane nepůsobí tak stupidním dojmem, v hrané podobě je ale pozorování toho co přesně se děje na hraně s hereckou důstojností. Především i proto, že ty opičárny mají daleko od stravitelných a hereckých ocenitelných opičáren. Nebál bych se zajít tak daleko a říct, že pařba v bytě na Žižkově ve 2:00 díky tomu následně v porovnání působí jako poklidný ceremoniál. Herecké obsazení je do jisté míry fajn. Tye Sheridan nadále dokazuje, že má herecký talent a mohl by v následujících letech ještě předvést zajímavé věci. Colin Farrell má bohužel velmi malou roli, přesto ve finále zanechává nejlepší dojem. Fionn Whitehead dohrává na ono scenáristické překlopení a fakt, že ho někdo očividně nevedl takovým způsobem, aby ony opičárny byli snesitelné, jinak je ovšem v první polovině velmi fajn. Lily- Rose Depp je poté menším překvapením, protože je ve své roli opravdu velmi dobrá, přesto jí ovšem určitě čeká ještě dlouhá cesta k tomu, aby dosáhla úrovně svého otce. Trailer možná tak trochu klame tělem. Kdo čeká vyspělou a zároveň provokativní podívanou bude ve finále jednoduše zklamán. Provokativní je to totiž ve finále pouze v rámci zkoušení toho, co to vlastně znamená herecká důstojnost, vyspělá podívaná je to poté zase tak trochu na oko. Voyagers se nevydává ve stopách High Life a ani při pokusu o variaci na Pána much se tak trochu míjí tím, co chtěl William Golding svou slavnou knihou říct. Dá se přitom snadno argumentovat, že plně doslovná variace Voyagers nejspíš být nechtěla a ani nemohla, tyhle přirovnávání k něčemu jsou ovšem akorát důkazem toho, jak někdo hrozně moc chtěl něčeho dosáhnout a ve finále se mu to tak úplně nepodařilo. Voyagers nejsou vyložená pohroma. Burger se jako režisér snaží a i jeho scénář má v základu potenciál, herci jsou fajn, vizuál je solidní a hudba v jistých momentech funguje tím ideálním způsobem. Problém je jen v tom, že se tahle na první pohled chytrá sci-fi stane naprostou pitomostí, kdy je navíc automatická důvěra v chytrost diváka u ´´ inteligentních/přesahových sci-fi´´ prolomena onou snahou vše vysvětlovat za pochodu a nedůvěřovat v inteligenci samotného diváka. Voyagers až příliš opatrně kráčejí v bezpečně vyšlapané cestičce, než aby měl skutečně odvahu vkročit do neznámých a riskantních vod. A je to určitě škoda, protože na papíře tahle látka bezpochyby potenciál měla.......
8 589 bodů
0
Nerozumím tomu, proč někdo plýtvá čas na zhotovení něčeho takhle podprůměrného. Vzhledem k tomu, že ten film nemá čím oslnit, tak ho beru jako nežádoucí.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Moje kino sezóna po Covid krizi, začala tímto snímkem a jakože nuda. Opravdu nuda na to jak zajímavé obsazení vycházejících hvězd tam bylo. Colin Farrell je pro mě vždycky pastva pro oči sledovat, protože na tom herci pro mě vždycky něco je. Jenže ono se z toho nakonec stane pubertální blbost, která vůbec nebaví a táhne se a ten konec absolutně nedotažený a špatný. Prostě ne. Ikdyž je to těžký průměr, s klidným srdcem nemohu doporučit.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
7
Stejně jako Equilibrium klade si film otázku, zda je umělé usměrňování lidského chování etické a hlavně praktické. A já nevěřím svým uším, když jako skalní ochránce lidské svobody a anarchista říkám, že za jistých podmínek ano. Možná je to tím, že jako nezlomný pragmatik nevěřím utopicky-optimistickému pohledu, který pointuje tento snímek. Každopádně v dnešní popandemické filmové bídě jsou Voyagers snesitelnou zajímavostí.