Čas lovit

65%

Komentáře a recenze 1

28 422 bodů
8
Snímek by se v podstatě dal hodnotit jako remake snímku ´Gonin´ (1995) určený ryze pro Netflix, neb je námět jen s mírnou úpravou zcela totožný. Také kvůli právnímu sporu bylo uvedení pozdrženo, ale to už je jiný příběh. Doba událostí se posunula krapet do budoucí dystopické doby a změnil se motiv loupeže party mladíků. Zbytek je už společná etuda, která v této nové verzi nevypadá nijak zle. Vykrást hernu může být brnkačka, ale smůlou je, když je to zrovna majetek mafie, navíc když se vezmou také disky z kamer, na kterých jsou i záznamy o veškerých kšeftech. Nemilosrdný zabiják se tak vydává na cestu a hon kočky s myšmi může začít. Atmosféra je hmotná a na správný thriller patřičně adekvátní. Sice tomu hodně pomáhá soundtrack, ale tím líp. Futuristické prostředí skutečně není zas až tak moc v budoucnosti, avšak k apokalyptické estetice to stačí. Zbytek je už ale přeci jen v lecčem rozporuplný. Mladíci se sice chovají tak nějak přirozeně, což znamená,že si na nějaké drsňáky nehrají a celé jejich počínání jen vynikne z dané události. Zato onen zabiják vypadá, jakoby byl ohromným fanouškem snímku Jamese Camerona ´Terminátor´ (1984). Scénárista a režisér v jedné osobě Seong-hyeon Yoon skutečně vypadá, jako by se tímto filmem inspiroval, neb mnohé scény honiček a přestřelek tak vypadají. Scény jsou pro patřičné napětí natahovány, ale i tak tomu prostě chybí ten správný šmrnc. Například scéna v garážích sice má tendenci tajit dech, jenomže nebýt toho soundtracku, vše by zapadlo zcela v niveč. Celkově to má přes dvě hodiny a přijde na to, jestli je to přijatelné. Být kratší, mohlo by to mít větší energii, což by zase ztratilo onu atmosféru. Nějaké ty scenáristické mouchy by se ještě daly odpustit. Divácký potenciál to má, jen je potřeba nemít moc velké nároky.